Gå til innhold

Hva tenker dere om tyver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente 20 år

Når jeg var liten vokste jeg opp i en familie hvor det var normalt å stjele. Både fra butikker, venner og familie. 

Jeg så ofte at mormor stjal fra lommebøkene til venninnene sine når jeg var med hun på bingo. Har også overhørt mamma snakke om at hun stjal fra morfar mange ganger og (mens de var skilt) 

Jeg så pappa stjele fra butikker veldig ofte. Blant annet leker til oss og klær til seg selv. Han brøyt også opp mange automater hvor du putter på 10kroninger for å dusje på campingplasser..

Moren min er vell den værste. Hun legger ting i veskene sine hele tiden uansett hvor hun er

Når jeg var liten tenkte jeg at dette var en "god" måte å spare penger på. Jeg trodde ikke det var så ille.. Så jeg stjal en 200 lapp fra en venninne, og enda en 200 lapp fra en annen venninde.. Nå i ettertid er jeg så utrolig flau over det... Jeg gikk i 6 klasse, så var ikke så ung heller! Jeg har vurdert mange ganger å legge pengene i en konvolutt å levere den i postkassen deres..Synes så synd i dem herregud. Lurer på hva de tenker om meg nå? Vi bor enda i samme by og jeg er såå flau og har stor skyldfølelse.. 

Burde jeg levere tilbake pengene i en konvolutt? Eller hva burde jeg gjøre? Hva hadde dere tenkt om dere var foreldrene til dette barnet? 

Anonymkode: 8e844...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Altså. Å stjele er bunn. Men du har vokst opp me det,og du bl vel påvirket. For et miljø da!  Tenker ikke vondt om deg for du skjønner bedre. Merkelig nok. Du er en bedre person. Vær glad for det. Gi de tilbake. Uansett hvordan,for du gjør det aldri mer. Fyfader for noen miljø noen vokser opp i. Så kommer det likevel et smart hode oppe i alt. Her er det du Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever tilbake pengene ja :) Som hun over skriver, uff for et miljø! 

Bra du har fornuften til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Marija skrev:

Hvor gammel er du, ts?

19 år

Anonymkode: 8e844...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

19 år

Anonymkode: 8e844...d61

Snart 20 da

Anonymkode: 8e844...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort noe om jeg stjelte for 10 år siden. Fortid er fortid, ta det heller som en lærdom og vær en bedre eprson i fremtiden

Hva jeg mener om tyverigenerelt er at jeg forstår det blant mennesker som strever økonomisk. Dess rikere man er, dess mindre kan man tilgi stjeling

Anonymkode: efcd0...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...