Gå til innhold

Tips til roadtrip i Norge

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Kjæresten min fra Irland kommer hit for å jobbe i juli, men vi kommer til å ha fire dager fri og får låne pappas bil til en reise. Jeg har også telt og hele pakka så vi blir boende på campingplass eller i naturen. Det jeg lurer på er hva jeg skal vise ham. Han har vært i Trondheim og rundt Oslofjorden, men ellers har han ikke sett noe av Norge. Vi kan være borte fra søndag morgen til onsdag ettermiddag, og det gjør ingenting om det blir mye kjøring. 
Har tenkt på Trollstigen, Geiranger, Jostedalsbreen, Flåm, Gudvangen.. Vil gjerne innom Notodden og se Heddal Stavkirke også. 

Noen som har tips? :)

Forresten, reisen starter og slutter i Oslo.

Endret av Linaria
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Ja! Geiranger, 100 %. Og Ålesund. 

AnonymBruker
Skrevet

Hardanger. 

Anonymkode: c5117...4bb

Skrevet

Kjør fra Oslo til Notodden. Derfra over fjellet til Hardanger. Følg så kysten nordover. Kjør innom Geiranger og Trollstigen. 

Stopp eventuelt i fjellet et sted og gå turer. 

Anbefaler NAFs veibok, den er mye mer inspirerende enn å Google 😊

Skrevet

Kjør til Lofoten!

Gjest Linaria
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Kjør fra Oslo til Notodden. Derfra over fjellet til Hardanger. Følg så kysten nordover. Kjør innom Geiranger og Trollstigen. 

Stopp eventuelt i fjellet et sted og gå turer. 

Anbefaler NAFs veibok, den er mye mer inspirerende enn å Google 😊

Takk! Er noe sånt jeg tenkte på :)

Skrevet
2 minutter siden, Linaria skrev:

Takk! Er noe sånt jeg tenkte på :)

Det kommer an på været 😊

Sjekk værmeldingen, bli der det er sol og kjør der det er regn. 

Tipper siden han er fra Irland er det kanskje fjellene som er mest fascinerende? 

Hvis dere kjører over til Odda og opp fjorden, bør dere dra innom Kjeåsen. Like ved Eidfjord. Selv for en nordmann som har vokst opp ved fjord og bratte fjell, er det et fascinerende sted. 

Gjest Linaria
Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Det kommer an på været 😊

Sjekk værmeldingen, bli der det er sol og kjør der det er regn. 

Tipper siden han er fra Irland er det kanskje fjellene som er mest fascinerende? 

Hvis dere kjører over til Odda og opp fjorden, bør dere dra innom Kjeåsen. Like ved Eidfjord. Selv for en nordmann som har vokst opp ved fjord og bratte fjell, er det et fascinerende sted. 

Ja, selvfølgelig kommer det an på været :P Han er vant til at været kan oppføre seg rart, men om det er meldt pøsregn alle dagene, dropper vi det heller. 
Takk for tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...