AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Hei, jeg lagde en potetsalat i går som rett og slett smakte vondt. Tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Det er en oljebasert dressing i den og jeg brukte go eco olivenolje fra kiwi. Dressingen inneholdt også dijonsennep, honning og sitron. Kan den den bli mer spiselig med rømme, eller er det å lage en kaloribombe ut av en annen verden? Har ikke lyst til å kaste den, tenkte jeg skulle spise litt i dag sammen med laks. Er det noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre for å få den til å smake bedre? Lagde også matfuffins med spinat og feta. Har aldri lagd det før, heller ikke vanlig muffins . De ble så "deigete" inni, og jeg vet ikke om de skal være sånn... Forsøkte også å ettersteke dem, med det ble ikke noe bedre dessverre. De inneholder også cottage cheese. Muffins skal vel ikke være bløte? Her er oppskriftene jeg brukte https://www.nrk.no/mat/brokkoli--og-potetsalat-med-sennepsdressing-1.13054526 http://www.studvest.no/matmuffins-med-fetaost-og-spinat/ Håper det er noen som har noen tips Anonymkode: 5df3f...423
Hedy Lamarr Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Du kan fint blande rømme i potetsalaten. Muffinsene hadde veldig kort baketid, særlig om du brukte den store typen muffinsformer. Det er også mye væske i dem, så det er ikke rart de ble bløte. Om du brukte fryst spinat så er den ekstra rik på væske. Siden du alt har prøvd å ettersteke, ville jeg bare kastet dem, om jeg var deg. Eneste du kan prøve er å dele dem i to, og steke dem på rist i ovnen til de stivner mer, men det er ikke sikkert det blir så godt. 1
Pringle Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Jeg kan ikke noe om baking, og jeg spiser ikke potetsalat, men på generelt grunnlag vil jeg si dette: Det kan hende det er noe feil med en av ingrediensene, eller at du ikke liker en av ingrediensene, eller at du har bommet på et punkt i oppskriften, eller at oppskriften har en feil, eller at du ikke liker potetsalat, eller at akkurat den kombinasjonen ikke blir til en potetsalat du liker, og at du kanskje må smake noen ganger og venne deg til smaken før du kan si om du liker den eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Ok, tusen takk . Brukte store muffinsformer, fersk spinat. Da får jeg prøve med lenger steketid neste gang. Ser fram til et nytt forsøk med potetsalaten i kveld. Anonymkode: 5df3f...423
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Akkurat nå, Pringle skrev: Jeg kan ikke noe om baking, og jeg spiser ikke potetsalat, men på generelt grunnlag vil jeg si dette: Det kan hende det er noe feil med en av ingrediensene, eller at du ikke liker en av ingrediensene, eller at du har bommet på et punkt i oppskriften, eller at oppskriften har en feil, eller at du ikke liker potetsalat, eller at akkurat den kombinasjonen ikke blir til en potetsalat du liker, og at du kanskje må smake noen ganger og venne deg til smaken før du kan si om du liker den eller ikke. Ja, jeg tror det er olivenoljen. At det ble litt "over the top", derfor tenkte jeg rømme for å gjøre den mildere. En annen sennep hadde sikkert også vært lurt. Lærer så lenge man lever Anonymkode: 5df3f...423
Forundret.. Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, tusen takk . Brukte store muffinsformer, fersk spinat. Da får jeg prøve med lenger steketid neste gang. Ser fram til et nytt forsøk med potetsalaten i kveld. Anonymkode: 5df3f...423 Ikke stek alle på en gang neste gang men del det opp i to eller tre omganger og se på resultatet. Prøv med varmluft, varme oppe og nede. Noter deg tiden og stekemetoden.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #7 Skrevet 24. juni 2017 11 minutter siden, Forundret.. skrev: Ikke stek alle på en gang neste gang men del det opp i to eller tre omganger og se på resultatet. Prøv med varmluft, varme oppe og nede. Noter deg tiden og stekemetoden. Jeg har ikke varmluft, har en hybelkomfyr. Store ferdige former, og siden jeg ikke tenkte så langt kjøpte jeg også et muffinsbrett som ikke fikk plass i ovnen. Måtte ta det i to omganger pga av plass, da får jeg dele enda mer opp neste gang, eventuelt lage halve oppskriften. Men det er litt synd, når man først er litt motivert . Anonymkode: 5df3f...423
Forundret.. Skrevet 24. juni 2017 #8 Skrevet 24. juni 2017 Ok. Da tror jeg at jeg ville prøvd med slike vanlige former istedet for de store neste gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå