Pusekattenn Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Heihei ! Jeg er ei jente på 15 som skal begynne med p-piller. Jeg kan egentlig relativt lite om p-piller, hvordan man bruker det, forskjellige typer osv. Kan noen snille sjeler forklare enkelt? I tillegg har jeg hørt om en p-pillle som kan få puppene til å vokse. Noen som vet hva denne heter?
boblevann Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Ingen spesiell ppille får puppene til å vokse. Større pupper (generell vektøkning) kan være en bivirkning av p-piller generelt, men ingen av dem gir vekst av puppene spesifikt. Det du har hørt er direkte feil. Det finnes et utall forskjellige typer, og du og legen din vil sammen finne et merke som passer deg - basert på blodproppfare og familiesykdommer. Å bruke p-piller kan være krevende. Du må ta en pille hver eneste dag til ca. Samme tidspunkt, altså f.eks. Kl 10 om morgenen - hver eneste dag. Glemmer du èn pille, kan du bli gravid. Kaster du opp eller får diaré kan virkningen avta og du kan bli gravid. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen eller helsestasjonslegen (det må du uansett for å få resept). Synes du det er vanskelig å snakke med dem om spørsmålene dine, er helsesøster på skolen/helsestasjon et godt alternativ - men jeg tror ikke helsesøster kan gi deg resept før du er 16 år det går likevel an å snakke med henne om du syns det er vanskelig.
Solivagant Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 Snakk med legen din eller helsestasjonen. De kan hjelpe deg bedre enn vi her kan.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Dette må du snakke med legen om Anonymkode: b4387...ca0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå