AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Ja, da skal jeg til utlandet med dattra mi. Saken er at jeg er helt elendig i engelsk, og helt ærlig er redd for åssen dette vil gå. Må man egt være god i engelsk for å reise til utlandet? Anonymkode: 1bfb3...2d8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Tja, det er jo en fordel. Hvorfor øver du ikke da? Anonymkode: 5e1db...4b8
AnonymSjiraff Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Jeg tør knapt å snakke engelsk, men har alltid klart meg helt fint. Så lenge man kan lese engelsk og forstår hva som blir sagt så klarer man seg som oftest med svært korte og enkle setninger. Nordmenn er generelt gode i engelsk så om man er dårlig for å være nordmann så er man fortsatt bedre enn svært mange andre. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 De aller fleste nordmenn klarer å gjøre seg forstått i vanlig dagligtale på engelsk:) Og svært få er så dårlig som de selv tror de er:P Be folk du snakker med om å gjenta/omformulere eller snakke saktere om du synes det blir vanskelig. Du kan også lære deg litt enkle lokale ord på språket i landet du skal besøke, det blir ofte satt pris på. Litt i seneste laget for turen nå kanskje, men du kan jo øve på engelsken din med å få en brevvenn:) Det kan godt være en norsk brev-/mail-/chattevenn i starten men at dere snakker på engelsk. Du kan også prøve appen duolingo:) Anonymkode: 34c53...993
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå