Gå til innhold

Dere med 4 barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...hvordan er hverdagen deres? Jeg er gravid ned nr. 4, og tenker litt på hvordan det er "best" å ha det. Både etter at babyen er født, og når det har begynt i barnehage. De tre jeg har er alle barnehagebarn, så de er jo ganske små. Kom gjerne med erfaringer og gode råd 😊

Anonymkode: db864...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan det er best å ha det? :klo: 

Det varierer nok fra familie til familie. Finnes ingen fasitsvar. For oss var det veldig udramatisk å gå fra tre til fire barn, merket nesten ingen forskjell. Vi måtte senke forventningene til husarbeid, og det var noen år med lite hobbyer og lite voksentid. Men bortsett fra det gikk hverdagen veldig fint, selv med begge i full jobb.

Anonymkode: 6c1ac...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først barn så spiller ikke antallet så veldig stor rolle. Merket i hvert fall ingen spesiell forskjell etter hvert som vi fikk flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

En fra eller til spiller liten rolle,tre er såpass mange i seg selv at dere sikkert er vant til å dele dere fordelsmessig fra før?

Mye dyrere med fire stk da,ellers tipp topp 🙂 har en attpåklatt her,angrer ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare tull at man merker lite forskjell... Bare noe så lite som bilvalg blir jo stor forskjell på. 3 unger = man kan kjøre en vanlig bil. 4 unger = man har litt mer begrenset bilutvalg. Ferie med 4 unger = langt dyrere enn ferie med 3 unger. Osv. 

Anonymkode: bbd39...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Vi har 6 mellom 2 og 10 🙂 Må tenke litt annerledes i mange situasjoner, men sånn i hverdagen går det kjempefint 🙂

Vi har feks vært heldige da fler av barna går på like aktiviteter. Husarbeid må gjøres uansett om en er få eller mange.

Det verste her er matpakkesmøring 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da bare tull at man merker lite forskjell... Bare noe så lite som bilvalg blir jo stor forskjell på. 3 unger = man kan kjøre en vanlig bil. 4 unger = man har litt mer begrenset bilutvalg. Ferie med 4 unger = langt dyrere enn ferie med 3 unger. Osv. 

Anonymkode: bbd39...c95

Men nå er jo ts allerede gravid, så en må jo nesten anta at de har tenkt på det med bil allerede. Og det er ikke sånn at alle må dra på sydenferier hele tiden, så jeg skjønner ikke hvorfor det så ofte blir dratt fram som argument i tråder om antall barn (jeg har selv bare dratt på bilferier etter at jeg fikk mine to, og syns det er en veldig praktisk form for ferie). Det folk sikter til er nok mer at man merker mindre ekstra med et nytt barn når man får nr tre, fire osv, fordi de glir mer inn i familiens allerede etablerte rutiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Det var ikke akkurat bil jeg tenkte på. Mer hvordan man får det til å gå rundt i hverdagen. Vi har allerede vaskehjelp hver 14. dag, det er topp. Men hvis begge foreldre jobber 100% har min tid til alt, eller burde jeg jobbe mindre? Jeg er fremdeles i permisjon med nr. tre (begynner i barnehage i august), så har ikke vært i full jobb siden jeg bare hadde to barn😂

Anonymkode: db864...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det var ikke akkurat bil jeg tenkte på. Mer hvordan man får det til å gå rundt i hverdagen. Vi har allerede vaskehjelp hver 14. dag, det er topp. Men hvis begge foreldre jobber 100% har min tid til alt, eller burde jeg jobbe mindre? Jeg er fremdeles i permisjon med nr. tre (begynner i barnehage i august), så har ikke vært i full jobb siden jeg bare hadde to barn😂

Anonymkode: db864...fe5

Far bør jobbe mindre 😊

Anonymkode: 79c0f...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det var ikke akkurat bil jeg tenkte på. Mer hvordan man får det til å gå rundt i hverdagen. Vi har allerede vaskehjelp hver 14. dag, det er topp. Men hvis begge foreldre jobber 100% har min tid til alt, eller burde jeg jobbe mindre? Jeg er fremdeles i permisjon med nr. tre (begynner i barnehage i august), så har ikke vært i full jobb siden jeg bare hadde to barn😂

Anonymkode: db864...fe5

Vi var alltid i full jobb begge to, selv med 8 barn, og etter hvert som de ble eldre og eksen ble borte har jeg jobbet 120 - 150 %.

Når de var små byttet vi på tidspunktene vi jobbet da slik at en av oss stort sett var hjemme til enhver tid selv om vi jobbet fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...