AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Søvnproblemene har alltid vært ille, men nå er det uutholdelig. Jeg er i full jobb og må opp tidlig, noe som ikke gjør situasjonen stort bedre. Forrige natt sov jeg to timer, natten før tre-fire. Natten før der igjen fem. Jeg er så sliten og går bare i svime om dagen. Får heller ikke til sove om dagen heller. Jeg har hørt og lest alt om god søvnhygiene, alle tips og kjerringråd, det er ikke ett eneste jeg ikke har hørt (og prøvd). Er aktiv og mye ute, spiser sunt. Drikker aldri koffeinholdige drikker. Likevel får jeg altså ikke sove. Har en tung og krevende jobb, så at jeg knapt sover er helt krise. Brukte Vallergan før, var helt OK virkning, men ga en grusom hangover. Jeg reiser til utlandet om seks dager og blir der i over to uker, så rekker ikke noen legetime. Ønsker å få resept på andre sovetabletter, Imovane f.eks, men tviler på at legen går med på det. Kjenner dette ødelegger meg helt. Føler meg død og ser ikke ut. Er helt på gråten og vet ikke hva jeg skal gjøre, måtte bare få dette ut så jeg har én tanke mindre iallfall. Anonymkode: b8fc1...a45
Pinguu Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Been there, done that. Jeg gikk med 30 minutter - 2 timer maks søvn i laaaaang tid. Alt for lang. Dette gikk kraftig utover hverdagen min (og ikke minst psyken..). Endte opp med å ringe legen, forklarte smått hvordan situasjonen var. Fikk komme inn samme dag, bare et par timer senere. Jeg fikk beroligende, og det har hjulpet meg masse. Ring og snakk med legen, det skader ikke.
Solivagant Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Ring legen, så kanskje du får en hastetime.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Legg deg til faste tider, luft rommet slik at det er kjølig før du skal legge deg. Fjern nettbrett slik at du ikke surfer. Gå en tur før du skal legge deg. Ellers et tips, har ei venninne som blir utrolig trøtt av en allergi tablett, når hun blir for sliten tar hun en slik en halv tme før hun legger seg. Uansett sjekk med legen din først. Anonymkode: f05fd...7d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå