Gå til innhold

Ta med små barn på Pride?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har litt lyst til å ta med min eldste sønn (4 år) for å se på Pride Paraden i Oslo på lørdag.🎉🎶 

Jeg er ikke homofil selv, men er veldig opptatt av at mine barn skal vokse opp og mene at alle mennesker er like mye verdt- uansett. Og Kanskje det er fint å få oppleve Pride og  være med å feire at det er helt greit å være homofil,lesbisk eller trans? 

Men, det er mye lyd og kanskje ikke så gøy for han som jeg skal ha det til?

Hva tror dere?

Anonymkode: 04ced...191

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som tar med barna sine, men vær obs på at det er enkelte deler av paraden som kan være upassende å se på for barn, f.eks en forening for BDSM som pleier å være med... 

Anonymkode: b02f4...646

• Liker 6
Skrevet

Det er alltid masse barn å ser på Pride. Hvorfor skal barnet ta skade av å se BDSM foreningen? Barn elsker jo kostymer😄

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Bra! Men jeg hadde nok ventet noen år da det kommer til å være mange folk og trangt.

Anonymkode: 36762...d60

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har mulighet til å trekke unna hvis det blir for mye bråk så hvorfor ikke :) å kostymer er jo noe de fleste barn liker, de tenker ikke over at bdsm er noe sexualisert :P 

Anonymkode: 8349f...03b

• Liker 5
Skrevet

Vi tok med våre på fire og åtte år, utelukkende berikende for den oppvoksende slekt å se at ikke alle er like!

• Liker 12
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det kommer jo helt an på fireåringen. Takler han mye støy og mange mennesker så jo.. Men mitt ene barn ville ikke taklet det. 17.mai må vi unngå store folkemengder. Min andre ville syntes det var gøy :-)

Så det er individuelt hvordan barn opplever ting.

AnonymBruker
Skrevet

Mine venner (skeive) tar alltid med barna sine. Det er fint for dem å se at det finnes andre barn som har to mammaer. Det er veldig mye glede og moro i paraden, så jeg hadde absolutt tatt med barna mine (om jeg hadde noen). Mine venner tar også med seg barna inn i pride park etter paraden, fordi de treffer venner der og ser på folk. Barn har godt av å se hvor forskjellige vi er og at det er akseptert å være slik.

Anonymkode: 19651...eaa

• Liker 5
Skrevet

Sønnen til min bestevenninne har vært med hvert år siden han var to år. Han koser seg stort, og er ivrig med flagget. 😊

• Liker 3
Skrevet

Dersom din sønn takler mange folk og mye støy ser jeg ingen grunn til å la vær! I paraden er det mye glede, moro og gøye kostymer. Vil tro han kommer til å kose seg dersom han takler folkemengder, og barn har godt av å se og lære tidlig at folk er forskjellige, og at det er helt greit. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det i forhold til rus? Er det mye berusede personer der?

Anonymkode: 39dca...64b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener de er veldig strenge. Husker i min tid at man måtte putte alkohol i iste flasker osv for å komme seg unna med det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Har veldig lyst selv, så tenker jeg skal høre litt med han om han har lyst 👍 Han pleier å kose seg når det skjer noe og vi koser oss alltid når det bare er oss to ute på farta. (Far og søster er IKKE glad i mye folk og leven). 

Noen som har tips til et fint sted å stå å se?

Ts

Anonymkode: 04ced...191

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med det er paraden dere vil se. Der er det lite rus. Men i parken vil det drikkes utover kvelden(e).

Anonymkode: 19651...eaa

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som tar med barna sine, men vær obs på at det er enkelte deler av paraden som kan være upassende å se på for barn, f.eks en forening for BDSM som pleier å være med... 

Anonymkode: b02f4...646

Jeg tror ikke det er noe farlig for dem å se. Jeg ville vært mer bekymret for lydnivå og mengden med mennesker.

Endret av jabx
  • Liker 4
Skrevet

Det kan være lurt med ørepropper/hørselsvern pga lydnivået, og lurt å ha en vei "ut" om det blir for mye folk og lyd for småen, men ellers ser jeg ingen problemer. Det er ikke mer hud i en sånn parade enn det er på en liten badestrand, så det går helt fint. I Pride park pleier bamseklubben å være ganske barnevennlig på dagtid i tillegg. :) Det er nok (eller var sist jeg var) ølservering i Pride Park, men det er (pleier å være) også alkoholfri løsninger og mat osv. Etter paraden pleier det dog å være trengsel, så ville evt dratt i Pride park en annen formiddag enn akkurat paradedagen. Dere kan også være med og gå på innspurten, det pleier for eksempel å bli solgt småflagg til mellom 10-50kr,så koster ikke allverdens heller. God Pride :)

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Ikke noe stress! Masse fargerike mennesker og god stemning :laugh: Tåler de 17.mai støy tåler det Pride støy 🙌

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Frihetsgudinnen skrev:

Det er alltid masse barn å ser på Pride. Hvorfor skal barnet ta skade av å se BDSM foreningen? Barn elsker jo kostymer😄

Synes dette er utrolig upassende for barn! 

Både Pride og alle disse ulike retningene innenfor (BS..osv.)

Anonymkode: 2cec9...007

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke turt, ser for meg at alle slike arrangementer er populære terrormål i disse dager..

Anonymkode: 7a3ad...f5b

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er utrolig upassende for barn! 

Både Pride og alle disse ulike retningene innenfor (BS..osv.)

Anonymkode: 2cec9...007

Du vet ikke hva Pride er, gjør du vel?

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...