Gå til innhold

Hvorfor velger noen å bli bloggere?

Lovelulu

Anbefalte innlegg

Vell det er for å tjene penger på å reklamere for livvstilsprodukter og reklame. De aller fleste har interresse for matlaging interiør og klær av jenter/ kvinner så minst 20.000 har forsøkt seg...men hvem som blir store på det er jo tilfeldig. Er mest forundret over at folk leser de og diskutere de!!! Sjokk!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayana

Ser det fokuseres mest på personlige blogger her men det er mange firma som har blogg også. En del har skjønt at du kan og i mange tilfeller må bruke sosiale medier og blogg for å tjene penger på flere forskjellige måter - ja, det kan faktisk bli en helt vanlig jobb om du er flink og står på. Noen firma bruker det kun i markedsføringsøyemed og for å skaffe flere kunder, andre lever av sosiale medier og blogg.

Jeg tror problemet med for eksempel all hetsen rundt de store bloggerne handler om at de har gjort seg selv til en merkevare men samtidig krever å bli behandlet som individer med de rettigheter det medfølger. Dette er vanskelig og grensen for hvor kritikk av merkevaren går eller om det er snakk om personforfølgelse blir det store dilemmaet for KG sin del vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blogge om hobbyen min da arbeidsplassen jeg jobbet på ble lagt ned. Søkte på jobber, men fikk aldri noe svar fra noen. Måtte ha NOE å gjøre derfor begynte jeg å blogge, og etterhvert ble jeg tilbudt jobb pga. bloggen. Så nå jobber jeg og har bloggen som en liten hobby :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unormalt oppmerksomhets- og bekreftelsesbehov. 

For 30 år siden hadde alle blitt stemplet som psyke og absolutt ikke vært noen man så opp til. Tidene forandrer seg ikke alltid til det bedre, jeg mener bloggere er symbolet på mentalt forfall og et helt ekstremt fokus på selvet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
21 timer siden, Lovelulu skrev:

Så du mener at bloggere som legger ut hverdagslige bilder er ensomme? Da er det mange som er ensomme isåfall. Nei dette er jeg ikke enig i.

Leste du hele innlegget og ikke bare siste avsnittet? Jeg skrev et tilsvar til det at du i et tidligere innlegg mente at blogging var på lik linje med Instagram og FB, at man bruker disse også for å få oppmerksomhet. De fleste har kontroll på hvem som ser hva de legger ut på FB, altså er ikke det et oppmerksomhetsrop til fremmede. Har man en lukket instagramkonto har man kontroll også der. Dersom man blogger forsvinner kontrollmulighetene, og jeg kan ikke se at det på noen som helst måte går an å sammenligne for eksempel mine some-kontoer med en blogg eller en YouTube-kanal.

Du er selvsagt i din rett når du er uenig i mine betraktninger, ellers er det jo ikke noen vits i å delta i et diskusjonsforum, men det hadde vært hyggelig med en utdypning av meningen din, særlig når du vrir "fremstår som outsiders og ensomme" til "å være ensomme". Det er noen små nyanser her som er viktige for videre debatt, ellers blir man stående på hver sin side av en mur og rope ord den andre ikke hører. 

Endret av orfeus
Ordfeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Vitulina skrev:

Unormalt oppmerksomhets- og bekreftelsesbehov. 

For 30 år siden hadde alle blitt stemplet som psyke og absolutt ikke vært noen man så opp til. Tidene forandrer seg ikke alltid til det bedre, jeg mener bloggere er symbolet på mentalt forfall og et helt ekstremt fokus på selvet. 

Helt enig. Mange av dem viser tegn på narsisisstisk personlighetsforstyrrelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...