Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i uke 35. Tror slimproppen min gikk i dag. Beklage ekkelt bilde... den var akkurat som en klump jeg kunne holde i hånden. Aldri sett lignende..

Kan det ha noe med å gjøre at jeg slet meg helt sykt ut i går når jeg lå på alle 4 i flere timer å la gulv i det nye huset vårt? Hadde også sex før den gikk om det kan ha innvirkning.. har vært støl, stiv og vondt i hele kroppen i dag. 

IMG_6337.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være, men ta og ring fødeavdelinga, så sjekker de det:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er slimproppen ja. Slik så min også.

Anonymkode: 4a92e...be6

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, rikoChett skrev:

Kan være, men ta og ring fødeavdelinga, så sjekker de det:)

Må jeg ringe? Trodde ikke jeg skulle ringe med mindre jeg lekka fostervann eller fikk rier etterpå 😊

Skrevet

Jeg fikk iallefall beskjed om å ta kontakt med dem når det skjedde. Stiv og støl er og modningstegn og sånn:)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er slimpropp? 

Anonymkode: 76d6b...880

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er slimpropp? 

"Proppen" som ligger oppi livmorhalsen og beskytter for infeksjon opp til fosteret. Når den går er det tegn på at fødselen er rundt hjørnet.

Anonymkode: d8c06...7b1

AnonymBruker
Skrevet

Min gikk flere uker før fødsel..

Anonymkode: 66f22...118

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ringe fødeavdelingen. Slimproppen kan gå mange uker før fødselen.

Anonymkode: a6426...2e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er slimproppen ja, men det kan også være bare en del av den, og/eller det kan bli dannet ny. Det kan være et tegn på at ting skjer, men det trenger absolutt ikke være det. Noen opplever at den går timer før fødselen starter, etter fødselen har startet eller uker før. Uansett er babyen beskyttet når vannet ikke har gått.

Anonymkode: c73e5...080

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å lekke små mengder med fostervann 1 og en halv uke etter at slimproppen gikk. Vær obs om du plutselig begynner å kjenne at det blir fuktig nedentil uten at det er utflod. Bruk truseinnlegg. Veldig viktig at du tar kontakt med føden om det skjer 

Anonymkode: 41c87...b93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slimproppen min gikk, vannet gikk ca 3 timer etterpå og rier slag i slag.. Førstegangsfødende.

Anonymkode: 3f54f...9ea

Skrevet

Hva endte du opp med å gjøre, TS? 

Mvh nysgjerrigper :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Går det forresten å sette proppen inn igjen? Vil ikke risikere å ødelegge møbler og klær. :(

Anonymkode: 32920...cd3

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det forresten å sette proppen inn igjen? Vil ikke risikere å ødelegge møbler og klær. :(

Anonymkode: 32920...cd3

Mulig du tuller, men svarer likevel. Nei, det går ikke...

Skrevet
10 timer siden, rikoChett skrev:

Hva endte du opp med å gjøre, TS? 

Mvh nysgjerrigper :fnise:

Jeg gjorde ingenting.. Misstenker jo alt mulig greier her når den først har gått for mange sier jo at fødsel kan være like rundt hjørnet :fnise:  har også lurt på de siste dagene om jeg lekker fostervann for er veldig ofte bløt i trusa, skikkelig bløt. Men det kan jo også være urinlekkasje.. Ikke vet jeg. Jammen ikke lett å være førstagangsfødende og uvitende til alt :(

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Blomkvist skrev:

Jeg gjorde ingenting.. Misstenker jo alt mulig greier her når den først har gått for mange sier jo at fødsel kan være like rundt hjørnet :fnise:  har også lurt på de siste dagene om jeg lekker fostervann for er veldig ofte bløt i trusa, skikkelig bløt. Men det kan jo også være urinlekkasje.. Ikke vet jeg. Jammen ikke lett å være førstagangsfødende og uvitende til alt :(

TS

Hei! Hvis du mistenker st du lekker fostervann så må du kontakte føden! Det kam være fare for infeksjoner om det er  hull i fostersekken. Hinna kan også tette seg igjen. Hos meg ble fødsel satt igang etter er par dager hvor jeg lakk litt fostervann. Måtte inn på daglig for kontroller. Var ikke mye som kom, bare en skvett nå og da. Det viste seg på ul at det var lite fostervann der inne. Alikevel så måtte vannet tas under fødsel og da var det mye hehe 

Anonymkode: 2193d...d9f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvis du mistenker st du lekker fostervann så må du kontakte føden! Det kam være fare for infeksjoner om det er  hull i fostersekken. Hinna kan også tette seg igjen. Hos meg ble fødsel satt igang etter er par dager hvor jeg lakk litt fostervann. Måtte inn på daglig for kontroller. Var ikke mye som kom, bare en skvett nå og da. Det viste seg på ul at det var lite fostervann der inne. Alikevel så måtte vannet tas under fødsel og da var det mye hehe 

Anonymkode: 2193d...d9f

Takk for svar! Hvor langt var du på vei da? Kvier meg skikkelig til å ringe da det enda er 5 uker til termin... Har ringt 2 ganger tidligere og aldri fått kommet inn så er så redd jeg reiser inn å de bare sender meg hjem igjen. Har tatt på meg bind i dag men føler ikke det har lekka så mye i det. Men noen dager er trusa helt bløt... SÅ du også lakk bare av og til fostervann? Ser for meg det ville kommet jevnlig konstant om det var vannet. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2017 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Hva er slimpropp? 

Kallenavn på han som har smelt damene på tjukka.

Anonymkode: d798b...db8

• Liker 1
Skrevet

Du må ringe dem, for sikkerhets skyld. De er der for å hjelpe, og sjekke at du ikke lekker så mye at det er farlig for småen,vet du.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...