Fru Uperfekt Skrevet 21. juni 2017 #21 Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg synes brystvorter burde av-seksualiseres. Ja, jeg reagerer når jeg ser en brystvorte (på en kvinne) gjennom tøyet, men jeg er såpass klar over at det er de internaliserte sosiale normene. Det er verken uanstendig eller vulgært i seg selv, det er det kun fordi samfunnet har fortalt meg hele livet at det er det. Når jenter ned i tre-årsalderen må gå med bikinitopp i svømmebassenget fordi deres brystvorter også er seksualiserte så er det noe galt med samfunnet. Jeg synes derfor det er bra at kvinner ikke lar seg kneble til å gå med BH selv når det ikke er praktisk eller behagelig bare fordi samfunnet dikterer at de skal. 3 årige jenter hører hjemme i badedrakt evt med kun badebukse i basseng, men så tar jeg heller ikke på mine badetøy på stranden før de ber om å få (Og aldri bikinitopp på småjentene) 2
Gjest supernova_87 Skrevet 21. juni 2017 #22 Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: 3 årige jenter hører hjemme i badedrakt evt med kun badebukse i basseng, men så tar jeg heller ikke på mine badetøy på stranden før de ber om å få (Og aldri bikinitopp på småjentene) Ja, det er jo det jeg mener. Og når folk da sier at småjenter MÅ ha bikinitopper, da har seksualiseringen gått for langt. En ting er om de velger det selv, en annen ting er når den gemene hop påstår at de liksom MÅ. Heldigvis finnes det mange som er bevisste, som deg, på dette.
Fru Uperfekt Skrevet 21. juni 2017 #23 Skrevet 21. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, Rainstorm skrev: Ja, det er jo det jeg mener. Og når folk da sier at småjenter MÅ ha bikinitopper, da har seksualiseringen gått for langt. En ting er om de velger det selv, en annen ting er når den gemene hop påstår at de liksom MÅ. Heldigvis finnes det mange som er bevisste, som deg, på dette. Ser at bikini topper på små pikene desverre har blitt mer og mer vanlig i løpet av de årene jeg har hatt småbarn i huset (Mine er fra 22-1 år) og tror noe av grunnen er at de større kjedene Cubus, HM osv kun tillater en å kjøpe hele sett og ikke kun underdel til så små. De av mine som bruker badetøy på stranden, og ikke ber om overdel har derfor egentlig en truse, som kun brukes til bading, når de er med. Endret 21. juni 2017 av Fru Uperfekt
FluffyJuggernaut Skrevet 21. juni 2017 #24 Skrevet 21. juni 2017 Jeg syns ikke det nødvendigvis er utfordrende om noen går uten bh. Er toppen gjennomsiktig så skaper det nok ett blikkfang for mange, og det er ikke alle plasser jeg syns det "passer" seg med gjennomsiktige klær med eller uten bh (enkelte arbeidsplasser, bryllup, dåp, begravelse og lignende). Men bh'er kan være ubehagelig, så jeg syns det må være opp til hver enkelt hva hun føler seg komfortabel med. Men bryster er seksualisert så syns ikke damer uten bh kan bli indignert om enkelte har vanskelig for å trekke blikket til seg. Men jeg syns heller ikke andre har rett til å prøve å presse de til å bruke undertøy for at man syns det er ubehagelig eller opphissende.
Perle Skrevet 21. juni 2017 #25 Skrevet 21. juni 2017 Blir kvalm av å tenke på at man som kvinne tydeligvis alltid er et vandrende "kjøttstykke." Til og med når en bare drar på butikken i fei og tilfeldigvis dropper BH'en. Hva ER det som feiler menn generelt?!? Er det BARE sex dere tenker på? ALLTID? Også alle disse "pulbar-trådene" og "runke-trådene". Hvorfor poster dere det på et kvinneforum??! Fælt å si det, men merker jeg har fått et mye dårligere syn på menn generelt etter at jeg ble medlem her inne. *oppgitt og drittlei* 2
Stabeis Skrevet 21. juni 2017 #26 Skrevet 21. juni 2017 Har aldri tenkt på eller lagt merke til om noen går uten BH. Spiller vel ingen stor rolle.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #27 Skrevet 21. juni 2017 1 time siden, Rainstorm skrev: Jeg synes brystvorter burde av-seksualiseres. Ja, jeg reagerer når jeg ser en brystvorte (på en kvinne) gjennom tøyet, men jeg er såpass klar over at det er de internaliserte sosiale normene. Det er verken uanstendig eller vulgært i seg selv, det er det kun fordi samfunnet har fortalt meg hele livet at det er det. Når jenter ned i tre-årsalderen må gå med bikinitopp i svømmebassenget fordi deres brystvorter også er seksualiserte så er det noe galt med samfunnet. Jeg synes derfor det er bra at kvinner ikke lar seg kneble til å gå med BH selv når det ikke er praktisk eller behagelig bare fordi samfunnet dikterer at de skal. Men hvor syntes du grensen for hva som skal avseksualiseres bør gå? Gå uten badebukse? For en penis er vel egentlig bare et verktøy så mannen kan tisse og lage barn? Er vel ikke noe villt med det? Elle en vagina? Den er jo til for å føde små babyer. Er vel ikke noe sensuellt med den kroppsdelen? Disse kroppsdelene tildekkes ikke uten grunn, selv om jeg er enig i utsagnet om små barn som dekkes til. Men det skyldes nok økende fokus på pedofile og ikke at vanlige normale menn ikke tåler å se brystvortene til barn, uten å tenne av det. Folk flest er tross allt normale. Kvinneformene og dets tiltrekningskraft på menn ligger plantet dypt i DNA`et hos menn. De kan ikke bare deseksualisere det de føler for. Man kan ikke for eksempel si at nå er det på tide at menn slutter å se på rumper som noe seksuellt. Det går bare ikke Anonymkode: bfe04...ebe
Sykkelkopp Skrevet 21. juni 2017 #28 Skrevet 21. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hverken eller. Jeg regner med at denne kvinnen ikke kler seg for meg. Jeg vet mange menn er veldig opptatt av at kvinner gjør ditt og datt for oppmerksomhet fra de, uten å kunne tenke seg at kvinner noen ganger kler seg på visse måter fordi de selv synes det er pent og fordi de føler seg vel med å ha klær de synes er pene. Selv om klærne nødvendigvis ikke er behagelige i seg selv. Anonymkode: aa33b...532 Kler seg mer utfordrende for egen del uten å tenke over effekten de kommer til å gjøre på menn? Tviler. Det er nøye gjennomtenkt 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #29 Skrevet 21. juni 2017 38 minutter siden, Perle skrev: Blir kvalm av å tenke på at man som kvinne tydeligvis alltid er et vandrende "kjøttstykke." Til og med når en bare drar på butikken i fei og tilfeldigvis dropper BH'en. Hva ER det som feiler menn generelt?!? Er det BARE sex dere tenker på? ALLTID? Også alle disse "pulbar-trådene" og "runke-trådene". Hvorfor poster dere det på et kvinneforum??! Fælt å si det, men merker jeg har fått et mye dårligere syn på menn generelt etter at jeg ble medlem her inne. *oppgitt og drittlei* Tenker du ofte dypt om mennesker du sneier forbi på et kjøpesenter? Grubler du fælt over hvem hun ene høye pene damen er og hvordan hun føler og har det i privatlivet? Nei sier du? Mener du da at du anser alle disse personen som kjøttstykker? Nei de er mennesker du ikke kjenner. Men det er mennesker som kler seg. Mennesker du kan legge merke til kroppspråk og fakter. Kroppsdeler de tydelig liker å fremheve. At man ser noe man syntes er pent og tiltrekkende og kommentere dette, betyr vel ikke at man anser personen som et stykke kjøtt. Nå må du gi deg! Du er bare ikke interessert i å se det fra menns side. Derfor har du fått et dårligere syn på menn etter du ble med på KG. Allt skal være på kvinners premisser når det kommer til kropp og sex. Det dere tenker om det er fasit og menn som forklarer sin side av saken, er ekle og grusomme. Slik dere mener folk skal tenke og oppføre seg seksuellt er tiktig, og allt annet er feil. Har du noengang forsøkt å snu det? Hvor mye testosteron har du kjent på i kroppen? Jeg gjetter ganske lite, siden du er kvinne. Les deg opp om hva det gjør med kjønnsdriften hos menn, så kanskje du ser dette i et nytt lys. Menn er seksuelle vesner. Det er kvinner også, men menns seksualitet skiller seg drastisk ut ifra kvinners. Menn blir overøst med anklager om griseri og overgrep for deres, mens kvinner blir hyllet for sin rene uskyld. Sannheten ligger vel midt imellom? Anonymkode: bfe04...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #30 Skrevet 21. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syntes dere om kvinner som gjerne dropper bh i hverdagen ute blandet folk og går i gjennomsiktige eller trange kropper? Hvor nippelen syntes såvidt igjennom. Er det tennende eller skyver det deg unna? Anonymkode: 42ebc...118 Jeg var ute å gikk tur tidligere i dag og fikk en kommentar på akkurat dette. Jeg skulle svare en kompis på snap med en selfie. Jeg hadde en ganske løs singlett på meg som ikke er gjennomsiktig , uten bh under. Han la tydeligvis merke til konturene av brystvortene mine og lurte på om jeg frøs med et "sleasy" blikk tilbake. Jeg synes det er fryktelig kjedelig at man ikke kan droppe bhen uten at det blir lagt merke til med en gang. Jeg ser konturene av menns brystvorter gjennom hele året, men når mine blir synlige er det plutselig uanstendig? Noe er feil... Jeg hater bh som pesten, men bruker den der hvor det er forventet av meg som i selskaper av diverse slag, på jobb ol, men ellers ønsker jeg å kunne gå uten bh under klærne mine uten at folk glaner fordi de kanskje ser en stiv brystvorte under t-skjorten, genseren eller kjolen min. Anonymkode: 05f10...d41 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #31 Skrevet 22. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ute å gikk tur tidligere i dag og fikk en kommentar på akkurat dette. Jeg skulle svare en kompis på snap med en selfie. Jeg hadde en ganske løs singlett på meg som ikke er gjennomsiktig , uten bh under. Han la tydeligvis merke til konturene av brystvortene mine og lurte på om jeg frøs med et "sleasy" blikk tilbake. Jeg synes det er fryktelig kjedelig at man ikke kan droppe bhen uten at det blir lagt merke til med en gang. Jeg ser konturene av menns brystvorter gjennom hele året, men når mine blir synlige er det plutselig uanstendig? Noe er feil... Jeg hater bh som pesten, men bruker den der hvor det er forventet av meg som i selskaper av diverse slag, på jobb ol, men ellers ønsker jeg å kunne gå uten bh under klærne mine uten at folk glaner fordi de kanskje ser en stiv brystvorte under t-skjorten, genseren eller kjolen min. Anonymkode: 05f10...d41 Hvem har sagt at brystvortene dine er uanstendige?? Slik jeg tolker det, satte fyren pris på synet av dem. Han ønsket deg ikke dit peppærn gror. Ønsker du ikke at andre skal se dem, så kler du deg deretter. Dette bør være en enkel sak, eller? Alle gjør vi hele tiden ting og vi tilpasser oss samfunnet rundt oss og hva som er anstendig. Fint at du føler deg bedre og friere uten BH, men kvinners brystvorter og pupper på genrell basis, er noe menn flest liker å se, så var jeg deg ville jeg kalkulert med litt oppmerksomhet rundt dem, dersom de er synlige. Jeg er mann og har litt for utstående brystvorter og liker ikke at noen andre skal se mine dem. Så jeg forstår deg på det, men jeg kler meg alltid slik at mine ikke syntes. Det må jeg offre for å slippe ubehagligheter. Jeg kan vel ikke kreve av hele omverden at de skal la være å legge merke til stive brystvorter? Anonymkode: bfe04...ebe 1
Perle Skrevet 22. juni 2017 #32 Skrevet 22. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du ofte dypt om mennesker du sneier forbi på et kjøpesenter? Grubler du fælt over hvem hun ene høye pene damen er og hvordan hun føler og har det i privatlivet? Nei sier du? Mener du da at du anser alle disse personen som kjøttstykker? Nei de er mennesker du ikke kjenner. Men det er mennesker som kler seg. Mennesker du kan legge merke til kroppspråk og fakter. Kroppsdeler de tydelig liker å fremheve. At man ser noe man syntes er pent og tiltrekkende og kommentere dette, betyr vel ikke at man anser personen som et stykke kjøtt. Nå må du gi deg! Du er bare ikke interessert i å se det fra menns side. Derfor har du fått et dårligere syn på menn etter du ble med på KG. Allt skal være på kvinners premisser når det kommer til kropp og sex. Det dere tenker om det er fasit og menn som forklarer sin side av saken, er ekle og grusomme. Slik dere mener folk skal tenke og oppføre seg seksuellt er tiktig, og allt annet er feil. Har du noengang forsøkt å snu det? Hvor mye testosteron har du kjent på i kroppen? Jeg gjetter ganske lite, siden du er kvinne. Les deg opp om hva det gjør med kjønnsdriften hos menn, så kanskje du ser dette i et nytt lys. Menn er seksuelle vesner. Det er kvinner også, men menns seksualitet skiller seg drastisk ut ifra kvinners. Menn blir overøst med anklager om griseri og overgrep for deres, mens kvinner blir hyllet for sin rene uskyld. Sannheten ligger vel midt imellom? Anonymkode: bfe04...ebe Når jeg skriver "kjøttstykke" så mener noe en sikler etter og vil sette tenna i. Ikke slik som du beskriver ovenfor her. Er jo en helt på trynet sammenlikning forøvring. Det er måten kvinner blir omtalt på her inne jeg blir kvalm av. "Er det tennende eller skyver det deg unna?" eller "er denne ræva pulbar?" Mistenker at de av dere som oppretter slike tråder, legger ut om kvinners underliv og liksom sitter å bedømmer ulike kropper er dere med minst seksuell erfaring. Latterlig og tragisk. Uansett, dere ødelegger bare for dere selv. Jeg er neppe den eneste som er blitt mer skeptsik til menn etter å vært her inne. Sjokkert og kvalm, og tenker ofte hvem dere er. Mannen i kassa på Rema, postmannen, gubben til vennina mi?! Usj. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #34 Skrevet 22. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem har sagt at brystvortene dine er uanstendige?? Slik jeg tolker det, satte fyren pris på synet av dem. Han ønsket deg ikke dit peppærn gror. Ønsker du ikke at andre skal se dem, så kler du deg deretter. Dette bør være en enkel sak, eller? Alle gjør vi hele tiden ting og vi tilpasser oss samfunnet rundt oss og hva som er anstendig. Fint at du føler deg bedre og friere uten BH, men kvinners brystvorter og pupper på genrell basis, er noe menn flest liker å se, så var jeg deg ville jeg kalkulert med litt oppmerksomhet rundt dem, dersom de er synlige. Jeg er mann og har litt for utstående brystvorter og liker ikke at noen andre skal se mine dem. Så jeg forstår deg på det, men jeg kler meg alltid slik at mine ikke syntes. Det må jeg offre for å slippe ubehagligheter. Jeg kan vel ikke kreve av hele omverden at de skal la være å legge merke til stive brystvorter? Anonymkode: bfe04...ebe Men synes du ikke vi kan få slippe å få slike kommentarer da? Tilpasse seg samfunnet rundt oss- da min bestemor var ung solte de fleste seg toppløse og det var veldig vanlig å gå ute bh. Pupper var tydeligvis ikke seksualisert på samme måte som nå..synes det er synd at man skal tilpasse seg og tenke det er greit at man skal "dekke seg til" pga dette. I enkelte stammer i både Afrika og sør Amerika går alle kvinnene toppløse, det er helt naturlig og mennene ser ikke på bryster som noe seksuelt. Så at pupper er sexy er kanskje ikke så svart hvitt som mange tror? Anonymkode: ba01b...190 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #35 Skrevet 22. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem har sagt at brystvortene dine er uanstendige?? Slik jeg tolker det, satte fyren pris på synet av dem. Han ønsket deg ikke dit peppærn gror. Ønsker du ikke at andre skal se dem, så kler du deg deretter. Dette bør være en enkel sak, eller? Alle gjør vi hele tiden ting og vi tilpasser oss samfunnet rundt oss og hva som er anstendig. Fint at du føler deg bedre og friere uten BH, men kvinners brystvorter og pupper på genrell basis, er noe menn flest liker å se, så var jeg deg ville jeg kalkulert med litt oppmerksomhet rundt dem, dersom de er synlige. Jeg er mann og har litt for utstående brystvorter og liker ikke at noen andre skal se mine dem. Så jeg forstår deg på det, men jeg kler meg alltid slik at mine ikke syntes. Det må jeg offre for å slippe ubehagligheter. Jeg kan vel ikke kreve av hele omverden at de skal la være å legge merke til stive brystvorter? Anonymkode: bfe04...ebe Han var glad for synet, ingen tvil i det, men jeg synes ikke at det er greit å kommentere det slik. Kvinnebryster er så naturlige at vi burde kunne få gå uten bh uten at noen skal komme med kommentarer på det. Jeg vil ikke ha halvsleasye kommentarer fra menn kun fordi jeg velger å droppe bhen. Jeg vil kunne gå ute blant folk uten å måtte godta at menn ser på konturen av en brystvorte som invitasjon til noe seksuelt. Jeg dropper den ene og alene fordi det er det som er mest komfortabelt, ikke for å få kommentarer på det. Anonymkode: 05f10...d41 2
herzeleid Skrevet 22. juni 2017 #36 Skrevet 22. juni 2017 Kommer veldig an på. Synes en lett sommerkjole uten BH kan se veldig fint og stilfullt ut, men når det gjelder trange topper og gjennomsiktige klær foretrekker nok jeg jenter/kvinner som ikke viser mye så tydelig.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #37 Skrevet 22. juni 2017 Jeg var på Fb før og i en gruppe. På et bilde på denne gruppen var det ei dame som hadde på seg en singlet med bikinitopp under. Da kan man jo fremdeles seg brystvortene. En mann kommenterte med at "hun har jo ikke på seg bh!" og ei dame kommenterte at det hadde hun ikke lagt merke til. Altså, mannen la kun merke til puppene, mens jeg, som også kommenterte, la merke til at hun hadde en bikinitopp med knytting i halsen. Tydeligvis forskjell på menn og kvinner. Menn bare ser: "PUPPER!", mens kvinner legger merke til detaljer. Anonymkode: aa22b...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #38 Skrevet 23. juni 2017 Jeg, som kvinne, syns det er vulgært med trange topper uten bh. Akkurat som det er vulgært med sykkelshort på menn, hvor man tydelig ser pikken. Det handler litt om å ta hensyn til de rundt seg også. Ok; for dere som sier at bh er ubehagelig, hva med å ha en kort topp under toppen, da? For oss med litt større bryster er det faktisk mye mer befriende å gå med bh, for å holde alt på plass ;-) Anonymkode: f0a52...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #39 Skrevet 23. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg, som kvinne, syns det er vulgært med trange topper uten bh. Akkurat som det er vulgært med sykkelshort på menn, hvor man tydelig ser pikken. Det handler litt om å ta hensyn til de rundt seg også. Ok; for dere som sier at bh er ubehagelig, hva med å ha en kort topp under toppen, da? For oss med litt større bryster er det faktisk mye mer befriende å gå med bh, for å holde alt på plass ;-) Anonymkode: f0a52...fa8 Godt poeng. I disse feministiske tider er det blitt så stort fokus på meg og mitt, og jeg kan gå i hva jeg vil, fordi jeg kan gå i det jeg vil. Det er akkurat som man helt glemmer hensynet til mennesker rundt seg fordi man er så opptatt av det prinsippet. Jeg tipper de fleste syns det er ugreit med menn som går rundt i tanga, og jeg tipper de fleste syns det er ugreit med folk som går uten BH hvis man ser gjennom. Anonymkode: b04a0...287
Arabella Skrevet 23. juni 2017 #40 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. I disse feministiske tider er det blitt så stort fokus på meg og mitt, og jeg kan gå i hva jeg vil, fordi jeg kan gå i det jeg vil. Det er akkurat som man helt glemmer hensynet til mennesker rundt seg fordi man er så opptatt av det prinsippet. Jeg tipper de fleste syns det er ugreit med menn som går rundt i tanga, og jeg tipper de fleste syns det er ugreit med folk som går uten BH hvis man ser gjennom. Anonymkode: b04a0...287 Du synes ikke det er en forskjell på å se en mann i tanga og kun det og en påkledd kvinne uten bh? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå