Gå til innhold

Hva sier barnet ditt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så morsomt å interessant når ungene begynner å snakke. Da har de gjerne egne, merkelige ord på ting. Hva sier barna deres?? min sier f.eks "ginge" til sko! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at jeg sa yste til drikke og magekar til navle. ;)

Skrevet

Venninnen min sa "klampe på buffe-biffen" da hun skulle ha tannkrem på tannbørsten...

Ei annen venninne skulle ha "leverospedei med gulk-gulk på" (leverpostei med agurk)

Sønnen min liker karbonaber og innimellom har han maleritt om natta. Da han var mindre og skulle se på tegnefilmen Dumbo, spurte han alltid etter Ekko... Til broren sin sa han I-a (Raymond)...

Skrevet

Min skulle ha" gagurk" og "papkrakra" (agurk og paprika) "tusten" (drikkekoppen)

Det er det jeg husker nå, :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

min snart to år gamle sønn sier masse rart, men litt uklare ord..f.eks "dåget" til toget, og "yshe" til juice, og aoa dæj betyr aua der.... og peker på halsen sin når han hoster for tiden.... :ler: og "pappa dæj" når pappan har gått ut døra.....

og det går mye i telegramstil med to og to ord, MEN han er litt tregt ute muligens, snakker ikke veldig mange ord av slengen, MEN han har sagt "dæj e mamma" som betyr der er mamma! :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Min sønn sa bl a levestei (leverpostei) septupt (ketchup) jånndutt (yoghurt)

Min datter snakket rent veldig tidlig, da hun var halvannet sa hun mamma ente mei som betydde mamma elsker meg............ :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Søskenbarnet mitt sa minafot når han hadde byttet om støvlene på feil bein..... :ler:

Gjest LoisLane
Skrevet

Sønnen min på to bruker fullt navn på meg (fornavn og etternavn!), men pappa er pappa.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har av og til lagt til et - sen når jeg snakker til min sønn..han omtaler seg med fornavn som ..sen.

Skrevet

Sønnen min sa sølegab til kjøleskap, og han sa ikke r før han var 4 år. Han sa konsekvent L. - Tlaktol, lillesøstel, lullel på gulvet. Da han endelig begynte å si R, kom han inn en dag og sa. Mamma, jeg er så gra i deg... :ler:

Skrevet

Datter'n sa la til en lyd i enkelte ord.. f.eks sa hun kakaho (kakao) og maddedrass (madrass) :ler:

Fetteren min sa kla-kla med ham - det var knekkebrød med brunost...

Skrevet

Jeg var veldig glad i agurk og hver gang vi gikk forbi grønnsaksdisken sa jeg "kuk" høyt og tydelig, så moder`n gikk omveier forbi der når jeg var med.... :ler:

Skrevet

Da sønnen min var liten måtte jeg plukke all afrikaen (paprikaen) av pizzaen, for det likte han ikke! " Like ikke afrika mamma, ta bort!" :ler:

Skrevet
Jeg var veldig glad i agurk og hver gang vi gikk forbi grønnsaksdisken sa jeg "kuk" høyt og tydelig' date=' så moder`n gikk omveier forbi der når jeg var med.... :ler:[/quote']

Glimrende!!! Stakkars mamma'n din!!! :hoho::hoho:

Skrevet

Glimrende!!! Stakkars mamma'n din!!! :hoho::hoho:

Det var nok litt pinlig der og da ja, men vi har ledd mye av det etter at jeg ble voksen.... :ler:

Skrevet

Mange morsomme ord. Erlend sa: plåmbex (corn flakes) og gåff (ketchupp)

Også har vi jo de som blir litt perverse pga litt feil utale....feks sitte fast: fitte fatt (fatt var nemlig både fast og saft)......

Skrevet

Når hun skal si "enten, eller", sier hun f.eks "enten sol, enten regn" :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Den yngste stedatteren min kalte faren sin for slørretank da han fortlate moren om noe hun hadde gjort som hun ikke skulle gjøre. Slørretank = sladrehank. :ler:

Skrevet

Jeg sa "nå er kapelupene våkne" da jeg var liten. En kapelupe var en gatelykt og når de var våkne var lyset på ;) Ellers ville jeg ofte ha "tokrellimat" på brødskiven, altså makrell i tomat. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...