Gå til innhold

Har du oversikt over hvor mange gram ris du spiser?


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Spiser til jeg er mett for faen. Veing av mat er bare teit🖕

Anonymkode: 0e18e...8a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg.

Jeg veier absolutt alt jeg spiser. Spiser jeg en banan på jobb blir denne veid ned til det minste gram. Spiser jeg en kakebit blir også denne veiet. De eneste gangen jeg ikke veier maten jeg spiser, er hvis jeg spiser ute på restaurant, hvilket er svært sjeldent, eller på besøk hos andre. Jeg legger dog alltid et estimat (blitt rimelig flink til å gjette sånn ca på hvor mange gram jeg har spist av ulike matvarer) inn i appen som gir meg oversikt over hva jeg har fått i meg.

Jeg lager gjerne røre på slump, men jeg måler allikevel, dvs: jeg har alltid måter for å finne ut hvor mye melk ekstra jeg tok opp i pannekakerøre hvis den har blitt for tykk. 

Om det er detaljstyring? Helt riktig. Slitsomt? Ikke nevneverdig.

For meg er dette helt nødvendig - og ikke minst veldig gøy og tilfredstillende. Dette var slik jeg knakk "vektnedgangskoden", hvis jeg kan si det på den måten. Jeg tok noe jeg virkelig elsker: nemlig å føre budsjetter og planlegge i detalj og satte dette sammen i mitt regime for å gå ned i vekt. Det er en grunn til at jeg har gått ned 70 kg. Det er ikke fordi det har skjedd et mirakel, det er fordi jeg har fullstendig kontroll over mitt kosthold. Jeg styres etter hvor mange kalorier jeg får i meg.

Det er ikke slik at jeg ikke koser meg. Jeg koser meg mye med mitt kosthold - og jeg elsker mat. Men jeg overspiser sjelden, og spiser jeg flere kalorier enn hva budsjettet egentlig legger opp til så gjøres det med fullt overlegg slik at jeg kan justere senere i uken, eller i løpet av dagen for den saks skyld. 

Det som er slitsomt for deg er ikke nødvendig det for andre. Personlig gjør jeg det fordi det er gøy. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...