Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #21 Del Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, Komme i form. skrev: Mener barn generelt. Både i aviser og blader. Blir barn på stranden gjort oppmerksom på at de blir avbildet til en nettavis ellet et blad på en solrik dag? Nå snakker ikke jeg kun om kjendiser . Det er generelt.☺ Det er ikke lov å poste bilder av barn i avisen uten samtykke fra foreldre. Hvordan kan du sammenligne tilfeldige bilder av barn i avis kontra en blogger som bretter ut hele livshistorien til barnet for å tjene penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 25. juni 2017 #22 Del Skrevet 25. juni 2017 2 minutter siden, Komme i form. skrev: Mener barn generelt. Både i aviser og blader. Blir barn på stranden gjort oppmerksom på at de blir avbildet til en nettavis ellet et blad på en solrik dag? Nå snakker ikke jeg kun om kjendiser . Det er generelt.☺ Om vg eller en annen lokalavis tar bilder på stranden vil jeg tro de blir spurt på forhånd. Men om jeg sitter og leser en avis og ser bilde av ett barn bader så vet jo ikke hele norge hvem dette er Du kan ikke samnenligne dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #23 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) 12 minutter siden, Marthe75 skrev: Alle som kan skrive og har tilgang til nett/ PC, kan blogge. Og alle kan blogge om absolutt hva de vil. For å få en egen tråd på Rampelys, må bloggen enten fenge mange lesere eller skille seg ut på en eller annen måte. En egen tråd her inne, er veldig sjelden positivt. Det blir veldig lite debatt ut av noe alle er enige om at er veldig fint og flott. Folk flest har lite behov for å rope ut til verden om alt de er enige i. Men veldig mange har behov for å ytre seg om ting de føler er feil/ urettferdig. Om en blogger starter en blogg for å få en egen tråd på Rampelys, så vil jeg påstå at motivet for bloggingen bli feil. Da snakker vi om blogging for klikk og ikke for å gjøre en forskjell i verden. Rampelys er ikke en annonsearena for bloggere, det er ikke her inne leserne bør høstes. Om noen prøver å få snikannonsere for egen blogg her inne, blir det for avslørt, og det virket mot sin hensikt. Jeg blogger selv, og jeg ville ALDRI gjort noe for å få bloggen min nevnt her inne. Det hadde rett og slett vært ubehagelig jeg blogger for meg og mine, ikke for hele verden. Lager folk blogger for å få egen tråd på kg??😂😂 Det kan jeg ikke tenke meh noen gjør. Jeg leser ikke mange blogger på blogg.no. Det er noen få som jeg liker pga at det blogges om ulike hverdagslige ting. Er det noen innlegg jeg ikke liker, så går jeg bare ut igjen. Og ser innom en annen dag når det kommer noe av interesse. Jeg blander meg ikke i hva folk kjøpet seg. Det er ikke mine penger. Blir mer irritert over aviser og blader som ikke går av veien for å skrive om slanking, slankekurer " alle må " gå på. Nei jeg MÅ ingen ting som aviser og blader reklamere om.😉😆 Endret 25. juni 2017 av Komme i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 25. juni 2017 #24 Del Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, Snuppi skrev: Det er ikke lov å poste bilder av barn i avisen uten samtykke fra foreldre. Hvordan kan du sammenligne tilfeldige bilder av barn i avis kontra en blogger som bretter ut hele livshistorien til barnet for å tjene penger? Det lurere jeg oxo på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #25 Del Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, Lapper skrev: Om vg eller en annen lokalavis tar bilder på stranden vil jeg tro de blir spurt på forhånd. Men om jeg sitter og leser en avis og ser bilde av ett barn bader så vet jo ikke hele norge hvem dette er Du kan ikke samnenligne dette For meg har det ingen betydning om barna et kjent eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #26 Del Skrevet 25. juni 2017 11 minutter siden, Snuppi skrev: Det er ikke lov å poste bilder av barn i avisen uten samtykke fra foreldre. Hvordan kan du sammenligne tilfeldige bilder av barn i avis kontra en blogger som bretter ut hele livshistorien til barnet for å tjene penger? Tror du journaluster i aviser går rundt på en overfull strand å spør hver enkelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 25. juni 2017 #27 Del Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, Komme i form. skrev: For meg har det ingen betydning om barna et kjent eller ikke. Du kan ikke sammenligne det. Jeg er mamma til et barn og viss noen av dem jeg kjenner spør meg om dem får legge ut et bilde av barnet mitt på facebook vil jeg godjenne bilde før dem legger det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #28 Del Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, Komme i form. skrev: For meg har det ingen betydning om barna et kjent eller ikke. Det handler om personvern. Noe som enkelte bloggere bryter når de velger å brette ut livshistorien og utlevere barnet sitt på en kynisk måte for å tjene penger. Du kan ikke samnenligne et tilfeldig barn som blir avbildet i avisen kontra barn av en blogger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 25. juni 2017 #29 Del Skrevet 25. juni 2017 https://www.nrk.no/livsstil/ulovlig-a-legge-ut-bilder-av-andres-barn-1.11788461 Det er faktisk ikke lov til å legge ut bilder av andres barn uten tillatelse fra foresatte. Så hva din personlige mening er om det spiller ingen trille. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #30 Del Skrevet 25. juni 2017 2 minutter siden, Komme i form. skrev: Tror du journaluster i aviser går rundt på en overfull strand å spør hver enkelt? Ja, det er straffbart å legge ut bilder av barn uten samtykke fra foreldre! Personvernloven kjenner du sikkert til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #31 Del Skrevet 25. juni 2017 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Du kan ikke sammenligne det. Jeg er mamma til et barn og viss noen av dem jeg kjenner spør meg om dem får legge ut et bilde av barnet mitt på facebook vil jeg godjenne bilde før dem legger det ut. Jo jeg sammenligner det. Du som mor velger det. Andre mødre tar andre valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. juni 2017 #32 Del Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, Komme i form. skrev: Tror du journaluster i aviser går rundt på en overfull strand å spør hver enkelt? De kan publisere uten samtykke når bildet har aktuell og allmenn interesse bilder der personen ikke er viktigst i bildet bilder som viser forsamlinger, folketog i friluft eller hendelser som har allmenn interesse. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #33 Del Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, Aldrisur skrev: https://www.nrk.no/livsstil/ulovlig-a-legge-ut-bilder-av-andres-barn-1.11788461 Det er faktisk ikke lov til å legge ut bilder av andres barn uten tillatelse fra foresatte. Så hva din personlige mening er om det spiller ingen trille. Jeg vet hva jeg har sett i aviser og blader. I 17 .mai tog. Der ligger det 100 vis av bilder av barn i aviser. Det vil jeg tro du selv har sett. Der har både journaluster og private lagt ut bilder. Tror du alle barn i toget er spurt først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #34 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) 2 minutter siden, Kollontaj skrev: De kan publisere uten samtykke når bildet har aktuell og allmenn interesse bilder der personen ikke er viktigst i bildet bilder som viser forsamlinger, folketog i friluft eller hendelser som har allmenn interesse. Ja se der ja. Endret 25. juni 2017 av Komme i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #35 Del Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, Komme i form. skrev: Jo jeg sammenligner det. Du som mor velger det. Andre mødre tar andre valg. Lovverket bestemmer hva som er rett i henhold til å legge ut bilder av andres barn. Det må du forholde deg til. Bloggerbarna blir utlevert i sosiale medier som igjen kan føre til at sikkerheten til barna kan bli truet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 25. juni 2017 #36 Del Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, Komme i form. skrev: Uten at man er toppblogger? Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset? Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger? Noen blogger for å tjene penger , andre for å gjøre en forskjell. Hva er problemet med respekt av hverandre i kommentarfelt både på blogg.no og her på kg? Ble mange spørsmål nå. Kan du svare konstruktivt er det fint.😀 Uten at man er toppblogger? - Det er ikke bare toppbloggere som blir skrevt om på KG. Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset? - Nei det er mange andre som ikke er toppbloggere Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger? - På de andre trådene som handler om bloggerne kommer ikke bloggeren tråden handler om inn på tråden og begynner og kverulere og krangle. De toppbloggerne som blir nevnt vet at de har søkelyset rettet mot seg i alt det de gjør og sier. Og jeg tror ikke de bryr seg om det finnes en tråd som handler om dem på KG på rampelyset. Slike tråder er uviktige for dem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 25. juni 2017 #37 Del Skrevet 25. juni 2017 4 minutter siden, Komme i form. skrev: Jeg vet hva jeg har sett i aviser og blader. I 17 .mai tog. Der ligger det 100 vis av bilder av barn i aviser. Det vil jeg tro du selv har sett. Der har både journaluster og private lagt ut bilder. Tror du alle barn i toget er spurt først? Det spiller heller ingen rolle hva jeg tror. Du får bare lese deg opp på hva som er lov og ikke lov. Les også @Kollontajsitt innlegg over her. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 25. juni 2017 #38 Del Skrevet 25. juni 2017 7 minutter siden, Komme i form. skrev: Jeg vet hva jeg har sett i aviser og blader. I 17 .mai tog. Der ligger det 100 vis av bilder av barn i aviser. Det vil jeg tro du selv har sett. Der har både journaluster og private lagt ut bilder. Tror du alle barn i toget er spurt først? Bilder av barn som går i 17 mai tog er untatt loven fordi det er offentlig arrangement som viser en situasjon. Du kan fritt dra på en håndball kamp og ta bilder av barna som spiller hånd ball for det er et offentlig arrangement men bilder av ett enkelt barn er ikke lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Observer Skrevet 25. juni 2017 #39 Del Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, Komme i form. skrev: Jeg vet hva jeg har sett i aviser og blader. I 17 .mai tog. Der ligger det 100 vis av bilder av barn i aviser. Det vil jeg tro du selv har sett. Der har både journaluster og private lagt ut bilder. Tror du alle barn i toget er spurt først? Men du vet da ikke hva disse barna heter, hvor de bor, hva livretten deres er osv? Du kan ikke ut fra et bilde fra 17.maitoget oppsøke barnet. Det kan du med bloggerbarna. Det er der forskjellen ligger. Personlig informasjon ligger ute til alles forlystelse. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #40 Del Skrevet 25. juni 2017 11 minutter siden, Lambigirl skrev: Uten at man er toppblogger? - Det er ikke bare toppbloggere som blir skrevt om på KG. Og er det kun toppbloggere som blir godtatt nevnt i rampelyset? - Nei det er mange andre som ikke er toppbloggere Hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig i ulike blogger? - På de andre trådene som handler om bloggerne kommer ikke bloggeren tråden handler om inn på tråden og begynner og kverulere og krangle. De toppbloggerne som blir nevnt vet at de har søkelyset rettet mot seg i alt det de gjør og sier. Og jeg tror ikke de bryr seg om det finnes en tråd som handler om dem på KG på rampelyset. Slike tråder er uviktige for dem. Takk for et bra svar.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg