AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Er der noen som har erfaring med nakkesvimmelhet? Altså svimmelhet som stammer fra anspente nakkemuskler. Hvilke symptomer har du bortsett fra svimmelheten? Hvordan fikk du diagnosen? Hva gjorde at du ble bra og hvor lang tid tok det? Anonymkode: f1329...06f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Kiroprator. Bra etter 5-6 behandlinger. Symptomer stiv nakke/ anspent øvre del av rygg. Svimmel. Anonymkode: de367...84f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Kan være lurt å få henvisning til fysio og trening. Viktig og holde nakkemusklene i gang. Kiropraktor løsne låsningene i beina men muskulaturen bør mykes opp. Og det gjør en ved trening Anonymkode: 81501...48d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Takk for svar. Er det noen av dere som sliter med synsforstyrrelser? Jeg gjør det. Har dårlig samsyn og fokuseringsproblemer. Optikeren mente det kunne stamme fra nakken. I tillegg har jeg en hodepine som kan sammenliknes med å ha på seg en stram hjelm. Ts Anonymkode: f1329...06f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Er det noen av dere som sliter med synsforstyrrelser? Jeg gjør det. Har dårlig samsyn og fokuseringsproblemer. Optikeren mente det kunne stamme fra nakken. I tillegg har jeg en hodepine som kan sammenliknes med å ha på seg en stram hjelm. Ts Anonymkode: f1329...06f Ja jeg gjør det. Er svimmele hele tiden men ikke bare pga nakken men krystallsyken i tillegg. Det er lillehjernen som ligger bak i hodet ned mot nakken som styrer synet så det kan godt tenkes det så optikeren sier. Alt henger sammen.. En fysio kan hjelpe med råd angående trening og oppmykning av muskulaturen. Stive nakkemuskler kan forårsake hodepine/spenningshodepine. Anonymkode: 81501...48d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Er det noen av dere som sliter med synsforstyrrelser? Jeg gjør det. Har dårlig samsyn og fokuseringsproblemer. Optikeren mente det kunne stamme fra nakken. I tillegg har jeg en hodepine som kan sammenliknes med å ha på seg en stram hjelm. Ts Anonymkode: f1329...06f Jeg synes kombinasjonen svimmelhet, synsforstyrrelser og hodepine bør tas opp med lege. Anonymkode: de367...84f
Crizpo Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes kombinasjonen svimmelhet, synsforstyrrelser og hodepine bør tas opp med lege. Anonymkode: de367...84f Jada, har time til uka 😊 Men har slitt med dette tidligere og blitt bra etter behandling hod naprapat så er ganske sikker på at det er nakken som er grunnen denne gangen også.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 5 timer siden, Crizpo skrev: Jada, har time til uka 😊 Men har slitt med dette tidligere og blitt bra etter behandling hod naprapat så er ganske sikker på at det er nakken som er grunnen denne gangen også. Bra og bra 😋 Anonymkode: de367...84f
Ms. Steele Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 På 21.6.2017 den 20.24, AnonymBruker skrev: Er der noen som har erfaring med nakkesvimmelhet? Altså svimmelhet som stammer fra anspente nakkemuskler. Hvilke symptomer har du bortsett fra svimmelheten? Hvordan fikk du diagnosen? Hva gjorde at du ble bra og hvor lang tid tok det? Anonymkode: f1329...06f Kan til tider bli litt svimmel når jeg har spente nakkemuskler. Er mest svimmelhet, men kan også være litt synsforstyrrelser som føles litt som om jeg faller bort et par sekunder. Har ikke fått noen diagnose, men dette er jo et kjent fenomen. Litt ubehagelig mens det står på, men varer sjelden over lang tid. Trener en del og passer på å strekke godt ut når jeg har svettet godt ut på treningen. Hjelper godt på det. Jobber på kontor og da er det jo lett å få litt stiv nakke. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå