Gå til innhold

Antibiotikakur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta antibiotika morgen, ettermiddag og kveld. Jeg har vært flink alle dagene, det er 1 dag igjen. Men i dag så glemte jeg å ta den klokka 8- 9 på morgen, vil det ha noe å si om jeg tok den nå? Klokka 13.00? 

Anonymkode: 60263...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sikker på jeg tok den, men ble noen timer forsinket :/ 

Skrevet

Jeg har aldri tatt antibiotika som er så detaljert på når den skal tas. Eventuelt har jeg ikke tatt det altfor seriøst (jeg er litt sånn som tar slike beskjeder mer som gode råd og veiledning. bortsett fra P-piller, der var jeg nærmest religiøs). Står det ikke noe i pakningsvedlegget? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Jeg har aldri tatt antibiotika som er så detaljert på når den skal tas. Eventuelt har jeg ikke tatt det altfor seriøst (jeg er litt sånn som tar slike beskjeder mer som gode råd og veiledning. bortsett fra P-piller, der var jeg nærmest religiøs). Står det ikke noe i pakningsvedlegget? 

Det står neste antibiotika tabelett skal tas etter 4 timer, og om man har glemt det så skal man ta den så fort når man husker den. 

Jeg har tatt klokka 8-9 på morgen. 3-4 på dagen, og 9 på kvelden. Det er vel 5-6 timers mellomrom hver gang 

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt på det engang, men det er nå meg (og jeg lever fortsatt!).

Det kommer jo sikkert litt an på hvorfor du tar antibiotika; om det er noe alvorlig eller ikke.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står neste antibiotika tabelett skal tas etter 4 timer, og om man har glemt det så skal man ta den så fort når man husker den.

Så da gjør du det, da.

Antibiotika skal man være veldig nøye med å følge opp. Det har sammenheng med risiko for resistente bakterier. Hvis du ikke fullfører kuren til punkt og prikke, øker muligheten for at noen bakterier slipper unna. Det er naturligvis de mest motstandsdyktige som overlever. Da kan du senere få en oppblomstring av samme sykdom som er hissigere enn forrige gang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...