AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Jeg har helvetesild som jeg får kanskje en gang i året, men denne er på et område på 3x1 cm kanskje, og huden blir bare litt ruglete og rød og forsvinner etter noen dager. Første gangen ble jg veldig syk og fikk små blemmer, men de forsvant også raskt. Helvetesild skal jo være ganske ille, men jeg får som sagt bare litt rugler i huden og merker ikke noe kløe eller noe (er konstantert av lege at det er helvetesild og jeg får en krem jeg smører på). I det siste har jeg begynt å lure på om jeg har forkjølelsessår i tillegg? Innimellom, kanskje 3-4 ganger i året og alltid samtidig som jeg er i starten av å bli syk, pleier jeg å bli litt rød og hoven på toppen av den ene leppen. Huden prikker på en måte og kjennes litt ruglete og rar ut, i tillegg "brenner" det litt, jeg merker altlid at jeg har fått "det" før jeg ser det i speilet grunnet følelsen, men er veldig lite synlig egentlig. Men det har aldri vart mer enn en dag, kommer gjerne på dagen og neste morgen er det borte igjen. Broren min har hatt viruset siden han var liten, hadde ikke vært rart om jeg hadde blitt smittet i løpet av oppveksten tenker jeg. Gjør jo ikke noe fra eller til for min del om jeg har viruset, men lurer bare på om det i det hele tatt er mulig å ha viruset med så svake utbrudd? Helvetesilden min er jo som jeg skrev også veldig mild enn hva som er vanlig. Og om det faktisk er forkjølelsessår det jeg får, er det da smittsomt når huden min er ruglete og rar når det ikke blir sår/blemmer og det forsvinner etter en dag? Anonymkode: 6eb13...5bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå