Gå til innhold

Tannpleier eller tannlege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at man  ha en tannlege å gå til når man ikke har hull, eller kan man bytte fra tannlege til tannpleier? Kan man få tatt røntgen hos tannpleier også? Glemmer å spørre om det de gangene jeg er hos tannpleier...det begynner å bli noen ganger fordi jeg har så mye belegg som stadig må fjernes. Kan jeg be om å få innkalling til tannpleier fast istedenfor tannlege? 

Anonymkode: 8cb2d...242

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet, har vi enda heldigvis ikke noen fast-tannlegeordning, så vi kan velge behandler fra gang til gang etter hvilket behov vi selv tror vi har. Du trenger ikke ha en ordning med at du blir innkalt fast til noen, men avtale at du selv tar kontakt. Ang. hva din tannpleier kan tilby deg, så er det best å spørre h*n direkte. Begge yrkesgruppene holder på å tape markedet nå, grunnet generelt bedre tannhelse i befolkningen og konkurranse fra kollegaer i utlandet som kan være vel så dyktige og tilby omfattende behandlinger til lavere priser. Så de som praktiserer i Norge kan jo være litt på hugget med å få i stand avtaler som kundene opplever som forpliktende, men du trenger overhodet ikke binde deg til det.

Skrevet

Jeg tror de som har tatt tannlegeutdaning er de som er gladest i å se folk lide og i smerte. Det er nok de som har lov til å bore og røske i tennene til folk.

Anonymkode: cc431...893

Skrevet
På 20.6.2017 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Er det slik at man  ha en tannlege å gå til når man ikke har hull, eller kan man bytte fra tannlege til tannpleier? Kan man få tatt røntgen hos tannpleier også?

Røntgen kan du få hos tannpleier, ja, men usikker på om hun kan tolke bildene. Uansett er det jo da bare å få tannlegen til å se på dem, og innkalle deg om nødvendig.

Du sparer som regel en del ved å gå til tannpleieren.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja vi kan velge behandler fra gang til gang. Kjenner flere som går bare til tannpleier

Endret av Millimani
Skrevet
På 11.8.2017 den 1.42, Horten Market skrev:

Røntgen kan du få hos tannpleier, ja, men usikker på om hun kan tolke bildene. Uansett er det jo da bare å få tannlegen til å se på dem, og innkalle deg om nødvendig.

Du sparer som regel en del ved å gå til tannpleieren.

Det skal jeg huske på neste gang jeg skal til henne. Var der faktisk for få dager siden, men tenkte ikke over det da

Anonymkode: 8cb2d...242

Skrevet

Tannlege og tannpleier har hver sien oppgaver. Tannpleieren kan ikke gjøre tannlegens jobb med hullbehandling, mens tannlegen kan gjøre nesten alt tannpleieren gjør. 

Anonymkode: 6d8c8...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...