Gå til innhold

Kan man ikke blogge?


Gjest Komme i form.

Anbefalte innlegg

Gjest Komme i form.

Uten at man er toppblogger?

Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset?

Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger?

Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med  respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg?

Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Komme i form. skrev:

Uten at man er toppblogger?

Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset?

Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger?

Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med  respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg?

Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀

Må innrømme jeg ikke helt forstår spørsmålet. Selvfølgelig kan alle som ønsker få blogge - så lenge innholdet holder seg innen for norsk lov og ikke går ut over privatlivet til mindreårige. 

Alle kan også få opprette tråder om de blogger de ønsker på Rampelys, men avhengig av bloggen vil den generere mer eller mindre debatt. Kontroversielle blogger skaper mer debatt enn ukontroversielle uavhengig av størrelse på bloggen. Hvordan bloggeren imøtekommer eventuell kritikk har også en del å si for hvordan bloggen diskuteres.

Kommentarfeltet på blogg.no er jeg lite kjent med så hvordan det er der vet jeg ikke. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skal være rom for alle typer blogger her i rampelyset, også de små, men det er det vel egentlig også. Det eneste som ikke er lov er å reklamere for egen blogg. Jeg vet at det har skjedd her inne tidligere. Jeg leser ikke toppblogger, jeg er mest interessert i de små mer hverdagslige bloggene som ikke bare er reklame og endeløst skryt av plastiske operasjoner, penger, party og enormt forbruk. Blogger man kan kjenne seg litt igjen i, de liker jeg. Og de må være variert. Mote, skjønnhet, dyr, foto, musikk og reise er noen temaer som interesserer meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan få blogge. Noen vil jo synes at en blogg med 100 lesere pr dag er en bra blogg men det må jo da være noe i bloggen som de 100 intreserer seg for.

Men hvorfor være så opptatt av og bli diskutert her på kg? Vi har jo noen eksempler de siste 3-4 dagene at det noen ganger blir bare sure miner.

Har du en blogg så vær fornøyd med den og prøv heller og jobbe med den for å få den bedre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Det skal vere rom for alle typer bloggere her på rampe lyset det er min mening. 

Jeg synes det er intersangnt og lese dem bloggerne som har en hverdagslig blogg med glimt fra hverdagen sin og synes blogg som jeg kan kjenne meg igjen i. 

Dem bloggerne jeg reager på er bloggerne som skryter av seg selv og som ikke bruker hodet når dem skriver om plastsike operasjoner og kosmetiske behandlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det skal vere rom for alle typer bloggere her på rampe lyset det er min mening. 

Jeg synes det er intersangnt og lese dem bloggerne som har en hverdagslig blogg med glimt fra hverdagen sin og synes blogg som jeg kan kjenne meg igjen i. 

Dem bloggerne jeg reager på er bloggerne som skryter av seg selv og som ikke bruker hodet når dem skriver om plastsike operasjoner og kosmetiske behandlinger. 

Er enig i dette.. Og de som profilerer barna sine og nærmest bruker de for å få bloggen til topps.

Tenkte ikke så mye på det før men ser jo nå hvor ille det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Komme i form.
7 minutter siden, Lapper skrev:

Alle kan få blogge. Noen vil jo synes at en blogg med 100 lesere pr dag er en bra blogg men det må jo da være noe i bloggen som de 100 intreserer seg for.

Men hvorfor være så opptatt av og bli diskutert her på kg? Vi har jo noen eksempler de siste 3-4 dagene at det noen ganger blir bare sure miner.

Har du en blogg så vær fornøyd med den og prøv heller og jobbe med den for å få den bedre.

Jeg var så dum å gå inn her på fredag å lese litt. Fikk nesten helgen ødelagt av det jeg leste.😐

Derfor kom jeg på i dag at jeg skulle lage en profil. Legge frem spørsmålene som brant mest hos meg. 

Jeg ble virkelug opprikig lei meg av det jeg så og leste i fredag og litt i går. 

Hvorfor man ikke kan respektere hverandre uten å bli ekkel mot hverandre.🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme i form.
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det skal vere rom for alle typer bloggere her på rampe lyset det er min mening. 

Jeg synes det er intersangnt og lese dem bloggerne som har en hverdagslig blogg med glimt fra hverdagen sin og synes blogg som jeg kan kjenne meg igjen i. 

Dem bloggerne jeg reager på er bloggerne som skryter av seg selv og som ikke bruker hodet når dem skriver om plastsike operasjoner og kosmetiske behandlinger. 

For meg blir det feil å henge oss for mye opp i hva andre bruker pengene sine på. Det er jaggu mange nettaviser og blader som er mye værre en bloggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme i form.
3 minutter siden, Lapper skrev:

Er enig i dette.. Og de som profilerer barna sine og nærmest bruker de for å få bloggen til topps.

Tenkte ikke så mye på det før men ser jo nå hvor ille det er. 

En blader og aviser? Der ser vi bilder av barn med/ uten foreldre hele tiden. Bloggere er ikke noe værre en media/ aviser/blader.

Så sist nå i godværsdager der det var bilder av badende barn og unger. Ble de spurt først tror du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme i form.
23 minutter siden, Inocybe skrev:

Må innrømme jeg ikke helt forstår spørsmålet. Selvfølgelig kan alle som ønsker få blogge - så lenge innholdet holder seg innen for norsk lov og ikke går ut over privatlivet til mindreårige. 

Alle kan også få opprette tråder om de blogger de ønsker på Rampelys, men avhengig av bloggen vil den generere mer eller mindre debatt. Kontroversielle blogger skaper mer debatt enn ukontroversielle uavhengig av størrelse på bloggen. Hvordan bloggeren imøtekommer eventuell kritikk har også en del å si for hvordan bloggen diskuteres.

Kommentarfeltet på blogg.no er jeg lite kjent med så hvordan det er der vet jeg ikke. 

Du for svare godt på det du forstår😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Komme i form. skrev:

For meg blir det feil å henge oss for mye opp i hva andre bruker pengene sine på. Det er jaggu mange nettaviser og blader som er mye værre en bloggere.

Det har du rett i og det er reagerer jeg oxo på og blande seg inn i bloggerens økonomi er noe av det verst jeg leser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Komme i form. skrev:

Uten at man er toppblogger?

Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset?

Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger?

Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med  respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg?

Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀

Skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Alle kan blogge om de ønsker det. Å bli omtalt på KG er ikke noe mål for de fleste akkurat. De fleste godtar at alle bloggere er forskjellige og blogger om forskjellige ting. Jeg leser som oftest bare bloggere som har veldig mange lesere. De arbeider hardt og legger mye arbeid og innsats i bloggen sin, noe som gjør bloggen god å lese :) Bloggere som skriver om "beklager at jeg ikke blogget i går, skal love å gjøre det fremover", "i dag har jeg (kort innlegg og et bilde). Det er ikke gøy, kult eller interessant å lese om..

Jeg leser og bloggere som ikke er toppbloggere, men de er seriøse med bloggen sin og skriver interessant og de legger og mye innsats i tekstene sine og bloggen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Komme i form. skrev:

En blader og aviser? Der ser vi bilder av barn med/ uten foreldre hele tiden. Bloggere er ikke noe værre en media/ aviser/blader.

Så sist nå i godværsdager der det var bilder av badende barn og unger. Ble de spurt først tror du?

 

Men mener du da barna til bloggere eller reklamerer av barn hvor ingen vet hvem de er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Komme i form.
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Alle kan blogge om de ønsker det. Å bli omtalt på KG er ikke noe mål for de fleste akkurat. De fleste godtar at alle bloggere er forskjellige og blogger om forskjellige ting. Jeg leser som oftest bare bloggere som har veldig mange lesere. De arbeider hardt og legger mye arbeid og innsats i bloggen sin, noe som gjør bloggen god å lese :) Bloggere som skriver om "beklager at jeg ikke blogget i går, skal love å gjøre det fremover", "i dag har jeg (kort innlegg og et bilde). Det er ikke gøy, kult eller interessant å lese om..

Jeg leser og bloggere som ikke er toppbloggere, men de er seriøse med bloggen sin og skriver interessant og de legger og mye innsats i tekstene sine og bloggen sin. 

Er derfor jeg setter spørsmålstegn.😊

Jeg forstår ikke hvorfor ikke bloggere kan få mer positive tilbakemeldinger. Når aviser /nettaviser/ blader osv er mye værre med promotering av ulike ting, som bloggere og gjør. Da blir det feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Komme i form. skrev:

Uten at man er toppblogger?

Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset?

Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger?

Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med  respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg?

Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til... Selvfølgelig kan man blogge uten å være toppblogger! De færreste er vel toppbloggere som lever av å blogge!

Men det virker nesten som enkelte blogger for å bli diskutert, akseptert, godtatt og hyllet av brukerne her på Kvinneguiden. Og så fort noen kommer med konstruktiv kritikk, så er sirkuset i gang!! Jeg blogger ikke selv, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg neppe fulgt med her inne på rampelys om hva som ble skrevet om meg og bloggen min. Da hadde jeg heller fulgt med i kommentarene på bloggen, tatt til meg ris og ros, og fortsatt å skrive om det som opptok meg. En blogger kan ikke bli likt av alle, da vi mennesker er totalt forskjellige. Vi er på ulike stadier i liver, er opptatt av forskellige ting, noen har god økonomi andre dårlig, noen liker ditt andre liker datt.... Det viktigste er likevel å huske på at det er LOV å være uenig!!! Og det som er rett for den ene, kan virke totalt feil på mange andre! Og det er da man som både blogger og leser må akseptere at man er forskjellige, og motstå fristelsen til å slenge dritt og usakligheter til hverandre😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Komme i form. skrev:

Jeg var så dum å gå inn her på fredag å lese litt. Fikk nesten helgen ødelagt av det jeg leste.😐

Derfor kom jeg på i dag at jeg skulle lage en profil. Legge frem spørsmålene som brant mest hos meg. 

Jeg ble virkelug opprikig lei meg av det jeg så og leste i fredag og litt i går. 

Hvorfor man ikke kan respektere hverandre uten å bli ekkel mot hverandre.🤔

Det er noe som sier meg innerst inne at jeg ikke liker denne tråden(skjønner ikke hvorfor😊)

Men tror jeg vet hvilke tråder du snakker om og det er ikke rart det ble bråk. Spør noen om noe så må de også tåle konstruktiv kritikk og ros

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Komme i form. skrev:

Uten at man er toppblogger?

Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset?

Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger?

Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med  respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg?

Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀

Alle som kan skrive og har tilgang til nett/ PC, kan blogge. Og alle kan blogge om absolutt hva de vil. 

For å få en egen tråd på Rampelys, må bloggen enten fenge mange lesere eller skille seg ut på en eller annen måte. En egen tråd her inne, er veldig sjelden positivt. Det blir veldig lite debatt ut av noe alle er enige om at er veldig fint og flott. Folk flest har lite behov for å rope ut til verden om alt de er enige i. Men veldig mange har behov for å ytre seg om ting de føler er feil/ urettferdig. 

Om en blogger starter en blogg for å få en egen tråd på Rampelys, så vil jeg påstå at motivet for bloggingen bli feil. Da snakker vi om blogging for klikk og ikke for å gjøre en forskjell i verden. 

Rampelys er ikke en annonsearena for bloggere, det er ikke her inne leserne bør høstes. Om noen prøver å få snikannonsere for egen blogg her inne, blir det for avslørt, og det virket mot sin hensikt. 

Jeg blogger selv, og jeg ville ALDRI gjort noe for å få bloggen min nevnt her inne. Det hadde rett og slett vært ubehagelig :( jeg blogger for meg og mine, ikke for hele verden. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme i form.
1 minutt siden, Lapper skrev:

Men mener du da barna til bloggere eller reklamerer av barn hvor ingen vet hvem de er?

Mener barn generelt. Både i aviser og blader.  Blir barn på stranden gjort oppmerksom på at de blir avbildet til en nettavis ellet et blad på en solrik dag? Nå snakker ikke jeg kun om kjendiser . Det er generelt.☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme i form.
3 minutter siden, Lapper skrev:

Det er noe som sier meg innerst inne at jeg ikke liker denne tråden(skjønner ikke hvorfor😊)

Men tror jeg vet hvilke tråder du snakker om og det er ikke rart det ble bråk. Spør noen om noe så må de også tåle konstruktiv kritikk og ros

Var ulike tråder. Tror ikke det var samme bruker som startet de trådene. 

OG jeg er ingen av dem så det er sagt. Det er lett å finne ut om du ser i min profil.

Jeg kjenner ingen av dem her inne. 

Endret av Komme i form.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...