AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Hei. Skal invitere noen venninner på en lettvinn lunsj en dag. En av dem tåler ikke gluten og laktose, men jeg vil lage noe alle kan spise istedenfor å lage spesialmat til hun ene. Noen tips til en lettvinn, god lunsj som er gluten og laktosefri? Anonymkode: c7f7f...f54
leonie Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Omelett med skinke, potet og grønnsaker + en grønn salat ved siden av? 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Akkurat nå, leonie skrev: Omelett med skinke, potet og grønnsaker + en grønn salat ved siden av? 😊 Ja, det går kanskje Ost er vel også naturlig laktosefritt, sånn at jeg evt kan putte i det og. Tar gjerne i mot flere forslag også altså, men det der var absolutt ikke dumt Anonymkode: c7f7f...f54
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Gulost er laktosefri. En god salat med kylling, så har dere rundstykker ved siden av. Man får kjøpt glutenfrie rundstykker på butikken. Lag oljedressing, ellers får du laktosefri rømme på butikken du kan lage dressing av. Jeg pleier å ha mung dal i mine salater, og synes det er så utrolig godt. Det er det som er inni, mung bønner. Får kjøpt det på innvandrer butikker. Anonymkode: d0f67...edd
MilleMolle Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Finnes mye gluten og laktosefrie varianter av det meste på butikken. Pasta, tacolefser, brød osv. Så du kan lage det du ville gjort ellers, Spar har godt utvalg ellers kan du lage wok med kylling og ris, pastasalat (bruk glutenfri pasta), tapas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå