Gå til innhold

Har du noen gang ringt politiet for hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ringt 112 en gang. Pga vi ble vitne til en motorsyklist som kjørte villmann og krasjet. Han omkom momentant 😞

Anonymkode: d7ade...f6f

Aaaw så trist :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bodde langt uti huttaheita, ett lite stykke fra ett hyttefelt,  og en natt rundt midnatt hørte jeg plutselig noe utafor døra, går for å sjekke, og der sitter det ei  dame som gir meg telefonen og i andre enden sier det "hei, det er politiet". uten å fortelle noe mer om stuasjonen, kan jeg si at vi måtte sitte i totalt mørke i over en time mens vi venta på at politiet skulle komme fra ei annen fjellbygd, for at han som var ute etter dama ikke skulle finne oss via lysene på huset mitt. Politiet finner den som er ute etter dama, og tar han med seg. Men istedenfor å sette han i arresten, sjekker de han inn på ett hotell og gir besøksforbud, noe han selvsagt bryter.. Han stjeler en bil og kjører opp igjen.. For å si det sånn; det ble MANGE telefoner til politiet den natta, og vi satt innesperra i mange timer, hvor han bl.a knuste ei rute mens vi satt der, og politiet igjen var på farten ett stykke unna...

Turte ikke bo der lenger etter den episoden, lånte min venns rottweiler resten av perioden jeg bodde der og flytta så fort det lot seg gjøre... 

Ellers har jeg ringt 02800 (ikke nødnummeret) ved viltpåkjørsler og nabobråk..

Var også i kontakt med politet i forbindelse med en psykopatisk huseier som truet med å anmelde meg fordi jeg hadde tatt ned sprossene fra vinduene for å vaske vinduer.. Politiet bare lo av huseieren og beroliget meg med at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for :) 

Anonymkode: 7f512...85a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da min fulle og høyst sannsynlig mentalt ustabile tidligere nabo nedenunder sto og dundret på døra mi en sen kveld og skulle ta meg for at jeg gikk over gulvet. Kommunal blokk fra etterkrigstiden med tilsvarende isolering mellom etasjene. Politiet kom og hentet ham. Han hadde på ett eller annet tidspunkt kuttet seg i hånden så det var blod bortetter vegger og dører i gangen der. 

Da jeg så en tre-fireåring syklende langs gangveien i 11-tida på kvelden når jeg var på vei hjem. Dette var litt utpå bygda og et stykke mellom husene, så det var ikke åpenbart hvor barnet evt hørte hjemme. Politiet ba meg snu og se etter, og da var ungen heldigvis i en hage der en voksen holdt på med noe. Jeg tenkte jo at barnet hadde sneket seg ut på sykkeltur alene i svarteste natta, og da er det best å varsle så ungem kommer i sikkerhet 😉

Jeg ringte 02800 her for litt siden etter meget ustadig kjøring av bilen foran meg. De satte meg over til operasjonssentralen, men etter ti minutters ventetid der så var bilen over alle hauger så da la jeg bare på.

Anonymkode: 1490e...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ringt politiet flere ganger da jeg jobbet i bar. Til og med da følte jeg meg til bry, men da var det jo faktisk snakk om at folk sloss eller nektet å gå. Husker en gang jeg ringte politiet, men da hadde de ikke "vakt" før kl åtte, så jeg måtte få en kompis til å late som ha var politi :fnise:

Anonymkode: 5d7ec...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt en del på hva som skal til for at jeg skal ringe politiet. Og jeg er nysgjerrig på i hvilke situasjoner folk ringer politiet for hjelp. 

Selv har jeg, per i dag, ikke ringt politiet. Men jeg har vurdert det noen ganger når naboen har narkofest med trance-dubstep-bassen på fullt.

Anonymkode: fc4a4...4ba

Flere ganger. 

Blant annet: 

- Ved ruskjøring hvor noen var til fare for andre.

- Trafikkulykke

- Hjemme alenefest hos nabo som gikk over styr. 

- Innbrudd

- Grep inn når en person ble angrepet med kniv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1. Kjørte på rådyr

2. Meldte min mor savnet ( det gikk ikke bra)

3. Ifbm med jobb maaaange ganger

Anonymkode: 146c1...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ringt 02800 tre ganger. 

En da en kollega ble slått ned på jobb, og to da jeg har kjørt bak biler som tydelig ser ut til å fyllekjøre. Ble begge gangene bedt om å fortsette å kjøre bak bilen så politiet visste hvor de kjørte. 

Anonymkode: 73924...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet ringe de flere ganger grunnet bilulykker, slagsmål, innbrudd, pågående hærverk og overstadig berusede/rusa personer som ikke har kunnet ta vare på seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er nysgjerrig på i hvilke situasjoner folk ringer politiet for hjelp. 

Jeg har ringt en gang, da datteren min fikk en sms fra en bekjent, og denne personen sa at hun skulle begå selvmord.
Ringte ikke nødnummeret.

Anonymkode: 5ebee...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ringte en gang pga naboen holdt stor fest. Det var mye bråk da de kom hjem fra byen i 3 tiden. Bråk, roping, høy musikk osv. Ringte naboen om de kunne dempe seg, men han brydde seg ikke. Holdt på å bli GAL og folk sto å kranglet høylytt på verandaen. Så jeg måtte få politiet til å komme og få roe det hele med.

Anonymkode: d2633...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenåring ringte jeg politi for at en hund i nabolaget stod å bjeffet døgnet rundt. Hadde ligget våken i flere uker, natta før eksamen fikk jeg nok. Prøvde å finne ut hvor den bodde, men fant ikke. Men de ordnet opp! Jeg ble så glad.

Bilen min ble påkjørt og vedkommende stakk av, politiet kom og kjørte etter dem  (fikk tatt reg nr) de kom tilbake med en slukøret gutt. De stilte opp igjen. 

Ringte politi pga rømning på jobb.

Har ringt politi pga en fyr som så litt vel full og shabby ut, var fanget i gangen i en BANK! En gang. Stod der og veivet og ville ha hjelp ut. Tenkte politiet kunne ordne opp og det gjorde de. Mye smått her, men synes de tok alt like alvorlig. Flinke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men har hatt politiet inne hos meg flere ganger i forbindelse med at ambulanse har blitt tilkalt. Ene gangen tilkalte ambulansen politiet fordi jeg trengte en tur på akuttmottaket, men nektet å bli med og de kan ikke bruke fysisk tvang. En gang kom de fordi brannalarmen i leiligheten min gikk, men jeg var for somnolent av alkohol at jeg ikke registrerte det. Naboen kom inn før brannvesenet rakk det, og hun ringte ambulanse så når ambulanse og brann blir tilkalt så konmer politi også. 

Og så har jeg blitt hentet av politiet i forbindelse med å ha brutt avtalepremisser i forbindelse med permisjon fra psykiatrisk. 

Pluss en del andre hendelser som jeg ikke gidder liste opp. Hat dog aldri gjort noe straffbart. 

Vurderte å ringe politiet da min x opptrådte truende. Dessverre gjorde jeg ikke det. 

Anonymkode: dc234...250

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 24.6.2017 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Nei, men har hatt politiet inne hos meg flere ganger i forbindelse med at ambulanse har blitt tilkalt. Ene gangen tilkalte ambulansen politiet fordi jeg trengte en tur på akuttmottaket, men nektet å bli med og de kan ikke bruke fysisk tvang. En gang kom de fordi brannalarmen i leiligheten min gikk, men jeg var for somnolent av alkohol at jeg ikke registrerte det. Naboen kom inn før brannvesenet rakk det, og hun ringte ambulanse så når ambulanse og brann blir tilkalt så konmer politi også. 

Og så har jeg blitt hentet av politiet i forbindelse med å ha brutt avtalepremisser i forbindelse med permisjon fra psykiatrisk. 

Pluss en del andre hendelser som jeg ikke gidder liste opp. Hat dog aldri gjort noe straffbart. 

Vurderte å ringe politiet da min x opptrådte truende. Dessverre gjorde jeg ikke det. 

Anonymkode: dc234...250

Oj, du! Går det betre med deg no? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Par ganger privat. En gang ved festbråk, da kom de tilslutt og stoppet festen, etter at flere naboer hadde ringt flere ganger. En annen gang da jeg var bekymra for en kompis som hadde lånt bilen og ikke dukket opp til avtalt tid, han var også veldig deprimert, så var redd for selvmord/ulykke. Da var de dessverre ikke så mye til hjelp, og kompisen dukket opp av seg selv. 

Anonymkode: 0f830...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et par ganger når jeg så narko dealing uten for der jeg bodde.

En gang da jeg så en fyr bli banket opp av en gjeng. 

En gang da jeg luktet brann, og jeg så at det var noen som prøvde å tenne på en trebro. 

Og en gang da det var en fest i nabolaget som var driiiithøy kl 4 på natta på en hverdag, og ingen i nabolaget klarte å få kontakt med de som var i leiligheten. Vi var 5-6stk i bakgården som forgjeves prøvde å få kontakt gjennom vinduer, banke på døra osv, enn musikken var så høy der inne at de ikke hørte oss. 

Anonymkode: 97067...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ringte en gang da jeg var 18 år. Noen venner og jeg var på biltur på høsten, og på en eller annen landevei dukket det plutselig opp et rådyr fra ingensteder. Sjåføren, som var en god kompis av meg, bråbremset, men likevel kolliderte vi med den.   

Det var et helvete, og jeg reagerte med å ringe til politiet med en gang. Klarte dog nesten ikke å snakke fordi jeg var så redd, så ga mobilen til kompisen min, og gikk selv for å kaste opp i en grøft.

Nei, vi var ikke påvirket av verken alkohol eller annen rus.

Anonymkode: 1d2a8...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en gang da jeg ble kraftig hetset på Kvinneguiden.

De bare lo av meg. :dry:

Ble helt satt ut og tårene kom! :grine:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 ganger vært i kontakt med politiet ang. trusler jeg har fått i forbindelse med jobb

Anonymkode: 90ab5...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 2 ganger vært i kontakt med politiet ang. trusler jeg har fått i forbindelse med jobb

Anonymkode: 90ab5...443

Sosionom kanskje?

Anonymkode: 9caaa...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...