Gå til innhold

Kan noen forklare meg betydningen av dette skiltet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan ville du tolket dette skiltet? Det er et forslag laget av statens vegvesen til skilting på en kortere strekning.

IMG_4875.PNG

Anonymkode: 80e21...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor er skiltet med opphevet fartsgrense opp ned?

Fordi det er sånn skilt om endring av fartsgrense gjerne vises på skiltplaner/arbeidstegninger for å få med begge sider av skiltet. Dette er altså en illustrasjon beregnet på fagfolk, og selvsagt ikke noe som settes opp langs veien slik det ser ut på bildet. 

Altså en ikke-sak. 

Anonymkode: 03196...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er sånn skilt om endring av fartsgrense gjerne vises på skiltplaner/arbeidstegninger for å få med begge sider av skiltet. Dette er altså en illustrasjon beregnet på fagfolk, og selvsagt ikke noe som settes opp langs veien slik det ser ut på bildet. 

Altså en ikke-sak. 

Anonymkode: 03196...896

Men da skjønner jeg ikke hva som er feil med bildet? Det er jo helt standard skilting? Bortsett fra at det selvsagt må være tilsvarende på begge sidene av veien da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, amativeReflection skrev:

Men da skjønner jeg ikke hva som er feil med bildet? Det er jo helt standard skilting? Bortsett fra at det selvsagt må være tilsvarende på begge sidene av veien da.

Nettopp, det er ingenting feil med skiltingen siden det ikke er noen som har planer om å sette opp et skilt opp-ned ved siden av et annet, og TS prøver (sannsynligvis mot bedre vitende) å lage storm i et vannglass. 

Anonymkode: 03196...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være Bilderedigering det der

Anonymkode: ac7fb...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 60sone i 9 minutter 

Anonymkode: 8f023...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det at skiltet er firkanta istdf rundt?

Anonymkode: 0714e...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre ting klarere, ja, skiltet er redigert inn i bildet, som er tatt ut fra dokumentene vedrørende den forslåtte skiltendringen i området.

Jeg skjønner nå, at skiltet "opphevelse av 60" vil være på andre siden av 60 skiltet, derfor er det opp ned. Takk for forklaringen! Jeg klødde meg i hodet en stund der! :laugh:

TS

Anonymkode: 80e21...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...