Gå til innhold

Mobbing.


dama73

Anbefalte innlegg

På 24. juni 2017 den 11.53, Millimani skrev:

Problemet med å flytte mobberne er jo at hvis så å si hele klassen mobber én eller to andre i klassen, -skal man da la ofrene være igjen og sende alle de andre vekk?

Hvilke lærere "gidder" å se med ÅPNE ØYNE? Hvor mange lærere "ser" med BLINDE ØYNE. Jeg var selv mobbeoffer på ungdomsskolen, og kjenner enda hvor kvalm jeg blir av å gå inn på hvilken som helst ungdomsskole. Her har f.eks. mine lærere på ungdomsskolen i min nåværende hjemby endel å lære av han som ville vært kontaktlærer for meg der jeg bodde før. Der noen ser med blinde øyne tar andre tak i det med åpne øyne. Hvilke gode lærere bruker skoletimer med hele klassen samlet, individuelle elev-samtaler, - og sist, men ikke minst; ekstraordinært foreldremøte for å få et godt klassemiljø? All honnør til han, men mine lærere på ungdomsskolen her skulle jeg gjerne kasta ut vinduet. "Hopp da, så blir vi kvitt deg...?!" Vil man lære av å bli kasta ut vinduet i andre eller tredje etasje, lærer eller elev? Nei..., men hvordan kan noen lærere se med blinde øyne mens andre lærere har åpne øyne? Jeg har mye å takke én av faglærerne mine for, selv om enda mer kunne vært gjort i klasserommet. Når det kommer til det som skjedde på utsiden var det lite hjelp å få. Når man siste skoleår føler at også en av lærerne kommer med flere utsagn som kvalifiserer til mobbing så gjør ikke det saken bedre for å si det mildt!

Forstår det slik at det her er snakk om barneskole, men ville bare nevne det 

Er du fra en liten vestfold kommune? Dette høres kjent ut..til TS bytt skole, før det går for langt. 

Anonymkode: fe4b8...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fra en liten vestfold kommune? Dette høres kjent ut..til TS bytt skole, før det går for langt. 

Anonymkode: fe4b8...035

Jeg er telemarking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎06‎.‎2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

De fleste små barn er empatiske og snille,men de kan trenge hjelp.

Mitt barn ble ikke direkte mobbet,men slet med å finne seg til rette,i tillegg til at det var litt hvisking og utfrysing av henne og enkelte andre. Jeg tok direkte kontakt med lærer,som umiddelbart tok kontakt med alle ansatte på skole og SFO som hadde med disse barna å gjøre. Det ble også satt i gang samtaler med samtlige barn og lærerene. Det ble satt ord på hva hvisking og utfrysing kan gjøre med følelsene dine osv.

Dette løste seg faktisk omtrent over natta etter disse tiltakene. Det ble røsket opp i kjapt,skolen og de ansatte var helt fantastiske.

Jeg snakket aldri med de andre foreldrene,siden dette løste seg kjapt. Det hadde vært skritt to for min del.

Mitt barn er verbalt sterk og relativt populær,hun var som sagt aldri et mobbeoffer,men hun trivdes ikke på skolen før dette ble tatt tak i.

 

Mitt råd er-gå til lærer og rektor og fortell hva som gjør at ditt barn mistrives.

De vil nok hjelpe deg. Lykke til!

Anonymkode: f48a8...720

Har prøvd alt...... Ingenting hjelper.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...