AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Jeg er 40 og skal ikke ha flere barn. Spiralen er nå straks seks år og må byttes. Vurderer nå å heller be om sterilisering. Antar det ikke er mange årene igjen jeg kan bli gravid, men kan neppe slutte med prevansjon om 5 år heller. Så jeg antar jeg må ha hvertfall to, kanskje 3 spiralbytter til før det er "over" med menstruasjon. Det er alltid mye pes med småblødninger også det første året jeg får ny spiral også. Økonomisk er det omtrent det samme om jeg nå velger 3 x spiral eller sterilisering. Antar jeg ikke er "for gammel" til sterilisering, selvom jeg nå er 40 og strengt tatt kan komme i overgangsalderen om få år? Anonymkode: 20233...d7d
Kalevala Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Jeg ble sterilisert da jeg var 42. Det var helt greit det. Gjennomsnittsalderen for menopause er jo 52 år, så det er enda mange år igjen å beskytte seg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Samme alder som deg. Fikk beskjed av gynekologen at spiralen kunne sitte inne syv år denne gangen(to år igjen), og så 10 år neste gang. Det var forsket på det og hun anbefalte å vente. Jeg synes det er fantastisk å slippe menstruasjonen, regner med den vil komme tilbake om en blir sterilisert. Anonymkode: 97d46...59d
Kalevala Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er fantastisk å slippe menstruasjonen, regner med den vil komme tilbake om en blir sterilisert. Anonymkode: 97d46...59d Ja det er et godt poeng. Den kommer tilbake, og gjerne sterkere enn tidligere i livet når det går mot menopause.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme alder som deg. Fikk beskjed av gynekologen at spiralen kunne sitte inne syv år denne gangen(to år igjen), og så 10 år neste gang. Det var forsket på det og hun anbefalte å vente. Jeg synes det er fantastisk å slippe menstruasjonen, regner med den vil komme tilbake om en blir sterilisert. Anonymkode: 97d46...59d Hormonspiral? Hmm... hvis menstruasjonen kommer tilbake, og sterkere, det orker jeg ikke. Da tar jeg heller et år med småblødninger. Og så kanskje 10 år til neste gang? Det hadde funket! Anonymkode: 20233...d7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå