Gjest Kari N Skrevet 5. januar 2005 #21 Skrevet 5. januar 2005 takk for tips! Men ble ikke så veldig frista av det testresultatet her jeg: http://amobil.no/art.php?artikkelid=6010 Det var testresultat av 6220. Her er testresultat fra amobil om 6230. Og fra Itavisen og Din side og 123tele K500i har mp3 spiller ja, men kan ikke bruke mp3ene som ringetoner. Glemte å si det ja. Forøvrig har K700i 41 MB, mens har 6230 har 40 MB+ Tror nok at K700i har litt bedre kamera, men jeg synes ikke det er veldig stor forskjell. Man bør se bildene på PC'n, siden skjermene har ulik str. Men jeg bruker ikke mobilen min som kamera lenger (utenom til nøds og til MMS), for jeg har digitalkamera. Det jeg var mest skeptisk til 6230 er at jeg har dårlig erfaring med nokia på levetid med batteri og at mobilen genrelt blir fort dårlig. Men siden forhandlerene sa at de hadde hatt mye mindre problem og klage enn ved K700, så hørte jeg på det. Jeg har heller ikke hatt problem med batteritid på 6230. Så jeg tror man må bestemme hva man skal bruke mobilen til: Vil man ha stor skjerm eller stor lagringsplass.
Gjest Lilleulv Skrevet 5. januar 2005 #22 Skrevet 5. januar 2005 Oki, den virka jo bra den, men litt kjedelig? Er litt i tvil nå. Har hatt veldig problemer med Sony Ericsson-telefonene fordi de har hatt en tendens til å henge seg og skru seg av... I tillegg har det blitt dårlig kontakt, så hverken handsfree eller lader fungerer på min z600 :-?
Gjest Lilleulv Skrevet 6. januar 2005 #23 Skrevet 6. januar 2005 Fant denne på linkene dine, Karin N: http://forum.dintelefon.net/viewtopic.php?...p?p=10052#10052 Var veldig bra å lese det... Er også utrolig lei av feilene på SE-telefonene. Håper hver gang jeg kjøper ny at de skal ha bedra seg nå, men har gått på en smell 2 ganger. Min søster og samboer har også SE, og sliter med de samme feilene (telefonene låser seg, skrur seg av osv).
Gjest happyending Skrevet 6. januar 2005 #24 Skrevet 6. januar 2005 Det er ikke overraskende i det hele tatt! Alle modeller Sony Ericsson slipper har en forgjenger, eksempel T610 og T630, k500i og k700i. "Lillebroren" blir brukt som en slags testmodell for å teste markedet for den type telefon med design osv. Noen måneder senere slipper dem "storebror" som knuser forgjengern med fullstendig oppdatering +++. K500i og k700i er to forskjellige klasser når det gjelder mobiltelefon. Skulle jeg valgt en idag hadde jeg valgt k700i, med tanke på at k500i veldig snart er MER enn utdatert. Bluetooth er for meg et must å ha på en telefon med kamera, men det er mitt krav da. Bare sånn at du vet det, så kom k700i før K500i.. =) Det er snakk om et par mnd før K500i ble tilgjengelig fra leverandørene våre i forhold til k700i, jeg jobber i en mobilbutikk... =) Står det mellom 6230 og K700i, så hadde jeg anbefalt K700i.. Vi har solgt i bøtter og spann av den, og vi har hatt en eller to på service.. Det er og lite feil med 6230, men fordelen med den er minnekortet, K700i har større og bedre skjerm, og det syns jeg er viktigere enn minnekort, men det blir jo en smakssak.. 6230 blir forøvrig levert med 32 MB minnekort og har litt internt minne som programmene bruker.. K500i er en veldig god telefon, mellomting mellom k700 og t630, for de som ikke trenger alle funksjonene til k700.. Den har ikke radio... Og til slutt, nokia har mer problemer med telefoner som henger seg og skrur seg av enn Sony Ericsson.. Jeg har brukt K700 nå i flere mnd og det har ikke skjedd ei eneste gang.. Heller ikke med t630 som jeg brukte før det.. Med nokia skjer det hele tida, vi får stadig vekk telefoner til service pga det.. =) Nokia har generelt mer feil enn sony ericsson også.. =)
ella.P Skrevet 7. januar 2005 #25 Skrevet 7. januar 2005 Jeg fikk k700i til jul - er så langt kjempefornøyd med den. Den har også kommet meget bra ut under test. Vi er flere i familien som stortsett har hatt Nokia av ymse slag - og vært mye plaget. Mine har stortsett holdt et år - så etter hvert har jeg vel regnet det som en forbruksvare.....har et par til familiemedlemmer som skal bytte tlf snart - de går og bort fra Nokia pga mye feil og plager opp gjennom årene. k500i kom forresten etter k700i
Gjest Lilleulv Skrevet 8. januar 2005 #26 Skrevet 8. januar 2005 http://prisguide.amobil.no/vis_produkt.php...roduct_id=22670 ok, jeg fikk plutselig øynene opp for denne jeg!! Litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men...
Kristin Skrevet 29. juni 2005 #27 Skrevet 29. juni 2005 Var veldig bra å lese det... Er også utrolig lei av feilene på SE-telefonene. Håper hver gang jeg kjøper ny at de skal ha bedra seg nå, men har gått på en smell 2 ganger. Min søster og samboer har også SE, og sliter med de samme feilene (telefonene låser seg, skrur seg av osv).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå