AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hei! Jeg har trukket visdomstennene i dag. Jeg har hørt at dette vanligvis er veldig vondt, men per nå har jeg null smerter. Bedøvelsen har for lengst gått bort, og jeg har ikke tatt smertestillende. Er dette normalt? Kan jeg forvente at smerten stiger de nærmeste dagene? Eller hvordan funker dette? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 326dd...44a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde ikke særlig med smerter samme dag, men dag 3 fikk jeg mer og mer smerter fordi jeg fikk betennelse i beinet under der tanna var. Så hadde det ikke vært for infeksjonen hadde jeg nok heller ikke hatt særlig med smerter. Anonymkode: 3feda...e77
Ardwinna Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde ikke særlig smerter etterpå. Jeg glemte faktisk å ta smertestillende som tannlegen anbefalte meg å gjøre, og kjente ikke noe før om kvelden da det begynte å murre litt rundt krateret. Jeg tok en liten ibux og la meg og neste morgen var det ingen murring lenger. Krute god!
marsiglia Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Jeg var bare en del øm, men hadde ikke særlig smerter.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde lite smerter, klarte meg fint uten smertestillende. Selv etter den ene jeg opererte ut kjente jeg lite Anonymkode: e2750...6dc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Hadde ingen smerter etter å ha trekt de to oppe. Men den ene nede (opprettet ut) så fikk jeg syke smerter på dag 2 og 3 (som var helg) og høy feber og generelt veldig dårlig allmentilstand. Var sikker på at det var gått betennelse i det, men tannlegen fant ikke tegn til det og smertene ga seg utover dag 4 og 5. Anonymkode: 7ab87...2de
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde vondt akkurat når bedøvelsen gikk ut, så tok smertestillende da - men ikke etter det. Var i middagsbesøk og på hundeustilling og fest dagen etterpå. Anonymkode: 82f13...cc0
nordlending Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Trakk nede i vår, hadde vondt i 2 uker. Oppe husker jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Jeg var litt øm, men hadde ikke særlig smerter. Tok ikke smertestillende, selv om jeg trakk to på en gang. Ble litt hoven da, og blødde en del, men lite vondt Anonymkode: 0258b...cc5
Hugtatt Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 De jeg trekte på normalt vis var smertefrie. Det samme kan jeg ikke si om de som ble operert ut, for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde lite smerter, klarte meg fint uten smertestillende. Selv etter den ene jeg opererte ut kjente jeg lite Anonymkode: e2750...6dc Det er vel ganske vanlig å "operere" ut visdomstenner ved å skjære et lite snitt siden veldig mange må ta de tennene fordi de er bare halvveis frembrutt. Jeg også måtte snitte litt og sy etterpå, men tror ikke det gjør mer vondt enn å trekke uten å snitte. Anonymkode: 3feda...e77
Gjest Peanut Skrevet 20. juni 2017 #14 Skrevet 20. juni 2017 Har fjernet 5 visdomstenner, to via operasjon resten trukket ut. Like vondt hver gang. Brukte smertestillende en stund.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #15 Skrevet 20. juni 2017 Visdomstennene oppe ble bare trukket ut, uten noen komplikasjoner. På de hadde jeg ikke noen smerter etterpå. De nede ble operert ut og da hadde jeg en del smerter i dagene etterpå. Anonymkode: cede4...ac8
GammelKaktus Skrevet 20. juni 2017 #16 Skrevet 20. juni 2017 Jeg hadde heller ikke så vondt, var mer ømt enn vondt. 🤗
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #17 Skrevet 22. juni 2017 TS her! Tusen takk for svar. Jeg hadde altså ikke smerter de første tre dagene etter trekking, men i dag slo smerten til, og herre jesus det her er VONDT! Smerten strekker seg oppover hele ene siden av ansiktet, og også nedover i halsen. Smertestillende har liten/ingen effekt. Haha, er dette vanlig? Anonymkode: 326dd...44a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #18 Skrevet 23. juni 2017 På 19.6.2017 den 22.35, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har trukket visdomstennene i dag. Jeg har hørt at dette vanligvis er veldig vondt, men per nå har jeg null smerter. Bedøvelsen har for lengst gått bort, og jeg har ikke tatt smertestillende. Er dette normalt? Kan jeg forvente at smerten stiger de nærmeste dagene? Eller hvordan funker dette? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 326dd...44a Min tannlege sendte med meg masse paralgin forte og sa jeg kom til å få forferdelige og grusomme smerter. Jeg kjente bare litt dunking jeg, tok en paracet just in case... men følte aldri behov for å ta paralgin forte. tror nok det er litt individuelt. Anonymkode: 1c51c...d46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå