AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Del Skrevet 21. juni 2017 Noen som har erfaring med dette? Barnet har hatt en ekstra ressurs på seg i år; hvordan blir det når barnet skal over i skolen/SFO? Atferdsvanskene gjelder aggressiv atferd mot andre barn (sparker og slår, ødelegger lek osv). Er bekymret for at barnet mitt skal bli utsatt for enda mer "vold" fra dette barnet nå som de starter på skole til høsten 😧 Fortsetter oppfølgingen som før? Anonymkode: 99794...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Del Skrevet 21. juni 2017 Har dere oppfølging fra PPT? Det pleier uansett å være møter mellom skole/barnehage. Hvor mye ressurser som følger barnet kommer vel an på hva som er tildelt ut fra sakkyndig vurdering. Anonymkode: deb7d...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Del Skrevet 21. juni 2017 Er ikke vårt barn det gjelder- det gjelder et jevnaldrende barn. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at PPT må være inne i bildet.... Anonymkode: 99794...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Del Skrevet 21. juni 2017 De gjør som regel en ny vurdering når de kommer på skolen fordi da er det andre utfordringer som må taes med i vurderingen. Du kan risikere at ressursen blir brukt i klasserommet og dermed fritt spillerom i friminuttene den første tiden. Men unngå å stemple et barn slik, de vokser som regel av seg slike problem og da er det dumt om vedkommende alltid er stemplet som den slemme. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med dette? Barnet har hatt en ekstra ressurs på seg i år; hvordan blir det når barnet skal over i skolen/SFO? Atferdsvanskene gjelder aggressiv atferd mot andre barn (sparker og slår, ødelegger lek osv). Er bekymret for at barnet mitt skal bli utsatt for enda mer "vold" fra dette barnet nå som de starter på skole til høsten 😧 Fortsetter oppfølgingen som før? Anonymkode: 99794...fbb Anonymkode: 31f8a...45e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Del Skrevet 21. juni 2017 Stempler ikke barnet. Har vært veldig imøtekommende når han kommer på besøk; og vil at han skal føle seg møtt på en god måte. Men han skader barn rundt seg ved å sparke og slå dersom han ikke får viljen sin med en gang. Anonymkode: 99794...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Del Skrevet 22. juni 2017 Mitt barn har adhd og har hatt ekstra ressurser de siste par årene i bhg. Nå skal hun begynne på skolen. Representant fra skolen har vært tilstede på samarbeidsmøter siden september, ppt har skrevet sakkyndig vurdering for hvor mye ressurser hun bør få i skolen. Det er snakk om omfattende forberedelser vi har drevet. Dersom de anser at behovet vil fortsatt være til stede i skolen, vil barnet få oppfølging også i skolen. Anonymkode: cdc36...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå