Gå til innhold

Hund på ferge (til Lofoten)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vi skal på bilreise til Lofoten, og har med oss en liten hund (omtrent 8 kg). Vi blir å ta ferga fra Bodø til Moskenes som tar ca. 3 1/2 time. Det vi lurer på er hvordan det blir med hunden. Det står at man enten kan ha hund i bilen eller i trappeoppgang under overfarten. Det er sikkert best for hunden å være i bilen hvor den er kjent, men samtidig er vi redde for at det blir for varmt der nede (lite oksygen/kullos eller lignende) og veldig høylytt. 

Er det noen som har hatt hund med seg på den fergeoverfarten (eller andre ferger) og kan si noe om hvordan det gikk? Jeg regner med at vi ikke er de eneste som har med oss hund på fergene akkurat. Det er forresten ikke hunderom på den fergen vi skal ta, og et slikt rom hadde ikke vært aktuelt uansett.

Håper på svar, tusen takk!

Anonymkode: 611cd...e7e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1114847-hund-p%C3%A5-ferge-til-lofoten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, man får dessverre ikke ha med seg hunden der man selv er på ferga eller ute oppe på dekk. Sist gang jeg reiste med ferge ble jeg nesten hudflettet av en av de som arbeidet der fordi jeg oppholdte meg på hunderommet sammen med hunden (som var veldig stressa i de nye omgivelsene, lydene og luktene). Jeg ble nærmest revet derfra, og måtte forlate den stakkars hunden i et bur med stålunderlag.. Noe slik vil jeg ikke oppleve igjen.

Det jeg tenker er best er vel kanskje at vi har den sammen med oss i trappeoppgangen. Blir sikkert ikke særlig behagelig for noen av oss, men da får vi forhåpentligvis i alle fall ha hunden sammen med oss.

Anonymkode: 611cd...e7e

Annonse

Jeg reiser med denne båten ofte, og har sett hunder både i trappeoppgangen og i en del av fellesarealene. Det er mye støy på bildekket, og selv om det vanligvis ikke er varmt (heller ganske kaldt) så er det veldig bråkete som sikkert kan være stressende for en hund. Trappeoppgangen er ikke det verste stedet for en hund å oppholde seg, der er det i det miste mindre lyd, lite folk under overfarten og fint med luft. 

Oppe på persondekket har de også bagasjeoppbevaring, jeg har sett flere hunder i bur stå der oppe, med eierne ikke så lang unna. Disse hundene har dog ligget helt rolig og ikke gjort lyd fra seg inne i buret. Om du tror din hund kan gjøre dette er det jo en mulighet til at den får stå der. Det er dog viktig å ta med seg at det nå er høysesong, og latterlig mye folk som reiser til og fra med fergen, det er derfor en sjanse for at dere ikke får dette av den ene grunnen at det er så mye folk, og at noen av disse kan være allergiske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...