Gå til innhold

Jeg trenger sårt litt hjelp!!!

Skal, skal ikke!?  

1. 1. Skal, skal ikke!?

• Ta sjansen - BESTILL DRØMMEKJOLEN!!!
      7
    • Glem den, og gå for noe helt annet!
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt panikk for at jeg ikke skal klare å finne meg en kjole, eller skaffe drømmekjolen innen rimelig tid - så jeg må bare ta en avgjørelse snart!

Jeg tror jeg må bestille kjolen usett og uprøvd! Jeg føler bare på meg at det er "the one", selv om det bare er ut i fra bildet! Men jeg tror ikke jeg kan ta sjansen på å vente så mye lenger...

Ahhh! Hjelp!? Hva gjør jeg!!??

Vanlige salonger har 6 mnd levering på kjolen - så lenge kan jeg ikke vente!!! Tenk om det skulle være helbom!?

Brudeshop kan skaffe kjolen i løpet av 12 uker til en rimeligere pris...men så var det noen som nevnte at dette ikke var noen bra deal!?

Så enten må jeg bestille det som så langt er drømmekjolen, og ta en råsjangs på at denne sitter som den skal, selv etter litt vektnedgang...eller jeg må tenke helt alternativt og kjøpe en brukt kjole eller kjole som er på lager i salong!

Så jeg er i villrede og trenger gode råd - for nå er gode råd dyre!!!

Hjelp meg litt da dere...bare så jeg får en idé om hva jeg bør gjøre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner godt at du synes dette er et dilemma. Har du vært rundt i noen brudesalonger og kikket? Når min kjære fridde satte vi bryllupsdato 5 1/2 mnd frem i tid, og da begynte jeg ganske raskt å se etter kjole. Jeg var på to salonger i oslo, og tre i bergen (uten å finne noe, men det er en annen historie...). Fikk iallefall ikke inntrykk av at det var mange kjoler som har over 3 mnd leveringstid, så det er jo ikke usannsynlig at du kan finne noe (så sant du ikke har like sær smak som meg...).

Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen på å bestille en kjole uten å ha prøvd den. Kunne kanskje vurdert det hvis den var nesten identisk med en jeg hadde prøvd. Lykke til uansett hva du gjør!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan du ikke kjøpe kjolen som er i butikken? Det har jeg gjort. Den er jo ikke brukt, bare prøvd noen ganger.

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt en kjole usett og ikke minst uprøvd.

Jeg trodde jeg hadde funnet drømmekjolen min, og var sååå sikker på at den ville passe, men da jeg prøvde den var den helt feil.

Jeg fikk sydd drømmekjolen min. Den ble ALT jeg drømte om og mer...

Synd man bare kan bruke den en gang...

*sukk*

Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig Toria...

sikker på at du ikke kan få tak i den via brudesalonger i Danmark eller Sverige???

Skrevet

Hvor mye må du betale gjennom Brudeshop?

Ser de har den mange steder i USA til en rimelig penge (bra kurs om dagen og).

Skrevet

Har du mulighet til å returnere den hvis du ikke er fornøyd da?? Hvis det bare er noen små justeringer som trengs så kan du jo bare gå til en skredder... Men for all del, sjekk ut mulighetene for retur (det er ikke alltid like lett i usa hvertfall, kjempedyr porto og sånn)

Skrevet

Jeg kjøpte kjole fra USA usett og uprøvd. Gikk helt fint det :) ER ikke sikkert det er så dumt å ta en sjans :wink:

Lykke til uansett :)

Skrevet

Toria, synes kanskje du burde ta sjansen jeg. Ihvertfall hvis prisen ikke er for ille, da får du sikkert solgt den hvis du ikke blir fornøyd, om enn med et lite tap.

Bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort...

Skrevet

Er det ingen brudesalonger som har kjoler av samme merket, slik at du er sikker på størrelse og kanskje også passform?

Brudeshop sier jo at de har returrett på kjolene, eller du kan jo som noen andre foreslo, selge den, dersom den ikke passer/er fin. Men det er klart at du da får fryktelig dårlig tid til finne noe annet senere.

Lykke til!

Skrevet

Du har ikke mulighet for å ta deg en tur til utlandet da? Dersom du ringer og undersøker, er det jo mulig de har den i Køben, London etc. Da kunne du jo tatt en liten tur for å få prøvd den... Høres jo litt risky ut å kjøpe den uprøvd mener nå jeg...

Skrevet

Det var akkurat det med utenlandstur...

Jeg har undersøkt her hjemme, samt i Sverige og Danmark! Hovedproblemet er jo at kjolen er fra Maggie Sotteros 2003-kolleksjon, og dermed er det ingen som har kjolen inne i salongene... :-?

Men, det er klart jeg har tenkt jeg skulle ta meg en rask svipptur innom en salong og i det minste prøve en MS-kjole, slik at jeg kan se størrelsen, og en tilnærmet fasong.

Men det er jo så mange tubetopp-kjoler nå! Og det skal jeg IKKE ha - kjolen jeg har funnet har halterneck, og det synes jeg er lekkert, samtidig som at jeg vet at jeg kler denne utrigningen veldig godt! Det er bare så få kjoler som har denne utrigningen, og dermed får jeg ikke prøvd noe som er tilnærmet makent...

Men størrelsen er jo det virktigste sånn sett!

Coria skrev:

Er det ingen brudesalonger som har kjoler av samme merket, slik at du er sikker på størrelse og kanskje også passform?

Kjolen er jo en Maggie Sottero, slik at flere salonger har kjoler jeg kan prøve for å finne rett størrelse - og det er jo helt kjempe! :-)

Tomias skrev:

Toria, synes kanskje du burde ta sjansen jeg. Ihvertfall hvis prisen ikke er for ille, da får du sikkert solgt den hvis du ikke blir fornøyd, om enn med et lite tap.

Bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort...

Du har jo veldig rett, Tomias - takk for rådet! Noen ganger må man kanskje bare følge hjertet...!??!

Men for å svare på spørsmålet - kjolen koster 11 500,- via salonger, men "bare" 8 000,- gjennom brudeshop, så det er jo en hel del penger spart hvis du spør meg! Og det går jo an å selge den igjen, hvis bare andre er interessert i lignende kjole...

Cathie skrev:

Har du mulighet til å returnere den hvis du ikke er fornøyd da?? Hvis det bare er noen små justeringer som trengs så kan du jo bare gå til en skredder...

Har full returrett hos brudeshop, og jeg har fått tilbud om evt. å tilpasse kjolen hos skredder gjennom brudeshop, så det er jo veldig bra! Det er bare så vanskelig å skulle ta den endelige avgjørelsen, for da er det liksom gjort!!!

Tusen takk alle sammen for råd så langt!

Skrevet

Når jeg leste det siste innlegget ditt Toria og bladde nedover skulle jeg akkurat til å skrive "Hopp i det!", men det rådet har du jo allerede fått ser jeg! :-)

Så lenge du har retur rett ville jeg tatt sjansen. Jeg skal personlig løpe rundt med deg for å finne kjole hvis dette ikke blir riktig!

Skrevet
Når jeg leste det siste innlegget ditt Toria og bladde nedover skulle jeg akkurat til å skrive "Hopp i det!", men det rådet har du jo allerede fått ser jeg!  :-)  

Så lenge du har retur rett ville jeg tatt sjansen. Jeg skal personlig løpe rundt med deg for å finne kjole hvis dette ikke blir riktig!

Å, du er vel en engel!!! :blomst_opp:

Gjest Brud2005
Skrevet

Hei, vanskelig spørsmål dette her.

Kan ikke svare uten å vise til min egen erfaring: jeg hadde funnet drømmekjolen ut fra et bilde, prøvde den etter noen måneder, likte den fremdeles, helt til jeg så bilde av meg selv i den - da ble det helt feil. Så nå har jeg har valgt en annen kjole. Men i magasiner fremstår den første kjolen fremdeles som den flotteste av dem alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...