AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Hei dere! Har dere noen tips til hva man kan ta med som matpakke på Tusenfryd? Hva pleier dere å ta med? Skal dit med kjæresten snart, og orker ikke tanken på å ruinere meg på den middelmådige maten de har. Anonymkode: 1621c...d18
Arkana Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Vi har aldri med matpakke på slikt, men hvis jeg skulle hatt det ville valget vært avhengig av om vi tok med kjølebag eller ikke. Uten kjølebag vill jeg tatt en pakke polarbrød og enkelt pålegg som ikke trenger kjøleskap (tuber med smøreost o.l.), frukt og kjeks. Med kjølebag kunne det vært nær sagt hva som helst, ferdigsmurte smørbrød, salat, middagsrester osv.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Har dere noen tips til hva man kan ta med som matpakke på Tusenfryd? Hva pleier dere å ta med? Skal dit med kjæresten snart, og orker ikke tanken på å ruinere meg på den middelmådige maten de har. Anonymkode: 1621c...d18 Smør noen baguetter. For.eks med potetsalat, salatkylling, salat, paprika, agurk. Eller Påleggssalat med curry, salatkylling, salat, paprika, agurk og rødløk Eller Salat, potetsalat, roastbiff, remulade, paprika og agurk Anonymkode: 5b6fa...6e0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Vi pleier å lage noen enkle wraps å ha med. Det synes til og med ungene er kult. Maten på Tusenfryd (I kioskene) har bedret seg litt de siste årene, men vi tar fortsatt med matpakke for å slippe kjedelig mat. Pålegg på wraps: Rømme, salat og spekeskinke Smøreost, revet gulrot, agurk og kokt skinke snøfrisk, rømme og røkelaks Evt noe annet du liker godt. Anonymkode: 626be...92e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 På 20.6.2017 den 3.02, AnonymBruker skrev: Hei dere! Har dere noen tips til hva man kan ta med som matpakke på Tusenfryd? Hva pleier dere å ta med? Skal dit med kjæresten snart, og orker ikke tanken på å ruinere meg på den middelmådige maten de har. Anonymkode: 1621c...d18 Skjønner godt du tar med matpakke, maten på Tusenfryd er dårlig. Boller er ikke dumt Anonymkode: 01acb...585 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 Med mindre dere har kjølebag ville jeg unngått kjøttpålegg og ost. Helt enig i at maten både er dårlig og dyr, men for meg er ikke maten spesielt viktig bare for en dag på Tusenfryd, så jeg gjør det enkelt og tar med noen rundstykker eller bagetter. Disse deler jeg i to før jeg drar, så jeg slipper å ta med kniv, og legger dem så mot hverandre igjen, så de ikke blir tørre. På den måten kan de som vil ha smør kan også smøre på hjemme. Til pålegg tar jeg med noe som ikke blir dårlig i varmen, for jeg orker ikke dra på en diger, tung kjølebag når jeg er der. Så da blir det syltetøy på sånn klemmeflaske, da. Enkelt og greit. Syltetøy er godt, og jeg trenger ikke et gourmetmåltid for å holde sulten borte og blodsukkeret i vater for å tilbringe en dag i fornøyelsespark. Anonymkode: 27ded...258 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 Kjøper gjerne en haug med grove rundstykker fra butikk. Spiser det med banan. I tillegg kjøper vi litt kjeks,bær,knaskerøtter,tomater og kanskje litt chips. Det siste er sjelden,det må være om det er en lørdag. 😎 Orker ikke bruke en formue på dyr,dårlig mat. Anonymkode: 4b934...23a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #10 Skrevet 23. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre dere har kjølebag ville jeg unngått kjøttpålegg og ost. Helt enig i at maten både er dårlig og dyr, men for meg er ikke maten spesielt viktig bare for en dag på Tusenfryd, så jeg gjør det enkelt og tar med noen rundstykker eller bagetter. Disse deler jeg i to før jeg drar, så jeg slipper å ta med kniv, og legger dem så mot hverandre igjen, så de ikke blir tørre. På den måten kan de som vil ha smør kan også smøre på hjemme. Til pålegg tar jeg med noe som ikke blir dårlig i varmen, for jeg orker ikke dra på en diger, tung kjølebag når jeg er der. Så da blir det syltetøy på sånn klemmeflaske, da. Enkelt og greit. Syltetøy er godt, og jeg trenger ikke et gourmetmåltid for å holde sulten borte og blodsukkeret i vater for å tilbringe en dag i fornøyelsespark. Anonymkode: 27ded...258 Du mener ost og kjøttpålegg blir dårlig av noen timer i sekken? Det er jo helt vanlig matpakkemat som barn har med på skolen uten kjølebagg hver dag. Anonymkode: 951d3...a78 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #11 Skrevet 24. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener ost og kjøttpålegg blir dårlig av noen timer i sekken? Det er jo helt vanlig matpakkemat som barn har med på skolen uten kjølebagg hver dag. Anonymkode: 951d3...a78 Ost blir nok ikke dårlig, bare svett og ekkel. Kjøttpålegg, derimot, det kan bli dårlig, ja. At barn har med kjøttpålegg på skolen uten kjølebag betyr virkelig ikke at de burde det. Det vitner bare om foreldres uvitenhet. Jeg sender aldri med kjøttpålegg i matpakkene. Og en annen ting: i klasserommet står skolesekkene med mat i romtemperatur. Utendørs på sommerstid kan det være langt varmere enn som så. https://www.aftenposten.no/norge/Varme-matpakker-en-bakteriebombe-393270b.html Anonymkode: 27ded...258 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #12 Skrevet 24. juni 2017 Det spørs om dere skal sitte ned å nyte maten eller om dere spiser det på farten. Dette er noe av det jeg tar med i ihvertfall små paier, lunsjmuffins eller lefserull druer,epler, moreller, appelsiner, osv gode rundstykker og pålegg separert eller bagueter påsmurt hjemme ristet nøtter og kanskje sjokolade kald drikke kjøper jeg på stedet og varm drikke på termos hvis det er nødvendig tar med liten kniv og servietter Anonymkode: c7c27...128
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå