AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Jeg har en legetime på fredag men vil lufte meg her og høre om noen har opplevd det samme. Det er mye kreft i familien min så jeg kan bli litt nervøs når kroppen min oppfører seg merkelig over flere dager... Jeg begynte å blø fra skjeden ti dager før mensen. Blodet var lyst og veldig moderat i kanskje to-tre dager før to dager til med utflod som hadde brunlig farge. Har ikke hatt smerter men stikking i magen og lettere mensen smerter, med andre ord veldig ulik mensen jeg pleier og ha, for den begynner med masse blod og gradvis blir mindre i løpet av en uke. Har også mye mensen smerter som ikke er og ta feil av. Samme dag som jeg begynte å blø hadde jeg diaré. Dagene etter hadde jeg mer forstoppelse og var veldig oppblåst. Er ofte svimmel og små kvalm og har en hodepine som kommer og går. Jeg sover også mye og drømmer veldig ekte. Høres dette ut som hormonell ubalanse eller noe mer alvorlig? Skal ta celleprøve og en sjekk på fredag og jeg er veldig nervøs etter en uke med så mye forskjellig... Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Høres ut som normal ubalanse som kan skje i ny og ne. Ganske vanlig det. Anonymkode: 3fb49...4c6 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Du kan ikke være gravid da? Anonymkode: aaf3f...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan ikke være gravid da? Anonymkode: aaf3f...4ad Tok en test to dager etter jeg begynte å blø for blødningen ga seg litt i noen timer men den var negativ. Så tror ikke det. Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Det kan være en hormonell ubalanse, det er svært vanlig og kan gi mange forskjellige symptomer. Jeg hadde veldig mye menssmerter mellom menstruasjonene. Fikk mensen annenhver uke eller etter fire mnd. Bare kaos med andre ord. Dette pågikk i minst ett år (er en stund siden så jeg husker ikke helt). Men de fant ingen ting galt, jeg ble til og med laparoskopert. Men det gikk nå over av seg selv. Anonymkode: f1e33...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok en test to dager etter jeg begynte å blø for blødningen ga seg litt i noen timer men den var negativ. Så tror ikke det. Anonymkode: 0dd45...5ac Du har ikke kreft. Hvis det ikke var syklusen din som endret seg, tror jeg du opplevde et SA men i så tidlig fase at HCG hormonene ikke viser utslag enda. (de kan gå opp noen dager etter SA for å så hå ned igjen) Det er veldig vanlig, så og si alle kvinner opplever det flere ganger i løpet av livet. Flertallet tenker ikke over at det er SA, for det oppleves som vanlig menstrasjon. Har du begynt på ny prevensjon ? Hoppet over hormonfri uke på p-piller brettet? I så fall ligger svaret der Anonymkode: 52c16...322 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok en test to dager etter jeg begynte å blø for blødningen ga seg litt i noen timer men den var negativ. Så tror ikke det. Anonymkode: 0dd45...5ac Da har du uansett tatt testen alt for tidlig. Den skal jo tas den dagen du forventer mensen eller senere. Ville tatt en test til. Anonymkode: aaf3f...4ad
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du uansett tatt testen alt for tidlig. Den skal jo tas den dagen du forventer mensen eller senere. Ville tatt en test til. Anonymkode: aaf3f...4ad Jeg har lang og ustabil syklus så aner ikke når jeg egentlig skal ha mensen, men har ført en logg de siste månedene som viste +- 40 dager og hvis det stemmer så skal jeg ha den om to dager. Sluttet på pillen for over tre måneder siden og før jeg sluttet så hadde jeg syklus på ca 35 dager. Man blør vel uansett ikke når man er gravid? Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lang og ustabil syklus så aner ikke når jeg egentlig skal ha mensen, men har ført en logg de siste månedene som viste +- 40 dager og hvis det stemmer så skal jeg ha den om to dager. Sluttet på pillen for over tre måneder siden og før jeg sluttet så hadde jeg syklus på ca 35 dager. Man blør vel uansett ikke når man er gravid? Anonymkode: 0dd45...5ac Harregud.. ustabil mens *ding ding ding* Det kan ta til og med et år++ før mensen blir stabil etter en slutter med hormonell prevensjon. Jo det er helt normalt å "spotte" tidlig i graviditet. Anonymkode: 52c16...322 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Jeg gikk ikke på piller så lenge og har alltid hatt lang og ustabil syklus så det er ikke overraskende for meg. Har tidligere sluttet på piller uten å ha noe videre reaksjon på det også. Dette var ikke spotting men en mini mensen hvor jeg måtte bruke bind. Men mye mindre enn vanlig mensen. Blødningen har stoppet men de andre symptomene vedvarer.. Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 Får man noe behandling for det? Leste at man kunne få hormonell ubalanse ved annen sykdom så bør jeg få en utredning? Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 Har også kløe og stikking i brystene og brystvortene ser større ut. Selve brystene er ikke såre eller større, men litt merkelig likevel.. Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får man noe behandling for det? Leste at man kunne få hormonell ubalanse ved annen sykdom så bør jeg få en utredning? Anonymkode: 0dd45...5ac Utredning bør du ha for å forsikre seg om at det er en hormonell ubalanse. Behandlingen mot det er som regel p-piller eller la det gå over av seg selv. Anonymkode: f1e33...5dd
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Jeg sluttet på piller (mini piller) fordi jeg vil bytte til spiral så håper jeg bare kan la det gå over av seg selv.. Noen som har hatt det før? Anonymkode: 0dd45...5ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på piller (mini piller) fordi jeg vil bytte til spiral så håper jeg bare kan la det gå over av seg selv.. Noen som har hatt det før? Anonymkode: 0dd45...5ac DET ER HELT NORMALT! Anonymkode: 52c16...322 1
Kragebein Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 Tråden er ryddet for helseskadelige råd og svar til dette. Kragebein, mod 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå