AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Jeg er så rasende og bare så lei av de fjolsene av noen hundeiere som ikke overholder båndtvangen i byer og lar drittbikkja si gå løs i parker og turområder som er helt bynære enda det er skiltet omtrent overalt med at det er båndtvang hele året. Jeg har blitt jaktet og jaget av de forbaska bikkjene sikkert 3 ganger bare siste året der når jeg har vært ute å jogget og jeg er så lei! Jeg har hisset meg opp flere ganger å bedt disse kjipe drittfolka ta på bånd: som regel gidder de ikke, eller de gjør det og blir pottesur fordi kjæledeggen deres er jo sååååååå snill og søt "vil bare hilse" og blir bare "litt redd når noen kommer fort på dem bakfra". Hva pokker gjør man? Jeg vurderer nå å bare sparke den neste fillebikkja uten bånd som løper etter meg, legger på ørene og bjeffer, til H___, og satse på at den biter meg såpass at jeg havner på legevakten, så jeg kan saksøke eier for å la bikkja gå løs i by. Anonymkode: e546c...b3e 18
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så rasende og bare så lei av de fjolsene av noen hundeiere som ikke overholder båndtvangen i byer og lar drittbikkja si gå løs i parker og turområder som er helt bynære enda det er skiltet omtrent overalt med at det er båndtvang hele året. Jeg har blitt jaktet og jaget av de forbaska bikkjene sikkert 3 ganger bare siste året der når jeg har vært ute å jogget og jeg er så lei! Jeg har hisset meg opp flere ganger å bedt disse kjipe drittfolka ta på bånd: som regel gidder de ikke, eller de gjør det og blir pottesur fordi kjæledeggen deres er jo sååååååå snill og søt "vil bare hilse" og blir bare "litt redd når noen kommer fort på dem bakfra". Hva pokker gjør man? Jeg vurderer nå å bare sparke den neste fillebikkja uten bånd som løper etter meg, legger på ørene og bjeffer, til H___, og satse på at den biter meg såpass at jeg havner på legevakten, så jeg kan saksøke eier for å la bikkja gå løs i by. Anonymkode: e546c...b3e Den stakkars bikkja er jo helt uskyldig, det hadde vært bedre å sparke eierne. Men da er det vel du som blir straffet i stedet. Anonymkode: db0a5...d80 33
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Wow, du høres ut som en likandes person. Anonymkode: 5f52e...d8b 26
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Den kommer nok ikke til å bite deg etter du sparker når den ikke gjorde det før men da er det uansett bare du som ikke eier vett eller samvittighet. Anonymkode: 9f421...1b3 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Provoserende du er. Hunden er helt uskyldig, er det noen du skal sparke etter så må det være eieren som har sluppet hunden. Men du er neppe tøff nok til det. Anonymkode: be9cd...73d 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, du høres ut som en likandes person. Anonymkode: 5f52e...d8b Ts er da mer likandes enn disse bedritne hundeeierene som lever i sin egen boble. "Å ble du skremt, han e så snille atte". Det driter jeg i, vil ikke ha den hunden borti meg. Skal du ha dyr og bo i byen så må du ta ta hensyn! Anonymkode: 1a581...212 22
Gjest KaktusK Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 Samme problem her. Ikke at jeg blir jaget, men skjedd litt for mange ganger at både små og store hunder kommer etter min hund, men da har jeg sparket som en gal (hvis det er en stor hund jeg ikke kan holde igjen) for å redde livet til hunden min. Så får eieren høre det så ørene blafrer. De er som regel ikke så høye i hatten etterpå men uansett her jeg bor skal det heldigvis bli en egen hundelov, men det du kan gjøre er å ringe politiet og/eller kommunen å forklare hvor stort problemet er. https://lovdata.no/artikkel/bandtvang_og_lose_hunder/6 2
Gjest Belle âme Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 Hadde heller sparka til eigarane, det er jo ikkje hunden sin feil at den får gå laus
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den stakkars bikkja er jo helt uskyldig, det hadde vært bedre å sparke eierne. Men da er det vel du som blir straffet i stedet. Anonymkode: db0a5...d80 Dakkar bissewoven. For den er jo så søt sant? Den har jo ikke hjerne til å tenke selv og oppføre seg og adlyde eier? Skjønner godt at ts er frustrert. Gi klar beskjed til eieren ellers ringer du politiet. Båndtvang er lovpålagt Anonymkode: feac4...01a 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 Er du SÅ redd hunder, ts? Anonymkode: 394ab...c89 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #12 Skrevet 22. juni 2017 Jeg sparker og slår hunder som løper mot/etter meg. Jeg får panikk og noia og panikk når hunder løper mot meg. Hva eierene tenker driter jeg i. Erfaringsmessig vet jeg at angrep er beste forsvar mot hunder. Anonymkode: 1edae...b7c 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #13 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Provoserende du er. Hunden er helt uskyldig, er det noen du skal sparke etter så må det være eieren som har sluppet hunden. Men du er neppe tøff nok til det. Anonymkode: be9cd...73d Hadde med glede! sparket disse eierene alt jeg bare klarte jeg for de provoserer meg grenseløst. Men tror dessverre det bare ville ført til at jeg ble anmeldt for kroppskrenkelse uten at jeg hadde oppnådd at de satt på båndet en gang, i tillegg til at jeg ikke gangner meg å bli kriminell voldsutøver for de drittfolkene. Så det er da enda mindre konstruktivt enn å sparke bikkja som glefser etter beina. Anonymkode: e546c...b3e 4
sol87 Skrevet 22. juni 2017 #14 Skrevet 22. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dakkar bissewoven. For den er jo så søt sant? Den har jo ikke hjerne til å tenke selv og oppføre seg og adlyde eier? Skjønner godt at ts er frustrert. Gi klar beskjed til eieren ellers ringer du politiet. Båndtvang er lovpålagt Anonymkode: feac4...01a Nei, en hund har ikke hjerne til å tenke som et menneske. Den adlyder heller ikke eier om den ikke er opplært til det. Det er eierne som er problemet, ikke hunden. 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #15 Skrevet 22. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du SÅ redd hunder, ts? Anonymkode: 394ab...c89 Ja, nå er jeg det. Men jeg var det ikke før jeg ble angrepet av hunder som går løs. Anonymkode: e546c...b3e 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #16 Skrevet 22. juni 2017 Forstår godt din frustrasjon TS. Er selv hundeeier, likevel har jeg disse menneskene som på død og liv må overprøve denne regelen langt oppi halsen. Nedlatende er de ofte også er min erfaring. "Ikkeeee vær reeeedd" Men ingenting, virkelig ingenting godt kommer utav at du utøver vold mot et dyr som tross alt er uskyldig oppi det hele. Anonymkode: 6384c...239 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #17 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde med glede! sparket disse eierene alt jeg bare klarte jeg for de provoserer meg grenseløst. Men tror dessverre det bare ville ført til at jeg ble anmeldt for kroppskrenkelse uten at jeg hadde oppnådd at de satt på båndet en gang, i tillegg til at jeg ikke gangner meg å bli kriminell voldsutøver for de drittfolkene. Så det er da enda mindre konstruktivt enn å sparke bikkja som glefser etter beina. Anonymkode: e546c...b3e Du blir jo anmeldt om du sparker en hund som ikke biter og. Helt greit at du vil ha båndtvang, men dyreplageri er ikke greit. Anonymkode: 9c9eb...1ef 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #18 Skrevet 22. juni 2017 Hadde du sparket min hund, så hadde du fått en på trynet uten tvil! Anonymkode: d0ac4...285 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #19 Skrevet 22. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde du sparket min hund, så hadde du fått en på trynet uten tvil! Anonymkode: d0ac4...285 Jeg er fristet til å si jeg ville gjort det samme. Anonymkode: 9f421...1b3 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #20 Skrevet 22. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du sparket min hund, så hadde du fått en på trynet uten tvil! Anonymkode: d0ac4...285 Det var da voldsomt. Er det slik at du gir faen i båndtvangen? Hvis du overholder den å hanker den inn når folk ikke er interessert i hunden din er jo dette et ikke-problem. Anonymkode: 18f39...102 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå