Gjest MrsL Skrevet 5. januar 2005 #21 Skrevet 5. januar 2005 Dette går bare ikke an........... :o Om du ikke sier til barnet at du hater det så oppfatter barn ditt kroppsspråk veldig lett og det kan være derfor han "utagerer" som du sier at han gjør........ Tenk om du hadde snudd og vært positiv til ham hvor mye bedre forhold dere ville fått!
Polly Ester Skrevet 5. januar 2005 #22 Skrevet 5. januar 2005 Selv om dette er et tulleinnlegg så vet at den holdningen som trådstarter prøver å vise er en holdninge som faktisk eksisterer hos noen stemødre (ikke alle, men noen). Min ene onkel giftet seg også med en sånn en... Hun hadde to sønner fra før og han hadde to døtre. Og de to jentene er det bare "flaks" at lever i dag... at de er oppegående er rart... På den tiden jobbet far ute og mor hjemme, så stemoren hadde all mulig tid til å terrorisere. Hun fikk sine to sønner til å være slemme mot jentene. Hun lugget dem, og kastet frukt og ting på dem. Og hvis jentene sa ifra til faren sin, sa hun bare at de er unger, "du tror vel mer på meg som er voksen enn fantasifulle unger" og "jeg går her hjemme hver dag, du kan ikke vite hvordan det er". Hun var virkelig en stemor fra helvete, og det var ingen som var lei seg da hun døde. Jeg har en stefar som er slik også, men tror det er verre med stemor enn stefar, for mor pleier å være mer hjemme. Jeg pleide å gjemme meg hver gang stefar var hjemme og ikke moren min. Jeg hadde med meg venninner hjem, for da var han blid som bare det. Ellers var det bare kjefting og sinna stemmer. Og jeg merker stemingen i veggene enda. Jeg kjenner bitterheten og sinnet vibrerer i hele huset. Jeg får vondt av å tenke på at noen behandler barn på en sånn måte. Og blir utrolig provosert av at noen i det hele tatt - selv om de er anonyme - får seg til å skrive ting som at stebarn er ekle og vil bli kvitt dem...
iselhek Skrevet 5. januar 2005 #23 Skrevet 5. januar 2005 :o kan da neppe være seriøst dette!! Og hvis er: STAKKARS BARN
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #24 Skrevet 5. januar 2005 Gidder ikke kommentere innlegget i seg selv, ettersom det åpenbart er tøv. Men vedr barn og husarbeid: Gutter på 10 år kan rydde etter seg selv. Min datter på 6 har ansvar for å rydde rommet sitt og rydder av bordet etter middag, i tillegg til at hun må bidra ellers med enkle oppgaver (legge skittentøy i skittentøyskurven etc). Det er ingen grunn til at en stemor skal gå og rydde etter sin 10 år gamle stesønn på denne måten, det er han stor nok til å gjøre selv. Det handler om å lære barnet ansvar, noe som igjen faktisk kan øke et barns selvtillit.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #26 Skrevet 6. januar 2005 jeg synes du skal skal svelge sinnet ditt mot dette stebarnet, og oppføre deg som du var en voksen person og behandle ham med åpent sinn, for han er jo bare et barn enda, og prøv å ta det opp med samboeren din, men ikke hat barnet! det vil det aldir komme noe godt ut av... oppfør deg llit mer voksent og med positive tanker.. du valgte ham og da valgte du også sønnen hans, han vil alltid være der, men muligens forandre seg slik at du kan lære deg å like ham.......
Superlammet Skrevet 6. januar 2005 #27 Skrevet 6. januar 2005 Gidder ikke kommentere innlegget i seg selv, ettersom det åpenbart er tøv. hadde det alltid vært så vel hadde nok flere kunne tenke tilbake på en god barndom og en god ungdomstid. Dessverre er det ikke så lett.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #28 Skrevet 6. januar 2005 Selvfølgelig er ikke dette en vanlig holdning blant stemødre. Du burde enten komme deg ut av forholdet, siden du ikke evner å ta vare på stebarnet ditt (hvis dette er sant) Eller du burde finne deg en ny hobby (hvis dette er et tulleinnlegg).
*Lene* Skrevet 6. januar 2005 #29 Skrevet 6. januar 2005 er stemor til en umulig gutt på 10 år. jeg kaller ham umulig fordi jeg oppfatter ham som egoistisk og en pappadalt! (gidder ikke begrunne dette, dere får bare ta mitt ord for det, er jo bare jeg som vet sannheten!) det jeg lurer på er om dere andre stemødre her rydder etter stebarna? f.ex, jeg lager middag og tar oppvask etter barnet, ting som ligger og flyter i stua o.l. rydder jeg bort (skjønt jeg setter svært stor pris på det om samboeren min ber drittungen rydde selv, eller om sambo gjør det selv). rommet til ungen rydder jeg av prinsipp ALDRI, hverken støvsuger, vasker, eller skifter sengetøy. jeg går dit inn kun for å legge inn leker og annen dritt som ungen har slengt fra seg i stuen og for å hente halvefulle glass med (dyr) farris som ungen ikke har drukket opp...... er av den oppfatning at siden ungen ikke er min og er ikke noe jeg vil ha i hus. derfor får faren hans (eller helst ungen men han er jo så udugelig at han ikke klarer rydde engang) sørge for at soverommet hans er beboelig. er dette vanlig holdning blandt oss stemødre? Gud jeg håper dette er tulleinnlegg... :o
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #30 Skrevet 6. januar 2005 Jeg snur spørsmålet.Hvordan bli kvitt et ufyselig menneske i fam? Hun bor sammen med en mannlig slekning av oss. Han har et barn fra før som bor sammen med de. Hun er egoistisk,selvopptatt. Snakker stygt om barnet,liker ikke barnet.hun ser helst at barnet flytter ut. hun kaller ungen de verste ting. Omtaler barnets morr stygt osvvv Antagelig er un veldig umoden. Vi vil gjøre alt for at far skal bli oppmerksom på det, før barnet blir ødelagt. siden far ikke vet om hvordan hun er/ser, så er det hun som har problemer med å tilpasse seg. antagelig veldig sjalu osv... Vi skal gjøre det vanskelig for henne. Slik at hun mistrives og blir vanskelig. På lik linje hun gjør med barnet.
LilleBille Skrevet 6. januar 2005 #31 Skrevet 6. januar 2005 .. det er jo absolutt en måte å se det på... (men jeg tror vel ikke akkurat trådstarter er enig med deg...)
Gjest Mayamor Skrevet 7. januar 2005 #32 Skrevet 7. januar 2005 Mine stebarn må rydde etter seg selv på lik linje med gutten min. Stebarna min er 7-9-10 år. Gutten min er 8 år. Andre ganger rydder jeg etter mine stebarn på lik linje med etter gutten min. Huset er ikke delt inn i soner for den eller den. Ja - noen ganger må jeg til og med rydde etter rotekoppen min som andre kaller samboeren til Mayamor... Mayamor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå