AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Jeg begynte nylig på p-ring da jeg ikke har hatt fast prevensjon en stund. Så ut til å være et greit alternativ. Men- oppdaget etter meget kort tid at det ikke funket for oss. Mannen min kjente ringen godt ved sex og ble plaget av den, i tillegg gikk jeg fra å være moist som bare det til å endre konsistens og bli tørrere. Sexen ble derfor veldig negativt preget for oss og da var poenget borte. Bestemte meg for å ta den ut og finne noe annet. Men har blødd ganske mye etter fjerning. Er det vanlig? Anonymkode: eac19...149
Beach Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Ringen kan fjernes under sex(opptil 3 timer av gangen), så det problemet kunne lett vært fikset. Jeg regner med at du sikter til blødning i dagene etter fjerning, og ikke umiddelbart etter at du tok den ut? Det kommer an på hvilken uke du tok den ut, og om du hadde hoppet over sykluser i forkant. Uansett vil jeg tro at dette er helt uproblematisk - når en avslutter bruken av et prevensjonsmiddel kan en få mange symptomer i lang stund etterpå, før det normaliserer seg. Det kan være uregelmessig blødning, acne og andre hormonelle plager. Hvis det var bemerkelsesverdig mye(og evt. lenger enn vanlig?), bør du ta kontakt med lege.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Jeg hadde ikke dine plager TS, men da jeg sluttet på p-ringen fikk jeg etter få uker uten store kviseproblemer(hormonelle kviser på kinn og kjeve) og veldig ømme brystvorter - noe jeg aldri har, selv ikke under PMS. Jeg trakk ingen sammenheng mellom p-ringslutt og disse symptomene med det første, men da jeg startet på ringen igjen etter et par mnd gikk alt etter få uker tilbake til normalen. Jeg var riktig nok veldig fornøyd med p-ringen, men ønsket å finne et alternativ uten østrogen. Nå føler jeg at kroppen min er avhengig av hormonene fra p-ringen, og at jeg ikke kan slutte uten at jeg får disse kraftige symptomene. Jeg prøvde igjen ett års tid etter dette, og det samme skjedde igjen. Tenker det kan være lurt å snakke med en som har peiling på området, for det er passe kjipt å føle at man ikke kan slutte på noe pga. "ettervirkninger". Blødningene er mest sannsynlig helt normale, men hvis du er bekymret kan det være en god ide å ta en telefon til lege. Kommer det av p-ringen alene vil det absolutt forsvinne, men spørsmålet er NÅR Anonymkode: 766d1...f2a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 Kunne bare fjerna ringen under sex og brukt glidemiddel.. Anonymkode: fa270...86c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Takk for svarene dere! Blødningen kom i dagene etter og var ganske kraftig, så regner med det bare er en hormonell reaksjon. Ja, jeg vet at den kan tas ut under sex men vi synes det ble så mye plunder (har brukt pessar i gamle dager og fikk flashbacks til det med styret med å ta denne inn og ut etterpå).. I tillegg så var det det at det ble helt merkelig tørt og trått. Jeg har alltid vært veldig våt og kommet som en flom, og selv med glidemiddel så kjentes dette veldig rart ut... Mannen ble litt satt ut av det og fikk det ikke til å funke helt som vanlig så skjønte bare at dette ikke var greia for oss... får sjekke ut noe annet.. ts Anonymkode: eac19...149
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå