AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Hei, Jeg sliter noe ekstremt meg angst. Var dum nok til å tro at jeg var "frisk" og kunne slutte med medisinene (cipralex, 20 mg) tidligere i vår, men det viste seg å være en fatal feil. Jeg har ikke lyst til å dø, tvert i mot er det å dø det siste jeg vil. Jeg er kjemperedd for å ha en alvorlig, uoppdaget sykdom. Jeg har vært host tre gynekologer og ingen sier at det er noe feil "der nede", selv om jeg føler det er der smertene mine kommer fra. Jeg har lest på Internett av celleprøver er mindre nøyaktige enn 50%, og at Thea Steen døde av livmorhalskreft til tross for negativ celleprøve. Men ingen av gynekologene jeg har vært hos har villet tatt ny celleprøve av meg, fordi jeg synes det er vanskelig å lyve og derfor har fortalt at jeg tok celleprøve for mindre enn et år siden. Derfor sier de at det ikke er vits, til tross for at jeg synes den første legen var veldig klønete når hun faktisk tok celleprøven (dvs. bruke mye tid, gjorde veldig vondt). I tillegg opplever jeg en del mellomblødninger rundt eggløsningen, får veldig intense smerter og opplever som regel enten friskt blod i utfloden og/eller brun/rosa utflod. Dette opplevde jeg aldri når jeg var yngre, men startet for omtrent to år siden. I tillegg føler jeg at jeg har feber. Jeg har en temperatur på rundt 37,8. Jeg er helt ekstremt redd for å ha kreft. Jeg klarer liksom ikke å stole på helsevesenet dersom hun Thea Steen døde av livmorhalskreft, når jeg ikke føler at systemet tar mine bekymringer på alvor... Jeg bruker all fritiden min på å bekymre meg for dette, og føler følgelig at jeg ikke har noen fritid. Det blir bedre når jeg er i full jobb. Anonymkode: 290d1...51b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Gå privat å ta en grundig gu sjekk for å dempe helseangsten og bestill en time hos fastlegen å start på pillene dine igjen. Pust med magen, det ordner seg. Jeg har selv vært der du er (dog med angst for hjerteproblemer og ikke kreft). Ta tak i det. For å gå å ha det sånn du har det er grusomt og går ikke over av seg selv, du må gjøre noe. Så i morgen ringer du legen din og starter på behandling igjen. (Det var ikke legen som gjorde feil på Thea, men laberatoriet. Etter den saken tok de en grundig gjennomgang for at noe slikt ikke skjer igjen. ) Anonymkode: 83504...dc5
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg sliter noe ekstremt meg angst. Var dum nok til å tro at jeg var "frisk" og kunne slutte med medisinene (cipralex, 20 mg) tidligere i vår, men det viste seg å være en fatal feil. Jeg har ikke lyst til å dø, tvert i mot er det å dø det siste jeg vil. Jeg er kjemperedd for å ha en alvorlig, uoppdaget sykdom. Jeg har vært host tre gynekologer og ingen sier at det er noe feil "der nede", selv om jeg føler det er der smertene mine kommer fra. Jeg har lest på Internett av celleprøver er mindre nøyaktige enn 50%, og at Thea Steen døde av livmorhalskreft til tross for negativ celleprøve. Men ingen av gynekologene jeg har vært hos har villet tatt ny celleprøve av meg, fordi jeg synes det er vanskelig å lyve og derfor har fortalt at jeg tok celleprøve for mindre enn et år siden. Derfor sier de at det ikke er vits, til tross for at jeg synes den første legen var veldig klønete når hun faktisk tok celleprøven (dvs. bruke mye tid, gjorde veldig vondt). I tillegg opplever jeg en del mellomblødninger rundt eggløsningen, får veldig intense smerter og opplever som regel enten friskt blod i utfloden og/eller brun/rosa utflod. Dette opplevde jeg aldri når jeg var yngre, men startet for omtrent to år siden. I tillegg føler jeg at jeg har feber. Jeg har en temperatur på rundt 37,8. Jeg er helt ekstremt redd for å ha kreft. Jeg klarer liksom ikke å stole på helsevesenet dersom hun Thea Steen døde av livmorhalskreft, når jeg ikke føler at systemet tar mine bekymringer på alvor... Jeg bruker all fritiden min på å bekymre meg for dette, og føler følgelig at jeg ikke har noen fritid. Det blir bedre når jeg er i full jobb. Anonymkode: 290d1...51b Du må prøve å stole på legen. Fortell om helseangsten din. For det er jo det du har. Ta det derfra Lykke til.
Gjest supernova_87 Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Når du har så mye helseangst så må du snakke med en psykolog/profesjonell. Hvis du er ærlig mot deg selv nå, hva er det som begrenser eller forringer livet ditt per i dag, er det kreften eller er det angsten? Ta tak i angsten din! Jobb med den, og fokuser på det problemet. Hvis ikke er du plutselig 110 og har hatt angst hele livet, og levd et dårlig liv. Jeg kan ikke vite noe om hvor smertene dine kommer fram, men det er ikke uvanlig at psykisk lidelse gir kroppslige smerter.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Det er veldig vanlig å ville sjekke seg når man har helseangst, men dette er ikke rett måte å møte angsten på. Jeg synes det er viktig at du er helt ærlig med legen din om hvor mye du tenker på dette, behovet du har for å sjekke deg hyppig og at du har kuttet ut medisinene (hvis ikke legen er klar over det) og at du får skikkelig behandling for dette. Det må være veldig slitsomt å leve på denne måten. Anonymkode: 6a36f...176 1
luckystrikee Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 Slet selv med frykt for hivsmitte, traff til slutt veggen søk hjelp for di underliggende årsakene.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Du bør få sjekket stoffskiftet ditt. Anonymkode: 7650f...45c
Viviana Skrevet 27. juni 2017 #8 Skrevet 27. juni 2017 Jeg kjenner meg mye igjen i dette. Er redd for kreft, hjerte, lunger, nyrer osv. Fælt å ha helseangst. Jeg er sikker på at alt er galt med meg men legene sier jeg er frisk men alikevell er jeg sikker på at jeg snart skal dø av sykdom. Helt forferdelig å ha det sånn som deg. ❤️ Får helt vondt av at andre også sliter med dette
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 På 25.06.2017 den 20.13, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg sliter noe ekstremt meg angst. Var dum nok til å tro at jeg var "frisk" og kunne slutte med medisinene (cipralex, 20 mg) tidligere i vår, men det viste seg å være en fatal feil. Jeg har ikke lyst til å dø, tvert i mot er det å dø det siste jeg vil. Jeg er kjemperedd for å ha en alvorlig, uoppdaget sykdom. Jeg har vært host tre gynekologer og ingen sier at det er noe feil "der nede", selv om jeg føler det er der smertene mine kommer fra. Jeg har lest på Internett av celleprøver er mindre nøyaktige enn 50%, og at Thea Steen døde av livmorhalskreft til tross for negativ celleprøve. Men ingen av gynekologene jeg har vært hos har villet tatt ny celleprøve av meg, fordi jeg synes det er vanskelig å lyve og derfor har fortalt at jeg tok celleprøve for mindre enn et år siden. Derfor sier de at det ikke er vits, til tross for at jeg synes den første legen var veldig klønete når hun faktisk tok celleprøven (dvs. bruke mye tid, gjorde veldig vondt). I tillegg opplever jeg en del mellomblødninger rundt eggløsningen, får veldig intense smerter og opplever som regel enten friskt blod i utfloden og/eller brun/rosa utflod. Dette opplevde jeg aldri når jeg var yngre, men startet for omtrent to år siden. I tillegg føler jeg at jeg har feber. Jeg har en temperatur på rundt 37,8. Jeg er helt ekstremt redd for å ha kreft. Jeg klarer liksom ikke å stole på helsevesenet dersom hun Thea Steen døde av livmorhalskreft, når jeg ikke føler at systemet tar mine bekymringer på alvor... Jeg bruker all fritiden min på å bekymre meg for dette, og føler følgelig at jeg ikke har noen fritid. Det blir bedre når jeg er i full jobb. Anonymkode: 290d1...51b http://www.sinnetshelse.no/artikler/hypokonder.htm Les gjerne bøkene til Ingvard Wilhelmsen Anonymkode: 86621...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 På 6/25/2017 den 20.13, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg sliter noe ekstremt meg angst. Var dum nok til å tro at jeg var "frisk" og kunne slutte med medisinene (cipralex, 20 mg) tidligere i vår, men det viste seg å være en fatal feil. Jeg har ikke lyst til å dø, tvert i mot er det å dø det siste jeg vil. Jeg er kjemperedd for å ha en alvorlig, uoppdaget sykdom. Jeg har vært host tre gynekologer og ingen sier at det er noe feil "der nede", selv om jeg føler det er der smertene mine kommer fra. Jeg har lest på Internett av celleprøver er mindre nøyaktige enn 50%, og at Thea Steen døde av livmorhalskreft til tross for negativ celleprøve. Men ingen av gynekologene jeg har vært hos har villet tatt ny celleprøve av meg, fordi jeg synes det er vanskelig å lyve og derfor har fortalt at jeg tok celleprøve for mindre enn et år siden. Derfor sier de at det ikke er vits, til tross for at jeg synes den første legen var veldig klønete når hun faktisk tok celleprøven (dvs. bruke mye tid, gjorde veldig vondt). I tillegg opplever jeg en del mellomblødninger rundt eggløsningen, får veldig intense smerter og opplever som regel enten friskt blod i utfloden og/eller brun/rosa utflod. Dette opplevde jeg aldri når jeg var yngre, men startet for omtrent to år siden. I tillegg føler jeg at jeg har feber. Jeg har en temperatur på rundt 37,8. Jeg er helt ekstremt redd for å ha kreft. Jeg klarer liksom ikke å stole på helsevesenet dersom hun Thea Steen døde av livmorhalskreft, når jeg ikke føler at systemet tar mine bekymringer på alvor... Jeg bruker all fritiden min på å bekymre meg for dette, og føler følgelig at jeg ikke har noen fritid. Det blir bedre når jeg er i full jobb. Anonymkode: 290d1...51b Å slutte på antidepressiva kan faktisk gi angstsymptomer i lang tid etter man har sluttet. Ta kontakt med fastlegen og fortell hvordan du har det. Det finnes hjelp å få. Anonymkode: 595b5...718
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå