AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 (er på jobb, og PC autokorrigerer endel tekst, endel plukker jeg opp, men noe blir nok overset. Så på forhånd beklager for noen skrivefeiler, eller engelske utforminer) Onsdag sist uke var jeg 100% frisk og fin i form. Så våkner jeg opp Torsdag og er bare helt satt ut. Forkjølelse eller influensa som er helt utav det blå virkelig trødd inn i kroppen min. Jeg har vondt i hele kroppen, sengeliggende og ikke utav hjemmet på flere dager. Skulle vært på jobb Torsdag, så her broker jeg egenmelding. Neste uken er min fri uke (altså fra fredag til torsdag), så jeg broker ikke noen egenmeldinger, kun denne ene Torsdagen. Og jeg skal ikke på jobb før Fredagen (i går). Tidlig i uken (Tirsdag) får jeg en telefon fra min sjef, det er sykdom, og istedet for mine faste vakter, om jeg kan jobbe natt, og da gå på fra Torsdagen av. Jeg er på bedringens vei og tenker at det skal nok gå bra. Torsdagen er jeg helt ok i form, går på natta, men natta er helt fryktelig og jeg kjenner jeg er syk. Men jeg ringer selvsagt ikke noen midt på natta, men star på ut natta. Jeg sender en mail til min sjef og forklarer at jeg er enda syk, og ikke i form til å jobbe disse nettene likevel. Får svar tilbake at det virkelig ikke er noen som kan jobbe, dum situasjon å sette meg i, men om jeg kan være tilstedet så skal jeg fritas fra alle rutiner og lignende. Men at jeg bare er tilstedet på jobb.. Det er sommer, ferie og virkelig ingen andre som kan jobbe. Jeg sier til slutt ja.. Så nå har jeg jobbet Fredag til Lørdag, og nå har jeg Lørdag til Søndag natta, og kjenner jeg er HELT gåen. Jeg er syk, og disse lange nattevaktene har VIRKELIG ikke hjulpet på, men heller gjort ting verre. På toppen av det hele mistenker jeg at jeg har fått omgangssyke, for jeg løper frem og tilbake på badet KONSTANT, og kan ikke nesten gå på butikken uten uhell. Jeg burde altså virkelig virkelig ikke vært på jobb. Nå har jeg i utgangspunktet fri i morgen Søndag (går av vakt 07) og skal ikke på før Mandag kl 07 da egentlig. På dagtid er vi flere, så om jeg er syk da er det ikke det verste, kontra i natt hvor vi nesten måtte ha stengt om jeg ikke hadde vært her. Jeg føler me dårligere og dårligere etter hver natt, og vurderer å bruke egenmelding fra Mandag av. Men, jeg er jo syk nå, og på jobb. Og jeg føler meg så dum som "planlegger" å være syk flere dager i forveien. Strengt tatt hadde jeg vært syk fra jobb i dag og, hadde jeg kunnet, men når sjefen sier det må stenges da, og jeg bare må være tilstedet kjenner jeg på samvittigheten. Noen råd? Virker dette merkelig? Jeg er jo syk nå, og behøver jo noe tid å komme meg på. Jeg har feber, vondt i kropp, hodeverk, og omgangssyke. (noe hoste fra influensaen sist uke også, men det er mer plagsomt enn vondt). Jeg skulle hatt hjelp til å formulere meg til min sjef uten at dette høres for dumt ut, for føler meg jo virkelig kjip som "planlegger" å være borte fra jobb) En annen ting.. Er det ikke litt rart å få omgangssyke rett etter influenza? Våkna med influenza Torsdag sist uke, og market omgangssyke Fredag morgen denne uka. Anonymkode: 7e32b...081
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Du kan ikke bruke egenmelding igjen på mandag, da det må gå en viss tid mellom egenmeldingene( husker ikke hvor lenge). er du syk mandag morgen må du ringe lege for sykemelding. god bedring. Anonymkode: 1fdb4...a29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå