Gå til innhold

Overgang barnehage skole atferdsvansker


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Barnet har hatt en ekstra ressurs på seg i år; hvordan blir det når barnet skal over i skolen/SFO? Atferdsvanskene gjelder aggressiv atferd mot andre barn (sparker og slår, ødelegger lek osv). Er bekymret for at barnet mitt skal bli utsatt for enda mer "vold" fra dette barnet nå som de starter på skole til høsten 😧 Fortsetter oppfølgingen som før? 

Anonymkode: 99794...fbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere oppfølging fra PPT?

Det pleier uansett å være møter mellom skole/barnehage. Hvor mye ressurser som følger barnet kommer vel an på hva som er tildelt ut fra sakkyndig vurdering.

Anonymkode: deb7d...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vårt barn det gjelder- det gjelder et jevnaldrende barn. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at PPT må være inne i bildet....

Anonymkode: 99794...fbb

AnonymBruker
Skrevet

De gjør som regel en ny vurdering når de kommer på skolen fordi da er det andre utfordringer som må taes med i vurderingen. Du kan risikere at ressursen blir brukt i klasserommet og dermed fritt spillerom i friminuttene den første tiden. 

Men unngå å stemple et barn slik, de vokser som regel av seg slike problem og da er det dumt om vedkommende alltid er  stemplet som den slemme.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med dette? Barnet har hatt en ekstra ressurs på seg i år; hvordan blir det når barnet skal over i skolen/SFO? Atferdsvanskene gjelder aggressiv atferd mot andre barn (sparker og slår, ødelegger lek osv). Er bekymret for at barnet mitt skal bli utsatt for enda mer "vold" fra dette barnet nå som de starter på skole til høsten 😧 Fortsetter oppfølgingen som før? 

Anonymkode: 99794...fbb

 

Anonymkode: 31f8a...45e

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stempler ikke barnet. Har vært veldig imøtekommende når han kommer på besøk; og vil at han skal føle seg møtt på en god måte. Men han skader barn rundt seg ved å sparke og slå dersom han ikke får viljen sin med en gang. 

Anonymkode: 99794...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har adhd og har hatt ekstra ressurser de siste par årene i bhg. Nå skal hun begynne på skolen. Representant fra skolen har vært tilstede på samarbeidsmøter siden september, ppt har skrevet sakkyndig vurdering for hvor mye ressurser hun bør få i skolen. Det er snakk om omfattende forberedelser vi har drevet. 

Dersom de anser at behovet vil fortsatt være til stede i skolen, vil barnet få oppfølging også i skolen. 

Anonymkode: cdc36...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...