AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Hvordan vurderes blodtrykket 83/41 ? Dette blodtrykket står skrevet i journalen fra sykehuset. Utrolig dårlig på å skjønne dette med overtrykk og undertrykk. Tenker dette er ett lavt blodtrykk egentlig, men jeg vet ikke? Og lurer på hvordan dette vurderes. Anonymkode: 7504c...299
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Lavt. Men har du vært sengeliggende ei stund så er det ikke det minste merkelig. Anonymkode: aff44...e3d
ajarRun Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Lavt, men så lenge du ikke har symptomer og ikke er død er lavt blodtrykk abre bra.
Skadeskutt Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 (endret) Det er lavt, men blodtrykk sees også i sammenheng med andre faktorer og også hvorvidt det er en engangsmåling eller vedvarende. Jeg hadde blodtrykk rundt det du ligger på over lang tid, men jeg hadde også veldig lav puls, voldsomme blodtrykksfall (alvorlig ortostatisk hypotensjon) med redusering av syn og hørsel, pulsdropp, ekstrem utmattelse, blodmangel og jernmangel. Totalt sett ble dette sett på som veldig alvorlig. Spesielt det at hjertet mitt ikke klarte kompensere ved å øke hjerterytmen, snarere tvert imot. Ble lagt inn på sykehus for en hel masse tester osv. Må fortsatt ta regelmessige blodtrykkskontroller syv uker senere og skal på kontroll på hjerteavdelingen. Det var helt grusomt. Jeg måtte sitte på gulvet og kle på meg om morgenen og ligge helt i ro og hvile i en time etterpå for jeg ble så utmattet av morgenstellet. Å ha lavt blodtrykk (hypotensjon) i seg selv ved en måling hvor man ellers ikke har noen plager er ikke noe farlig. De ville gjort videre undersøkelser dersom det var indikasjon for det. Endret 24. juni 2017 av Skadeskutt
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Dette på grunn av anoreksi og medikamentintox. Sammen ble det til diverse epilepsilignende krampeanfall. Ble da sett på som ekstremt farlig. Jeg har bare lurt på om blodtrykket i seg selv var greit. Høres ikke godt ut @skadeskutt Anonymkode: 7504c...299
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 Det er lavt. Litt sånn gravid 1.trimester aktig trykk. Anonymkode: cfdae...f0a
Skadeskutt Skrevet 24. juni 2017 #7 Skrevet 24. juni 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette på grunn av anoreksi og medikamentintox. Sammen ble det til diverse epilepsilignende krampeanfall. Ble da sett på som ekstremt farlig. Jeg har bare lurt på om blodtrykket i seg selv var greit. Høres ikke godt ut @skadeskutt Anonymkode: 7504c...299 I seg selv er det innenfor termen hypotensjon. Lavt blodtrykk er vanlig å få ved anoreksi, så hvis dette er et trykk du pleier å ha så skal du ikke se bort ifra at det vil gradvis ta seg opp igjen i forbindelse med at du får i deg mer næring, går opp i vekt osv. Slik var det med meg i fjor høst. Jeg hadde hypotensjon, var undervektig og hadde mistet menstruasjonen. Alt rettet på seg da jeg begynte å spise mer hensiktsmessig igjen. Eller det rettet seg da jeg gikk over til bulumi, for da la jeg ufrivillig på meg sakte, men sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå