Tåkedis Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 I det siste har jeg hatt så mange rare tanker rundt fremtiden. Jeg er kun 22 år, men føler jeg ikke har fått til noe her i livet. Alle nye ting jeg har prøvd har gått skeis hver eneste gang, og jeg er redd for at det samme skal skje igjen. Til høsten skal jeg flytte til en ny by for å studere, og angsten for å mislykkes eller mistrives er så enormt stor. Jeg takler stress ekstremt dårlig og begynner å gråte med en gang jeg møter motstand. Videregående var et helvete for meg, men jeg kom meg på et eller annet vis gjennom det. Men hva om jeg bare ender opp med et gigantisk studielån? Kommer jeg noen gang til å få råd til bolig? Får jeg noen gang jobb? Har ikke råd til å sette noe inn på BSU med mindre jeg får støtte fra foreldrene mine, da jeg ikke har jobb... Jeg henger meg også opp i tanker om å finne meg kjæreste så fort som mulig, for jeg savner tryggheten i å ha en partner og jeg vil "settle down" så fort som mulig. Vil ha økonomisk trygghet. Tenker også at hvis jeg ikke finner partner innen et visst antall år så er det for sent for da er jeg ikke pen lenger Jeg klarer nesten ikke sove fordi alt bare er kaos i hodet. Har helt glemt hvordan man slapper av...
Gjest Froning Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, Tåkedis skrev: I det siste har jeg hatt så mange rare tanker rundt fremtiden. Jeg er kun 22 år, men føler jeg ikke har fått til noe her i livet. Alle nye ting jeg har prøvd har gått skeis hver eneste gang, og jeg er redd for at det samme skal skje igjen. Til høsten skal jeg flytte til en ny by for å studere, og angsten for å mislykkes eller mistrives er så enormt stor. Jeg takler stress ekstremt dårlig og begynner å gråte med en gang jeg møter motstand. Videregående var et helvete for meg, men jeg kom meg på et eller annet vis gjennom det. Men hva om jeg bare ender opp med et gigantisk studielån? Kommer jeg noen gang til å få råd til bolig? Får jeg noen gang jobb? Har ikke råd til å sette noe inn på BSU med mindre jeg får støtte fra foreldrene mine, da jeg ikke har jobb... Jeg henger meg også opp i tanker om å finne meg kjæreste så fort som mulig, for jeg savner tryggheten i å ha en partner og jeg vil "settle down" så fort som mulig. Vil ha økonomisk trygghet. Tenker også at hvis jeg ikke finner partner innen et visst antall år så er det for sent for da er jeg ikke pen lenger Jeg klarer nesten ikke sove fordi alt bare er kaos i hodet. Har helt glemt hvordan man slapper av... Its all in your head. Tror nesten du må begynne å øve deg på å slutte å sette press på deg selv. Å stresse rundt fremtiden og å kjøpe inn på egne tanker om at man er en slags type "katastrofespåkone" er det som er leve i et helvete. Minn deg selv på at du ikke skal evaluere deg selv og fremtiden din når du er stressa fordi alt vil alltid bli urealistisk negativt...uansett... Så kan det være fint og være obs når negative tanker som eskalerer til stress dukker opp i hodet ditt. Så stopper du det før det begynner og de vil dukke opp sjeldnere når du blir flinkere Bare noen praktiske råd.. Hvis det er ille kan du sikkert gå til psykolog..
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Vet ikke om du ofte tenker svart hvitt, men blir du bevisst på det er det enklere. Anonymkode: 0877d...a39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå