Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk jeg mitt nye pass i posten og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg er så styggggg på bildet! Da jeg dro til passkontoret brukte jeg god tid på sminke og hår. Men det hjalp ingenting. Så stygg er jeg ikke, jeg ser ut som jeg veier hundre kilo mer enn realiteten. Bildet er altfor lyst så man ser knapt munn og øyne. Nesa mi er forduftet. Lyset skinner på høyre side og vasker bort mitt bryn og øye. Fins det klagerett? Jeg ligner jo ikke meg selv.

Anonymkode: 6b9f4...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ingen av passkontrollørene som bryr seg et fnugg om hvorvidt du ser bra ut på bildet. Passbilder blir stort sett aldri fine. 

Endret av Ananas.
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er revnende likegyldig hvor pen/stygg du er på bildet så lenge du er gjenkjenbar. Man skal ikke sminke seg voldsomt opp eller ha håret i fancy frisyrer på passbilder. Da kan det hende man ikke får det godkjent. 

Det er forøvrig en gammel vits:

"Min onkel er så stygg at han faktisk ligner på bildet i passet sitt". 

Så du er ikke alene. Jeg ser ut som om jeg ønsker å myrde noen (og etter tre timer i passkø selv om jeg hadde time var vel det temmelig nært virkeligheten). 

Anonymkode: 27aa1...cd7

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo når som helst levere inn det gamle passet og betale for et nytt, men jeg ser ikke helt poenget siden 99% av alle mennesker ser helt merkelige ut på passbildet sitt. Og med mindre du viser frem passet ditt til kreti og pleti så er det ingen som bryr seg om hvordan du ser ut på passbildet ditt. Passkontrollørene rundt om i verden bryr seg i hvert fall ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett flere venner og familie sine pass og de har bedre bildekvalitet, på mitt ser det ut som de har justert lysstyrken til det høyeste....

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke helt heldig ut på passbildet mitt, jeg heller. Trøst deg med det, at minst 90% av mennesker ser snåle eller weirdo ut på sine passfoto i passet. Sånn går det når det offentlige skal velge bildet. Det var bedre før, da man leverte et eget passbilde man hadde tatt i fotoboks - da bare fortsatte man å ta bilder til man fikk ut et som var bra. Jeg hadde et kjempefint bilde i passet mitt på 90-tallet, jeg smilte og så ordentlig pen og lykkelig ut.

Det er historie. På passfotoet nå ser jeg ut som en som kan finne på å hoppe over disken på passkontoret og slå personalet i hodet med noe hardt.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet

Ja, du kan reklamere på passet. Ta med pssset, og du får tatt nytt bilde. Av og til blir bildene for lyse, man skal selvsagt se hvem det er som er avbildet. 😉

AnonymBruker
Skrevet

Du måtte jo godkjenne bildet før det ble benyttet, så du kunne jo bare tatt flere helt til du var fornøyd. Her får du skylde deg selv. 

Anonymkode: fb65d...b29

• Liker 2
Skrevet

Dersom problemet er at bildet er enormt lyst og utydelig, så ja, du bør klage.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du måtte jo godkjenne bildet før det ble benyttet, så du kunne jo bare tatt flere helt til du var fornøyd. Her får du skylde deg selv. 

Eh, nei. Jeg har aldri godkjent passbildet mitt. 

Anonymkode: 555a3...6a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal heldigvis fornye passet mitt snart. Jeg ser ut som jeg kommer direkte fra narkokartellet i Colombia. Fy faen, at de på lensmansskontoret ikke kunne se det selv.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dessverre ikke sånn det fungerer alle steder nei. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Alle er stygge på slike bilder.  Selv ser jeg ut som om jeg kommer rett fra  Botsen

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet
På Monday, June 26, 2017 den 14.50, AnonymBruker skrev:

I dag fikk jeg mitt nye pass i posten og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg er så styggggg på bildet! Da jeg dro til passkontoret brukte jeg god tid på sminke og hår. Men det hjalp ingenting. Så stygg er jeg ikke, jeg ser ut som jeg veier hundre kilo mer enn realiteten. Bildet er altfor lyst så man ser knapt munn og øyne. Nesa mi er forduftet. Lyset skinner på høyre side og vasker bort mitt bryn og øye. Fins det klagerett? Jeg ligner jo ikke meg selv.

Det er knapt noen so  ser pene ut på passfoto, førerkortfoto eller bankkortenes foto. Så du er i godt selskap. Passbildet ditt skal heller ikke offentliggjøres på face eller insta. Så senk skuldrene. 

Anonymkode: 9aa28...144

• Liker 1
Skrevet

Mitt passbilde ser ut som et mugshot av et medlem av den italienske mafia.

AnonymBruker
Skrevet

Alle ser rare ut på sånne bilder fordi man ikke får lov til å smile, men må være helt avslappet i ansiktet. 

Anonymkode: 35041...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barna kunne selv velge om vi ville beholde det bilde som ble tatt. Om vi ikke var fornøyde (som sønnen min ikke var), så ble det tatt et nytt. Vi så jo bilde selv. Så rart at dette ikke gjøres overalt. 

Anonymkode: 06b71...f33

AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk fornøyd med bildet på både pass og førerkort. Må ha nytt pass neste år og tenker at da er det vel min tur til å få et grusomt bilde. Siden jeg har vært heldig til nå 😂 Heldigvis er ikke passet noe man viser fram til så mange, og tipper passkontrollørene ikke kunne brydd seg mindre...

Anonymkode: ee5a4...7ae

Skrevet

Selv ungen på 5 ser ut som en yrkeskriminell, ligner i så måte på far sin.  Bildet så greit ut på skjermen. 

Men bildet holdt til å få visum, så da er det vel greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...