Anonym-bruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Har akkurat flyttet inn i et stort hus alene uten hund. Det er på 2 etasjer med stor tomt. Problemet mitt er at jeg er så innmari husredd! Gruer meg til jeg skal legge meg da hele huset er stille. Noen som opplever det samme? Råd?:)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Joda, har det på samme måte. Og det er i huset jeg har bodd i 10 år. Aldri opplevd noe skummelt her, men jeg er bare sånn. Du må trosse frykten og tvinge deg, blir bedre etterhvert. Anonymkode: de0d7...436
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Er selv i min første måned i et stort hus. Den første uka unngikk jeg stua fordi det virket så stort, grått og trist med bare sofa og tv, men nå går det bedre pga møblering og pynt. Det streifer en type uggen følelse av sårbarhet og ensomhet på kveldstid når jeg legger meg, men jeg lærer meg selv å sette pris på stillheten, noe som jeg synes er veldig godt om morgenen. Anonymkode: 16da0...fc3 1
NewInTown Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Har i perioder vært husredd, men opplever ikke det samme lenger. Har innsett at det er helt tåpelig å være husredd. Det er jo en irrasjonell frykt som alt annet. Man må nesten bare øve, trene på å være alene og nyte det. Lage god mat, lage en kopp te, gjøre husarbeid, gå en tur, bare nyte det å være i eget hjem uten noen andre tilstede. Jo mer vant man er til miljøet, jo mer trygt føles det, og følgelig jo mer hjemmekoselig. Men du sier at du har flyttet uten hund, kanskje hund kan være et alternativ? dersom du har tid og energi og lyst på hund i hverdagen så klart, og er klar for det ansvaret som følger med hundehold.
Perle Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Sikkert et dumt spm, men HVA er det dere er så redde for i deres eget hjem? Spøkelser, tjuver eller "tusser og troll"? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Før du legger deg går du en runde i huset hvor du åpner alle skap, titter inn bak alle dører osv, i hele huset! Si gjerne høyt "jeg er trygg her, og dette huset er mitt". Jeg vet det høres snålt ut, men det er det jeg alltid gjør når jeg skal være alene på hytta Jeg er også ganske husredd, spesielt hvis det er relatit stort der jeg skal være! Dessto mer møbler og lenger du bor der, dessto enklere kommer dette til å bli Lykke til! Anonymkode: 850f3...4cf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Kan det hjelpe dersom du får installert innbruddsalarm? Anonymkode: efc5c...ead
Anonym-bruker Skrevet 20. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2017 Takk for gode råd:-) det er alarm der så det er ingen grunn til å være redd egentlig. Må nok bare si til meg selv at det er ingenting å være redd for!:)
Gjest NotNaomi Skrevet 20. juni 2017 #9 Skrevet 20. juni 2017 Hva er dere redde for? Jeg bare lurer altså,for aldri vært det!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 Jeg er husredd. Bor i enebolig med 3 1/2 Etg. Hater det på høsten og vinteren når det er mørkt store deler av dagen. jeg er redd for innbrudd av alle ting 😳 Og brann. Ene barnet ligger i hovedetg, meg og andre barnet i 2 Etg. Ingen i kjelleren. Neste gang jeg kjøper hus skal jeg enten ha alt på et plan eller maks to Etg 😄 Anonymkode: 89eb4...7ea
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #11 Skrevet 26. juni 2017 Så søte dere er!!! Jeg er så husredd at jeg kan aldri bo alene. Ever. Må flytte hjemmefra nå helst innen høsten og har fremdeles ikke noenting lyst til det. Gruer meg ekstremt... Anonymkode: b0f0f...e17
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 Jepp. Jeg løste det med å flytte til en mindre plass
Viviana Skrevet 27. juni 2017 #13 Skrevet 27. juni 2017 Jeg er veldig husredd. Er livredd for tyver eller mordere eller folk som tenner på hus. Redd for brann og å bli brent inne mens jeg sover. At brannalarmen ikke skal virke. Redd for vinden som suser i huset og alle trærne som svaier i vinden. Lyn og torden er omtrent det aller værste som finnes. Også bekymrer jeg meg om strømmen går og alt er svart i hele huset. Redd noen kaster en stor Stein gjennom vinduet. Redd noen overvåker meg med kamera eller forfølger meg i huset. Bekymra for at noen er i skap eller under senga eller gjemmer seg andre steder. Har heldigvis hunder siden jeg er så husredd men jeg er redd uansett. Ikke noe greit med denne enorme husredd angsten og frykten. Og for å ikke snakke om mørket da. Da er det ekstra skummelt fordi man vet aldri hva som gjemmer seg i mørket
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #14 Skrevet 27. juni 2017 Her spøker det, og jeg er mye hjemme alene. Men, jeg har sagt til meg selv at jeg NEKTER å være redd i mitt eget hjem, så jeg biter sammen tennene og presser meg selv når jeg kjenner jeg ikke vil gå til visse deler av huset. Anonymkode: 55267...69a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå