hjelp-meg-for-faen Skrevet 21. juni 2017 #1 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg er en jente på 17år og jeg har tenkt på å ta livet mitt i perioder siden 8klasse (i 5år). 1år på videregående ble jeg forelsket i en annen jente som var narkoman. Da begynte jeg med hasj. 2året på videregående som er nå begynte jeg å være med henne igjen og jeg har tatt masse amfetamin sammen med henne. Den ene dagen kjørte vi til Stavanger (2t) unna der jeg bor, og hun har Mista lappen, venninnen min på 17 kjørte også og da stanget vi inn i autovernet. Jeg har gått ned 5kilo på få uker 49kilo veier jeg nå. Jeg merket at jeg begynte å bli avhengig og de er ikke bra å menge seg med så jeg trakk meg unna. Nå er jeg helt sinnsyk i hode, jeg slo og kvelte min bestevenninne på fest, og slo min kompis 4 ganger uten grunn, klikker bare helt plutselig. og selvmordstankene har aldri vært så sterke som nå. Kan jeg bli innlagt? Klarer ikke mer og merker virkelig at jeg trenger mer amf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Del Skrevet 21. juni 2017 Ja, ring legen din i morgen tidlig når det åpner. Det pleier være 8.30-9 men det kan du sjekke på nett selv for ditt legekontor. Så ber du om hastetime. Da får du legetime på dagen. Fortell legen din om hvordan du har det og at du gjerne vil legges inn akutt for du klarer ikke mer. Hvis du er helt desperat og trenger at noe skjer i kveld, kan du gå på legevakten, de vil også kunne hjelpe deg, men om du klarer vente vil fastlegen åpner i morgen vil han/hun ofte være den beste. Anonymkode: 2c5a3...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Del Skrevet 21. juni 2017 Ring legevakten nå, si at du tror du kommer til å ta livet av deg om du ikke blir innlagt i dag. Så tar de det derfra. Anonymkode: 8d3d1...632 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Del Skrevet 21. juni 2017 Ring legekontoret ditt og fortell de i resepsjonen det du skrev her. De vil gi deg en legetime på dagen og du kan få snakket med noen der Anonymkode: 95920...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Del Skrevet 21. juni 2017 36 minutter siden, hjelp-meg-for-faen skrev: Jeg er en jente på 17år og jeg har tenkt på å ta livet mitt i perioder siden 8klasse (i 5år). 1år på videregående ble jeg forelsket i en annen jente som var narkoman. Da begynte jeg med hasj. 2året på videregående som er nå begynte jeg å være med henne igjen og jeg har tatt masse amfetamin sammen med henne. Den ene dagen kjørte vi til Stavanger (2t) unna der jeg bor, og hun har Mista lappen, venninnen min på 17 kjørte også og da stanget vi inn i autovernet. Jeg har gått ned 5kilo på få uker 49kilo veier jeg nå. Jeg merket at jeg begynte å bli avhengig og de er ikke bra å menge seg med så jeg trakk meg unna. Nå er jeg helt sinnsyk i hode, jeg slo og kvelte min bestevenninne på fest, og slo min kompis 4 ganger uten grunn, klikker bare helt plutselig. og selvmordstankene har aldri vært så sterke som nå. Kan jeg bli innlagt? Klarer ikke mer og merker virkelig at jeg trenger mer amf Har du ringt? Anonymkode: 95920...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Del Skrevet 21. juni 2017 Gå på legevakta siden klokka nå er 2 og fastlegekontoret snart stenger. Da får du en innleggelse på ungdomspsykiatrisk Anonymkode: 5c3ed...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. juni 2017 #7 Del Skrevet 21. juni 2017 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre enhandling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Yvonne (mod) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg