kat-e Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Som mottiltak har jeg kjøpt en maurlokkeboks fra Beyer som skal lokke maur til å ta en bitt og så ta med seg dette tilbake til dronninga. Skal være effektivt. Den inneholder et stoff som heter Imidacloprid, som ikke er farlig for mennesker, men jeg kvier meg litt for å bruke det likevel. Kan tomatene plukke opp noe av stoffet likevel? Andre lure Økologiske ideer?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Maur er jo liv det også på lik linje med andre dyr, synes det å utslette en hel maurkoloni er stygt. Anonymkode: 5cab7...34b
kat-e Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Maur er jo liv det også på lik linje med andre dyr, synes det å utslette en hel maurkoloni er stygt. Anonymkode: 5cab7...34b De har ikke bevissthet så det går bra.
dillyduzit Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Nei, når de spiser det stoffet vil det fylles seg opp i magen dems, på lik linje som om du skulle ha spist f.eks pizza. De vil gå direkte til dronningen med dette, og stoffet holder seg inne i disse boksene. Ellers kan du vaske tomatene med zalo, har jeg hørt noen bruke, eddikk etc. Vann holder i massevis.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #6 Skrevet 28. juni 2017 På 27.6.2017 den 19.18, Pysa skrev: Strø med kanel, de liker ikke lukten. Det er ikke bare lukten. De dør av det også. Kanelbark er jo giftig, bare at vi liker å spise det i små doser. Barn får ofte en kraftig rød ring rundt munnen etter lørdagsgrøten, det er da kanelen de reagerer på. Anonymkode: 75ffc...f04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå