Gå til innhold

Kan man ikke blogge?

Fremhevede innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Bruk av barn i medier underlagt VVP-retningslinjene, nyter en høy grad av beskyttelse. Ikke bare utover de retningslinjene som gjelder for alle, men i tllegg til særskilte punkter som omhandler barn spesifikt, f.eks.:

Sitat

4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. Barns identitet skal som hovedregel ikke røpes i familietvister, barnevernssaker eller rettssaker.

Hentet fra http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

I tillegg viser jeg til denne om interne etiske regler fra Norsk Redaktørforening: http://www.nored.no/Etikk/Interne-etiske-regler/4.8

Videoannonse
Annonse
Gjest Komme i form.
Skrevet
Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev:

Bruk av barn i medier underlagt VVP-retningslinjene, nyter en høy grad av beskyttelse. Ikke bare utover de retningslinjene som gjelder for alle, men i tllegg til særskilte punkter som omhandler barn spesifikt, f.eks.:

Hentet fra http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

I tillegg viser jeg til denne om interne etiske regler fra Norsk Redaktørforening: http://www.nored.no/Etikk/Interne-etiske-regler/4.8

Jeg står på mitt.

Bilder av Barn bør overhodet ikke legges ut noe steder . Det bør være helt privat.

Skrevet
1 minutt siden, Komme i form. skrev:

Det er ikje bra at det er bilder av barn noe åpent sted på nett. Ja jeg er seriøs av ulike årsaker. At bilder kan missbrukes vet de som har fulgt godt med.

Nå skal ikke jeg henge ut noen. Men ja jeg har å vært i rettdak ang en slik sak som vitne. 

Bilder av barn har genrelt ingenting å gjøre på nett er min mening. Den står jeg for. Etter den rettsaken.

Men du kan da ikke mene med alvor at ikke noen bilder i avis,blad og tv av ting som skjer f.eks i byen eller stranda skal vises? Hva med programmet på nrk i går fra rådhusplassen? 

Du må da se at det er en stoooor forskjell på dette og en toppblogger som legger ut absolutt alt av bilder om barna sine?

• Liker 8
Gjest Komme i form.
Skrevet
5 minutter siden, Lapper skrev:

Men du kan da ikke mene med alvor at ikke noen bilder i avis,blad og tv av ting som skjer f.eks i byen eller stranda skal vises? Hva med programmet på nrk i går fra rådhusplassen? 

Du må da se at det er en stoooor forskjell på dette og en toppblogger som legger ut absolutt alt av bilder om barna sine?

Nå snakker jeg om barn fra spebarnsalder og opp til 13 år. Håper jeg aldri oppleve det jeg var vitne til flere ganger.

Det er jo lov å ta vare på det man er glad i uten at bilder trenger å ligge på nett, blader eller i andre medier vel?

Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg stiller Spørsmålene: Bør alle mennesker blogge? Er det noen som ikke bør blogge da de ikke takler tilbakemeldinger som de får? 

Hva med nettvett i sosiale medier?

Skrevet

Før jeg leste denne tråden tenkte jeg alle kan få blogge fritt om det de vil, så lenge de forholder seg til gjeldende lovverk. Etter lesningen så er jeg jaggu ikke sikkert lengere. Visse mennesker bør ikke få fritt tilgang til å skrive på offentlige forum...

:lillesky2:

• Liker 17
Skrevet

I alle dager, fra å mene at barn i blogger er uinteressant og skal diskuteres i en annen tråd, trekker HI tråden i retning "forby alle bilder av barn", det er jaggu merkelig. 

• Liker 7
Gjest Komme i form.
Skrevet
2 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg stiller Spørsmålene: Bør alle mennesker blogge? Er det noen som ikke bør blogge da de ikke takler tilbakemeldinger som de får? 

Hva med nettvett i sosiale medier?

1 Hvorfor har bloggere stengt kommentarfelt. Jeg tror ikke det er pga bloggeren selv. Heller stygge ugine kommentarer bloggeren får. 

2 Nettvett er normalt fint å følge. Bare så synd at mange evner er tabu for mange. På en annen side kan tabuevner redde liv.

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Komme i form. skrev:

1 Hvorfor har bloggere stengt kommentarfelt. Jeg tror ikke det er pga bloggeren selv. Heller stygge ugine kommentarer bloggeren får. 

2 Nettvett er normalt fint å følge. Bare så synd at mange evner er tabu for mange. På en annen side kan tabuevner redde liv.

1. Enkelte mennesker bør ikke blogge da de ikke evner å se konsekvensene av manglende nettvett i sosiale medier. 

2. Repetisjon av nr 1.

Endret av Snuppi
Skrevet

Tabuevner? 

Nei, bloggere stenger, redigerer og sensurerer kommentarfelt mest fordi de ikke orker å forholde seg til innvendinger og kritikk.  

• Liker 5
Gjest Komme i form.
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

I alle dager, fra å mene at barn i blogger er uinteressant og skal diskuteres i en annen tråd, trekker HI tråden i retning "forby alle bilder av barn", det er jaggu merkelig. 

Jeg liker ikke diskutere barn som blir eksponert på nett. Jeg har som sagt vært vitne i rettsak ang slikt evne. Uten å komme nærmere inn på det. Derfor har jeg sterke reaksjoner mot det.

Gjest Komme i form.
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Tabuevner? 

Nei, bloggere stenger, redigerer og sensurerer kommentarfelt mest fordi de ikke orker å forholde seg til innvendinger og kritikk.  

Tror du det?

Har ikke den oppfatningen jeg men. Mulig vi oppfatter ting annerledes.😊

Gjest Snuppi
Skrevet
1 minutt siden, Komme i form. skrev:

Jeg liker ikke diskutere barn som blir eksponert på nett. Jeg har som sagt vært vitne i rettsak ang slikt evne. Uten å komme nærmere inn på det. Derfor har jeg sterke reaksjoner mot det.

Du liker det ikke? Alt skal altså handle om deg og dine preferanser? 

Gjest Komme i form.
Skrevet
5 minutter siden, Snuppi skrev:

1. Enkelte mennesker bør ikke blogge da de ikke evner å se konsekvensene av manglende nettvett i sosiale medier. 

2. Repetisjon av nr 1.

Bra folk er ulike.

Det reddet mitt liv.😊

Gjest Carina Maria
Skrevet
5 minutter siden, Komme i form. skrev:

Hvorfor bloggere har stenkt komentar felt er kansje fordi dem ikke vil få inn komentarer hvor leserne er uenige med dem og at dem bevist slipper gjennom komentarer hvor leserne er enige eller at dem vil slippe at komentar feltene blir gjenstand for krangling og bråk fra dem som leser bloggen. 

Det er mange som ikke har nett vett med dem viser det over alt hvor dem er på nettet. 

Skrevet

Mange av de som har stengt kommentarfelt gjør det bevisst for å sensurere kommentarer som kommer inn. Og for å slippe å forholde seg til konstruktiv og saklig kritikk.

Noe som jeg forundrer meg over er at mange av de bloggerene som har stengt kommentarfelt eller kommentarkontroll er flinke til å skrive svært så provoserende blogginnlegg som er er bevisst myntet på andre personer-bloggere eller hendelser. Dermed får ikke de personene-bloggere til å forsvare seg.

Jeg har lagt merke til at mange av bloggerene som har stengt kommentarfelt er flinke til å spørre om hva leserene mener om forskjellige emner. Og det kan være svært så kontroversielle emner som bloggerene ber om lesernes meninger til. Hva skjer? De av leserne som ikke har samme tanker og meninger som bloggeren slippes ikke igjennom med sine kommentarer.

• Liker 4
Skrevet

Bare å blogge det. Jeg skal ikke hindre noen.

Gjest Komme i form.
Skrevet (endret)
45 minutter siden, O.G. skrev:

Bare å blogge det. Jeg skal ikke hindre noen.

Ok.

Endret av Komme i form.
Skrevet

Når jeg leser i denne tråden er det som om det blandes mellom det å skrive på et diskusjonsforum (som jo KG er...) og det å skrive blogg. Det er vel ingen som forsøker å hindre noen i å blogge, vel? Skjønner ikke hvor den spørsmålsstillingen kommer fra. Det folk reagerer på av BLOGGERE er de som deler bl.a om barn og de som fronter usunne idealer osv. Alt dette er skrevet mye om i denne tråden allerede, har lest mange gode og konstruktive svar.

• Liker 6
Gjest Komme i form.
Skrevet (endret)
8 minutter siden, korallrev skrev:

Når jeg leser i denne tråden er det som om det blandes mellom det å skrive på et diskusjonsforum (som jo KG er...) og det å skrive blogg. Det er vel ingen som forsøker å hindre noen i å blogge, vel? Skjønner ikke hvor den spørsmålsstillingen kommer fra. Det folk reagerer på av BLOGGERE er de som deler bl.a om barn og de som fronter usunne idealer osv. Alt dette er skrevet mye om i denne tråden allerede, har lest mange gode og konstruktive svar.

Ja der er mange flotte svar på den trådstarten.😊

Bloggging er et vanskelig tema. For ikke alle er toppbloggere og tjener penger på bloggingen. Og vil heller ikke si at det et bloggerens feil . Jeg mener det er 3 parten sin feil. For bloggere skal vel promotere produkter fra 3 part om jeg ikke tar helt feil?

De halvsmå bloggene blogger vel for seg selv og de som føler at deres blogg treffer dem.😊

Endret av Komme i form.
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...