AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #41 Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare irritert når andre forventer at jeg skal bygge dem opp med hurrarop og styr. Er ikke min respons bra nok, så er ikke det mitt problem. Men jeg blir irritert av det. Fordi det uttrykker jo at jeg ikke er god nok for deg. Du har rett til å bli skuffet, men ingen rett til å kreve at jeg skal være en annen enn den jeg er. - Mann - Anonymkode: f17b6...d85 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er trist at du ikke kan lese etter så mange år på skolebenken, for det du sier der skrev jeg da vitterlig ikke. Det er riktig å si at jeg ikke får noen glede av å forstille meg selv. Jeg tror det er det samme som å si at jeg ønsker å bli elsket som den jeg er. Forlanger det ikke, men det er et ønske. Dypt ønske. Anonymkode: f17b6...d85 Tror vi er tvillingsjeler - Kvinne - Anonymkode: 3ad7a...e31
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #42 Skrevet 25. juni 2017 Synes "oi, flink du er!" er nok, jeg. Når du får en haug med Aer, bryr de seg i alle fall ikke lengre. Ironisk nok kan de da begynne å forvente at du alltid vil gjøre det godt, og den forventningen blir også negativ, så det kan være lurt å holde resultater for seg selv. Anonymkode: 7cff9...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #43 Skrevet 25. juni 2017 15 timer siden, Pompom skrev: Jeg synes "oi så flink du er" betyr mer enn "gratulerer". Det har du rett i! På en annen side kan det også tolkes sarkastisk. Har TS vurdert det? Tenk om han mente det sarkastisk. Ikke bare bryr han seg ikke, han synes det er patetisk at du er så stolt. Oi, så flink du er ... Ikke at jeg tror det er sånn. Bare nevner det som et forvirrende bidrag til analysen. Anonymkode: f17b6...d85
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #44 Skrevet 25. juni 2017 16 timer siden, Uffda skrev: Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset Uffda.... Du hadde nok fått mere ros i oppveksten og voksenlivet du også, om du bare visste å oppføre deg...! Anonymkode: 69905...093 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #45 Skrevet 25. juni 2017 OK, seriøst. Du oppnår resultater. Du blir glad. Du ønsker å dele gleden med andre. Aller mest vil du dele med den som står deg nærmest. Du blir skuffet og lei deg når han ikke viser tegn til å delta i din glede. Vet han hva dette betyr for deg? Har du vist ham din glede? Han kan ikke dele noe han ikke er klar over. Er det ros du vil ha, fordi du er så flink? Det bør det ikke være, fordi du oppnår resultater for din egen del. Det er gleden over prestasjonen du kan dele med andre. Når Usain Bolt løper på 9:56, jubler av glede og får hyllest på æresrunden, så ønsker han ikke å høre hvor flink han var. Det er prestasjonen han gleder seg over, og som publikum deler. Tenk om han stilte til seiersintervju og beklaget seg over at folk ikke gratulerte ham nok. Så patetisk. Hvis folk ikke visste at 9:56 var verdensrekord, ville de ikke ha jublet så høyt. Folk må vite hva prestasjonen innebærer for å dele den med deg. Anonymkode: f17b6...d85
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #46 Skrevet 25. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig han er misunnelig fordi han kanskje ikke har fått til noe like bra selv i den retningen der? Anonymkode: 2ebe6...9e9 Haha, denne tar kaka. Er det virkelig slik dere kvinnfolk sitter og koker i hop teorier om hvorfor mannen ikke var ekstatisk og fyrte i gang full fest fordi du fikk en god karakter? Anonymkode: ad5ba...55d 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #47 Skrevet 25. juni 2017 20 timer siden, Uffda skrev: Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset Du er arrogant. Typisk mann. Må alltid finne noen å rakke ned på for å føle seg selv bedre. Skal alltid ha rett og siste ordet, hylles blabla. Møkklei hele pisset sjæl. Anonymkode: 448da...071 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #48 Skrevet 25. juni 2017 21 timer siden, Pompom skrev: Jeg synes "oi så flink du er" betyr mer enn "gratulerer". Gratulerer føles nesten litt likegyldig. Men det er vel bare en god karakter? Du har ikke fullført bacheloren eller noe sånt? Jeg sier ikke mine karakterer til noen, og hadde blitt hinsides flau om hele slekten og venner skulle gratulere meg for en karakter. Jeg skjønner du er stolt når det ikke skjer ofte, men du kan ikke forvente at alle andre skjønner hvor stort det er for deg. Snakk med kjæresten din. Han vil nok gjøre stas på deg, om du forteller hvor big deal det er for deg. Enig! Jeg skrøt aldri av karakterene mine da jeg var ung engang, merkelig at TS er så opptatt av en A på videreutdanning. Og merkelig at slekt og venner er involvert i karakterene. Anonymkode: bd1ed...af7
penny_ Skrevet 25. juni 2017 #49 Skrevet 25. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett i! På en annen side kan det også tolkes sarkastisk. Har TS vurdert det? Tenk om han mente det sarkastisk. Ikke bare bryr han seg ikke, han synes det er patetisk at du er så stolt. Oi, så flink du er ... Ikke at jeg tror det er sånn. Bare nevner det som et forvirrende bidrag til analysen. Anonymkode: f17b6...d85 Han skrev "Oi, flink du er!". Med utropstegn, altså. Ikke med ellipse.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #50 Skrevet 25. juni 2017 Hvis det kun er visse typer strofer som er godtatt hos deg i ulike situasjoner, så får du diktere disse strofene på forhånd. F.eks.: Eksamen: "Oj, så flott" => ikke godtatt - "Gratulerer" => godtatt Dødsfall: "Så trist! Jeg tenker på deg, bare si fra om det er noe jeg kan gjøre" => ikke godtatt - "Kondolerer" = godtatt Anonymkode: d6faf...077 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #51 Skrevet 25. juni 2017 Delt glede er dobbel glede og hadde det vært min samboer, ville jeg vært superraus med ros - dette har Ts jobbet hardt for, og jeg ville virkelig unnet henne anerkjennelse utover en tørr tekstmelding. At samboeren ikke skjønner dette sier meg tre ting; han har litt lite empati (som ikke forstår at denne seieren betydde mye for Ts og at hun ville blitt glad om han delte gleden utover en plikeldingkr og han er lite raus - rause mennesker blir oppriktig glad på andres vegne, mens Ts samboer er likegyldig. Eller at han generelt er en fyr som er lite entusiastisk, mer rolig, sindig og flatere i humøret enn jeg selv er. Hadde jeg vært Ts ville jeg nok spurt om han ikke forsto at bittelitt entusiasme ville vært verdsatt. Regner med det er andre faktorer ved forholdet som avgjør om samboer bare er en sindig fyr eller en kjiping. Anonymkode: 3b5be...f66 2
Gjest C.Tramell Skrevet 25. juni 2017 #52 Skrevet 25. juni 2017 22 timer siden, Snuppi skrev: Bla, bla? Vet du at du er særdeles grinete? Ikke bare er han en surkuk, han har dessuten alle de negative egenskapene han konstant beskylder kvinner for å ha. Det er nok noe i det de sier om at det man irriterer seg ved hos andre er greier man har selv men ikke vil vedkjenne seg. Han liker for eksempel ikke at damer fisker etter skryt, men selv skriver han innlegg etter innlegg om hvor fantastisk han selv er. Overdrevent selvskryt er ganske typisk for folk som ikke synes de får nok skryt
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #53 Skrevet 25. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Delt glede er dobbel glede og hadde det vært min samboer, ville jeg vært superraus med ros - dette har Ts jobbet hardt for, og jeg ville virkelig unnet henne anerkjennelse utover en tørr tekstmelding. At samboeren ikke skjønner dette sier meg tre ting; han har litt lite empati (som ikke forstår at denne seieren betydde mye for Ts og at hun ville blitt glad om han delte gleden utover en plikeldingkr og han er lite raus - rause mennesker blir oppriktig glad på andres vegne, mens Ts samboer er likegyldig. Eller at han generelt er en fyr som er lite entusiastisk, mer rolig, sindig og flatere i humøret enn jeg selv er. Hadde jeg vært Ts ville jeg nok spurt om han ikke forsto at bittelitt entusiasme ville vært verdsatt. Regner med det er andre faktorer ved forholdet som avgjør om samboer bare er en sindig fyr eller en kjiping. Anonymkode: 3b5be...f66 Men Gud bedre, det er bare en karakter... Det viser jo bare at TS har jobbet hardt i dette ene emnet. Så han skulle gratulere henne fordi hun har vært flink til å jobbe? Anonymkode: 3ad7a...e31
Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #54 Skrevet 25. juni 2017 13 minutter siden, C.Tramell skrev: Ikke bare er han en surkuk, han har dessuten alle de negative egenskapene han konstant beskylder kvinner for å ha. Det er nok noe i det de sier om at det man irriterer seg ved hos andre er greier man har selv men ikke vil vedkjenne seg. Han liker for eksempel ikke at damer fisker etter skryt, men selv skriver han innlegg etter innlegg om hvor fantastisk han selv er. Overdrevent selvskryt er ganske typisk for folk som ikke synes de får nok skryt Uffda 😂
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #55 Skrevet 25. juni 2017 På 24.6.2017 den 0.56, AnonymBruker skrev: Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her... Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? Anonymkode: 722fa...e28 Folk ber om å få tilsendt oppgaven? Hvorfor? Sånn på alvor: "oi, så flink du er" er alt du får fra vettuge mennesker - å skrape seg til en a er ikke å få nobelprisen i matematikk, liksom. Du har prestert OK. Svaret på siste spørsmål er et rungende "ja". PS: voksne mennesker kommuniserer med ord. Dersom denne karakteren er viktig nok for deg til at den må markeres og feires så må DU kommunisere dette og enten gi beskjed om type feiring eller arrangere. Typen din er typen din, ikke tankeleser eller psykolog. Anonymkode: 9bed2...711 1
Gjest Coolaid Skrevet 25. juni 2017 #56 Skrevet 25. juni 2017 På 24.6.2017 den 0.56, AnonymBruker skrev: Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her... Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? Anonymkode: 722fa...e28 Du kan velge å fokuserer på det store positive eller den bittelille tingen om noen du mener han burde ha sagt. Han sa "oi, flink du er"..... Jeg syns at det er rart at dere ikke snakket om dette sammen senere, det er jo en stor begivenhet. Men uansett, fokuser på det positive - ikke det lille negative
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #57 Skrevet 25. juni 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig han er misunnelig fordi han kanskje ikke har fått til noe like bra selv i den retningen der? Anonymkode: 2ebe6...9e9 Det tenkte jeg faktisk også. Det er mange som liker å føle seg litt "overlegne" i forholdet og klarer ikke helt å glede seg med sin kjære når han eller hun gjør det bra. Jeg vet selvfølgelig ikke om ts sin samboer er en av de, men må si at jeg ville også reagert på at han ikke gleder seg med henne og viser stolthet når hun har prestert så bra. Tråden fikk meg til å tenke på en venninne som for mange år siden gikk på første året på medisinstudiet, hun hadde en samboer som allerede var på 2 eller 3 år. Dette var på Island og alle kunne melde seg på første året, men det var kun et visst antall som kom videre til andre år og da var det kun gjennomsnittskarakteren som gjaldt. Vel min venninne hadde allerede vært igjennom det en gang (og hatt bedre karakterer en samboeren) men ikke nådd opp pga høyt gjennomsnitt i kullet, så hun prøvde igjen og jobbet utrolig hardt og kom videre denne gangen som nummer 1 med høyeste gjennomsnittskarakterer noensinne i avdelingens historie! Hun var selvfølgelig utrolig stolt og glad, men fikk nesten ingen respons fra samboeren og satt igjen med et sterkt inntrykk av at han var misunnelig over at hun gjorde det så mye bedre enn ham. Det tok ikke lang tid før forholdet tok slutt og de fleste hadde inntrykk av at det spilte inn hvor dårlig han tålte at hun var bedre enn han. Min venninne er i dag en fantastisk suksessful lege og entreprenør, jeg tror han fant seg en sykepleier og det siste jeg hørte om han var en kommentar om at "jeg anbefaler deg ikke å gå til denne legen" i en eller annen forumtråd om leger! Anonymkode: 00376...772 2
Sjokkert Skrevet 26. juni 2017 #58 Skrevet 26. juni 2017 Men herregud, til du som skriver at hun må ta en gjennomgang i hodet sitt fordi hun ønsker å bli sett av samboeren sin; ta deg en bolle. Hun er menneskelig, det betyr ikke at man har et psykisk problem av den grunn. Jeg er både enig og uenig med det mange skriver. Jeg syntes så absolutt samboer'n din burde gratulert deg om dette er noe som ikke er hverdagskost. Om han vet at dette betyr masse for deg, så burde han ha gjort en liten innsats. Det er jo tross alt ikke hver dag du får en A - så det er klart det må feires! Og da ikke nødvendigvis med kake og flagg, men en klem er jo hyggelig! Men har du nevnt noe til han nå? For en god del gutter, og damer såklart, er enkle (deriblant min samboer) i tankegangen når det kommer til slike ting, og de legger ikke så mye i det. F.eks min kjære trenger å ha det inn med t-skje om jeg ønsker at vi skal gjøre noe ut av årsdagen vår liksom, så ja. Noen gutter trenger et spark bak, og kommunikasjon er virkelig det viktigste verktøyet i et forhold. Ta en prat med han, så vil du nok oppdage at han ser litt annerledes på saken
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #59 Skrevet 26. juni 2017 Men jeg forstår ikke hvorfor du føler du ikke kan prate om dette hjemme? Fordi om han ikke sto klar med kyss og blomster og støttende ord når du kom hjem så betyr vel ikke det at du ikke får lov å snakke om at du er glad? Jeg skjønner ikke helt. Jeg kan godt forstå at man kan bli lei seg når man opplever at partner ikke er glad på ens vegne når noe er viktig for en, har opplevd det selv. Men i noen tilfeller må man nok kommunisere at det er viktig. Og når du har bestemt deg for at du "ikke får lov" å prate om det hjemme og derfor ikke nevner det en gang så er det jo heller ingen naturlig måte for ham å få sagt noe heller? Skjønner at du kanskje ville at han skulle ta initiativ til å skryte av deg men han føler nok enten at han allerede har gjort det med sms'en eller så forstår han ikke hva du tenker og da må du nok si det eller iallfall ta opp temaet først Anonymkode: 9dbaf...ef2 2
Vera Vinge Skrevet 26. juni 2017 #60 Skrevet 26. juni 2017 Det er jo nesten standard i slike tråder å be ts om å skjerpe seg. Som om ingen her inne noensinne har menneskelige følelser..? Det er klart du ønsker å dele gleden med han som står deg nærmest, og at det føles litt stusselig at han kun kommenterer det helt kort i en melding. Det betyr jo ikke at du kun gjør ting for å få andres anseelse, som noen antyder... Kanskje er han bare tankeløs og dårlig på sånt, kanskje er han misunnelig eller kanskje er han så lite opptatt av sånt at han ikke skjønner hvor bra det er? Å få en A er jo kjempebra, og skjønner ekstra godt at du er stolt og glad når du nevner at du ikke har fått sånne karakterer før! Og det blir jo meningsløst å diskutere hva som betyr mest å si av "gratulerer" og "oi, så flink du er", når sånt også handler mye om hvordan det sies. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå