AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Ønsker å sterilisere meg, men jeg holder igjen fordi jeg er redd for at det kan oppstå komplikasjoner og at man blir impotent. Så spørsmålet mitt er; Er det en risiko for å bli impotent ved et slikt inngrep? Jeg ønsker ikke svar av typen "det er ekstremt liten sjanse", men om det er teoretisk mulig. Jeg kjenner ikke kroppens anatomi så godt, så jeg er ikke sikker på om det å "rote" nede i pungen (for det er vel der de klipper sædlederne?) vil kunne påvirke potensen. Anonymkode: e8e47...a10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Ja. Legen kan være full og klippe av deg penisen. Anonymkode: 49786...787 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Legen kan være full og klippe av deg penisen. Anonymkode: 49786...787 Og hva er poenget med å svare slik på et seriøst spørsmål? Du synes kanskje du er fryktelig morsom? Anonymkode: e8e47...a10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Alle inngrep medfører risiko. Du kan, rent teoretisk, nettopp få penisen klippet av, eller bli impotent, eller du kan få en infeksjon og dø, eller du kan ende opp med å blød ut og dø. Likevel er risiko for de fleste av disse så lave at du ikke bør tenke særlig på dem, engang. Du kommer ikke til å bli impotent av sterilisering. Anonymkode: 262bf...e03 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Legene "roter" ikke nedi der. De vet hva de gjør og gjør det bra. Tanker om impotens sitter i hodet. Det er et enkelt inngrep å gjøre om en ikke vil bli far. Tenk positivt og fortsett som før. Det kommer til å gå bra, ts. Anonymkode: 0958a...b4f 2
Gjest Coolaid Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å sterilisere meg, men jeg holder igjen fordi jeg er redd for at det kan oppstå komplikasjoner og at man blir impotent. Så spørsmålet mitt er; Er det en risiko for å bli impotent ved et slikt inngrep? Jeg ønsker ikke svar av typen "det er ekstremt liten sjanse", men om det er teoretisk mulig. Jeg kjenner ikke kroppens anatomi så godt, så jeg er ikke sikker på om det å "rote" nede i pungen (for det er vel der de klipper sædlederne?) vil kunne påvirke potensen. Anonymkode: e8e47...a10 Her må du nok spørre fastlegen din som henviser deg. Er selv sterilisert og resultatet er "nothing but joy". Livet er bedre med tanke på et seksliv uten tanke for flere barn. Og så, mye enklere for mannen enn kvinnen. Men for å svare mer nøyaktig på spørsmålet ditt så er svaret Nei - det er 100% sikkeret at du ikke mister ereksjonen. Her er et svar fra en dansk lege: "Det er 100 procent sikkert, at produktionen af testosteron ikke nedsættes ved sterilisering. Det er også 100 procent sikkert, at man ikke ved operationen skader de nerver, som har betydning for erektionensevnen. Imidlertid kan der være noget forbigående ubehag efter operationen, og nogle mænd klager i denne periode over, at det også går ud over erektionen. Det er der ingen anden forklaring på end den, at des ældre en mand bliver, des mere skal han være i balance med sig selv for at have et vellykket sexliv. Så der er lidt "psykisk" i det, hvis erektionen ikke er, som den plejer at være.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 En jeg kjenner ble impotent.. Eller, han ble ikke bare det, mistet mye av penis.. Fikk infeksjon og for å redde noe måtte de amputere en del. (Kjenner ikke detaljene, har ikke sett.) Maks uflaks, tror nok han angrer seg på det lille inngrepet det skulle være..... Anonymkode: 5f896...81e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner ble impotent.. Eller, han ble ikke bare det, mistet mye av penis.. Fikk infeksjon og for å redde noe måtte de amputere en del. (Kjenner ikke detaljene, har ikke sett.) Maks uflaks, tror nok han angrer seg på det lille inngrepet det skulle være..... Anonymkode: 5f896...81e Dette tror jeg ikke på. Anonymkode: d6cfc...591 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner ble impotent.. Eller, han ble ikke bare det, mistet mye av penis.. Fikk infeksjon og for å redde noe måtte de amputere en del. (Kjenner ikke detaljene, har ikke sett.) Maks uflaks, tror nok han angrer seg på det lille inngrepet det skulle være..... Anonymkode: 5f896...81e Dettte er bare tull. Ved sterilisering av menn går man inn gjennom et lite snitt i pungen, og er ikke en gang i nærheten av blod- og nerveforsyningen til penis. Det man eventuelt risikerer, er at blodforsyningen og/eller nervene til testiklene forstyrres, slik at de dør. Infeksjoner er sjeldne, og vil normalt være enkle å behandle. Scenariet som beskrives ovenfor virker ekstremt usannsynlig, og om en infeksjon er blitt så hissig og ukontrollerbar, virker det usannsynlig å måtte amputere "deler" av penis. I et slik ekstremt tilfelle (der pasienten nødvendigvis må ha ignorert infeksjonen, eller være infisert med en resistent eller uhyre sjelden organisme) ville man sannsynligvis ha måttet fjerne både pungen og hele penis. Dessuten virker det usannsynlig å presentere en slik historie med at noen ble "impotent, eller ikke bare det," for så å komme opp med en slik røverhistorie. Anonymkode: 75aa4...d9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå