AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Hvor drar man alene? Er det best å bestille en vei om gangen, tur-retur, charter eller hotell/leilighet? Og hva er best mtp pris. Trenger man visum for å dra til enkelte land? Må man ha vaksiner av noe slag? Hvor mye lommepenger (til mat og shopping) pr uke? Noe annet jeg må huske på? Håper noen har erfaringer å dele. Anonymkode: eec76...18d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Leste i en annen tråd at man trenger 1000kr dagen? Er ikke det hårreisende mye? Ts Anonymkode: eec76...18d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste i en annen tråd at man trenger 1000kr dagen? Er ikke det hårreisende mye? Ts Anonymkode: eec76...18d Vi har 1000kr oer dag, men vi er to stykk da, dette inkl.mat/drikke og utFlykter. man kan reise ganske billig, men ikke alle land er like billige å alle har forskjellig behov. Eks.noen spiser fine middager,noen er mindre kresne, noen skal bare bade å slappe av, noen skal på masse utflykter, noen vil shoppe,noen ikke. Var f.eks i venezia,italia der var det lik pris som i norge ,om ikke dyrere..denne gangen går turen til helles som er midt på treet, min svigermor of svigerfar er i kroatia å fikk middag og drikke for to person til 98kr Anonymkode: f152b...d39
Kalevala Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste i en annen tråd at man trenger 1000kr dagen? Er ikke det hårreisende mye? Ts Anonymkode: eec76...18d Når du reiser alene kan du bruke mye mindre om du vil. Denne summen gjelder stort sett for to personer som ikke sparer noe særlig, er min erfaring. Du kan kjøpe bakevarer på et bakeri og pålegg i nærmeste butikk, eller gå ut og spise en dyr frokost. Det samme gjelder for de andre måltidene. Det er mye en kan gjøre selv for å gjøre det billigere.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor drar man alene? Er det best å bestille en vei om gangen, tur-retur, charter eller hotell/leilighet? Og hva er best mtp pris. Trenger man visum for å dra til enkelte land? Må man ha vaksiner av noe slag? Hvor mye lommepenger (til mat og shopping) pr uke? Noe annet jeg må huske på? Håper noen har erfaringer å dele. Anonymkode: eec76...18d alt kommer an på hvor du skal og hva du vil. Albania ligger generelt på under 30% av norsk prisnivå, andre land ligger på 60%. enkelte land trenger du visum til, som Tyrkia, andre land trenger du ikke visum til. Enkelte land bør du oppdatere vaksiner til, andre trenger du ikke. I Kroatia kan du kjøpe kjoler fra 40kr til 4000,-, så hvor mye du trenger til shopping kommer an på hvor mye og hva du vil shoppe. Vil du backpacke litt er enveis billett fint, jeg reiser vanligvis tur/retur og finner hotell/leilighet selv. Vil du ligge mest på strand eller basseng, uten å gjøre effort selv så er charter greit! Anonymkode: 6ae28...96d
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste i en annen tråd at man trenger 1000kr dagen? Er ikke det hårreisende mye? Ts Anonymkode: eec76...18d Jeg reiser til Kreta. Jeg pleier å beregne 500/dag for normale levekostnader - frokost (knekkebrød på hotellet), lunsj og middag (ute på restaurant), is, brus og uteliv. Dersom jeg også skal shoppe beregner jeg 1000/dag. Jeg reiser ikke charter til steder jeg har vært før - da foretrekker jeg rutefly. På Kreta betyr det at en unngår timesvis med innsjekking, bagasjelevering og sikkerhetskontroll køer fordi ruteflyene går på annet tidspunkt enn charterflyene. Jeg bruker Expedia til å finne "pakketilbud".
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Dette kommer helt an på, har nylig vært ei uke på Kreta og jeg brukte totalt 1600,- Da spiste jeg alle måltider ute (ofte frokost og lunsj slått sammen for jeg blir nok ikke like sulten eller "klar" for mat i syden som hjemme) og hadde til det jeg ville ha av is, brus og snacks ellers. Pluss noen euro for solsenger på stranda hver dag. Det skal sies at jeg ikke drakk alkohol på turen, og heller ikke shoppet noe utover mat/drikke, så skal man drikke og shoppe i tillegg blir det nok fort litt mer. Anonymkode: 455f7...5a7
NumberSix Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Bruker ca 1300 på en uke i syden, da er dette inkludert lunsj og middag ute, leie av solsenger, brus og snacks samt noen drinker her og der. Shopping i syden er tull, er jo bare fake merkevarer og annet ræl jeg ikke gidder å bruke penger på. Drikker heller aldri mer enn et par drinker om kvelden, hvis vi gidder å gå ut i det hele tatt.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, NumberSix skrev: Bruker ca 1300 på en uke i syden, da er dette inkludert lunsj og middag ute, leie av solsenger, brus og snacks samt noen drinker her og der. Shopping i syden er tull, er jo bare fake merkevarer og annet ræl jeg ikke gidder å bruke penger på. Drikker heller aldri mer enn et par drinker om kvelden, hvis vi gidder å gå ut i det hele tatt. Det var da veldig så generaliserende du var? Ja, det florerer av fake på straden og i diverse boder, men det finnes da også lokale produkter og større kjøpesenter med ordentlige varer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå