AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #21 Skrevet 24. juni 2017 Rettelse: "Så når han måtte på do, så kom nesten alt" -> I trusen, buksen og alt, altså. Anonymkode: f202d...1b2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #22 Skrevet 24. juni 2017 Friske unger kam være sene,men mange går lenge. Ofte pga foreldre syns det er enklest. Ofte ser du de samme barna med smokk,foreldrene orker ikke sutring. Min mor jobber med psyk.utviklingshemmede. De har også barn innom der. Hun er i tillegg støttekontakt,avlastning for 2 av de. Når det gjelder den gruppen barn, så går de ofte med bleie altfor lenge. Mye,av at foreldre ikke orker kampen. Det går greit på institusjonen, hjemme så kommer bleien på igjen. Foreldrene bruker argumentet om lidelsen deres. Det har kommet 15 åringer der,med bleie som de gjør alt i.De er vant til det, de vet ikke om noe annet. Dette er unger som er i fult stand til å gå på toalettet. Så at alle som har en psykisk lidelse må bruke bleie,blir feil. Det er mye opp til foreldrene Anonymkode: 035e3...647 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #23 Skrevet 24. juni 2017 Broren min måtte sove med bleie om natta til han var rundt 7. Dette fordi han var ekstremt sent ute med utviklingen på det punktet. Hva med å tenke på at det kanskje er en grunn til at hun bruker bleie? Alt man skal bry seg med altså 🙄 Anonymkode: b0357...a60 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #24 Skrevet 24. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så at alle som har en psykisk lidelse må bruke bleie,blir feil. Det er mye opp til foreldrene Anonymkode: 035e3...647 Er det noen som har sagt det? Anonymkode: f202d...1b2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #25 Skrevet 25. juni 2017 Sønnen min ble 4 år denne helgen, og bruker fortsatt bleie. Han går på do, og gjør begge deler, men ikke hver gang. Han hadde en vond opplevelse i barnehagen som satte prosessen tilbake dessverre, så vi må ta den tiden det trenger. Vi øver på dette hver dag, og snart går det seg til. Det kan være mange grunner til at barn bruker bleie litt lenger enn "normalt", men da må jeg be deg definere normalt. Ingen barn er like, og det er mange grunner som ligger til grunn både for det ene og det andre. Anonymkode: a4fb6...ee2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #26 Skrevet 25. juni 2017 Min sønn på snart fem år er nå endelig ute av bleier, etter snart to års kamp for å få det til. Det løsnet først da vi i våres fant ut at han har melkeproteinallergi, og derfor har konstant hard mage. Da fikk vi satt han på melkefri diett, og han greide endelig å bli kvitt de evinnelige bæsjeuhellene i truse/bleie. Du vet ingenting om hva som kan ligge til grunn for andre barns problemstillinger, og har ingenting med å dømme andre på den måten du gjør! Anonymkode: fa581...ab3 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #27 Skrevet 25. juni 2017 På 22.6.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei venninne som har et barn på 4 år som fortsatt bruker bleie! Er ikke det i det seneste laget? Jeg har prøvd flere ganger å gi henne tips, men hun har så mye stolthet så hun later som at hun har alt under kontroll. Første gangen jeg spurte sa hun at de hadde begynt med klistermerker som belønning når ungen brukte toalettet. Men noen måneder senere forsnakket hun seg og sa hun skulle skfite bleie. Da spurte jeg igjen om hun fortsatt bruker bleie, men nå er de på siste pakken så det er stopp. Jeg selv trenger ikke si så mye at jeg er veldig sikker på at ungen fortsatt har bleie på, i hvert fall til tider. Hvis det er tilfellet hvordan kan jeg som venninne få henne til å forstå at hun ikke kan dra det ut lenger? Ungen er 4 år! Reagerer ikke de i barnehagen på det? Jeg har ikke unge selv, så jeg føler hun ikke 100% vil ta seg til det jeg sier. Men hun og samboeren gjør jo bare ungen sin en bjørnetjeneste... Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? uten å være for sukkersøt haha. Anonymkode: 9b961...161 Ta en ny sjekk når barnet er konfirmant, og hvis barnet fremdeles bruker bleier; kontakt Barnevernet! Anonymkode: 2a01d...6c5 3
Infinitum Skrevet 25. juni 2017 #28 Skrevet 25. juni 2017 (endret) Gi f*** i å blande deg. Ikke ditt barn! Min mellomste brukte bleier til han var 4 og halvt. Han er en sar liten sjel som ikke kunne presses, ingen ting av belønningsystemer og diverse andre metoder fungerte... Vi prøvde å slutte også, og det var vondt og sårt for han å ha uhell som resulterte i at han gjemte seg bort og hylgråt hvis han ikke fikk ha på bleie. Det gjorde ting mye verre. En dag når han var 4 år og 5 mnd bestemte han seg helt selv at nå var han ferdig, tok av bleien og sluttet på sekundet både dag og natt bleie, og hadde ikke et eneste uhell. Da var han klar og moden. Jeg angrer enormt på å ha forsøkt å presse han for tidlig! Begge store søstrene var bleietørre sommeren de var to og halvt, og ingen lar 4åringen sin gå med bleier fordi de er late eller liker å gjøre en bjørnen tjeneste for seg selv.... Det var lykkens dag når vi endelig slapp å skifte på fordringen, fy så godt å slippe det styret!! Endret 25. juni 2017 av Infinitum
dama73 Skrevet 25. juni 2017 #30 Skrevet 25. juni 2017 På 22.06.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei venninne som har et barn på 4 år som fortsatt bruker bleie! Er ikke det i det seneste laget? Jeg har prøvd flere ganger å gi henne tips, men hun har så mye stolthet så hun later som at hun har alt under kontroll. Første gangen jeg spurte sa hun at de hadde begynt med klistermerker som belønning når ungen brukte toalettet. Men noen måneder senere forsnakket hun seg og sa hun skulle skfite bleie. Da spurte jeg igjen om hun fortsatt bruker bleie, men nå er de på siste pakken så det er stopp. Jeg selv trenger ikke si så mye at jeg er veldig sikker på at ungen fortsatt har bleie på, i hvert fall til tider. Hvis det er tilfellet hvordan kan jeg som venninne få henne til å forstå at hun ikke kan dra det ut lenger? Ungen er 4 år! Reagerer ikke de i barnehagen på det? Jeg har ikke unge selv, så jeg føler hun ikke 100% vil ta seg til det jeg sier. Men hun og samboeren gjør jo bare ungen sin en bjørnetjeneste... Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? uten å være for sukkersøt haha. Anonymkode: 9b961...161 Jeg er meget enig der, så fremt ingen barnet er psykisk utviklingshemmet eller annet, for da er de seinere i stadier. Jeg lurer meg her på om moren synes det er lettere med et bleiebarn, enn å mase og ha uhell...... Jeg kjenner henne ikke, så da er det vanskelig egentlig vanskelig å si hvilke årsaker dette bunner i.... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå