Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt master og skal laste opp vitnemål innen 1.juli. Hvor fort kan jeg forvente vitnemål i posten? Eller burde jeg bestille karakterutskrift (kan jo ta sin tid det også har jeg erfaring med... ). 

Anonymkode: 1fd49...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket studentweb om det ikke ligger en elektronisk kopi av vitnemålet under resultater?

Gjest Linaria
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Leste et sted at det kommer i løpet av august, men dette er litt for sent for meg som har søkt master i utlandet. 

Jeg fikk siste karakterer for et par uker siden, men de driver fortsatt og maser om at jeg må melde meg på fag til høsten og sånn :P 

AnonymBruker
Skrevet

Må man ikke søke om det i studentweb?

Anonymkode: 1cf2b...797

Skrevet

Jeg fikk mitt lillejulaften etter å ha avlagt siste eksamen i juni.

Men det var fordi jeg hadde studert nest siste semester i utlandet og de klarte ikke å føre på de rette fagene...

Skrevet (endret)

Da jeg fullførte min bachelor, mottok jeg vitnemålet i slutten av juni eller starten av juli. Du kan for så vidt gå inn på studentweb og finne elektronisk/midlertidig vitnemål, eller så kan du kontakte studiestedet ditt for et foreløpig vitnemål. 

Jeg opplevde forresten ikke at jeg måtte søke om dette selv i studentweb, det gikk av seg selv.

Endret av letterbomb
AnonymBruker
Skrevet

Så fort karakterene er satt blir resultatene oversendt til søknadsweb (altså der du har søkt master). Det finnes også en elektronisk vitnemålsportal som en del universitet bruker, så det burde dukke opp der også. Jeg leverte bachelor for to uker siden og det står sensurfrist er om tre dager, så håper de får det i orden før 1.juli

Anonymkode: 4b2e4...7b2

Gjest Linaria
Skrevet
På 6/19/2017 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Så fort karakterene er satt blir resultatene oversendt til søknadsweb (altså der du har søkt master). Det finnes også en elektronisk vitnemålsportal som en del universitet bruker, så det burde dukke opp der også. Jeg leverte bachelor for to uker siden og det står sensurfrist er om tre dager, så håper de får det i orden før 1.juli

Anonymkode: 4b2e4...7b2

Jeg har conditional offer til master i utlandet så ting går dessverre ikke elektronisk her. Fikk de siste karakterene for et par uker siden, og skulle helst sendt alle papirer til universitetet der borte ganske snart, da de må se over at karakterene stemmer (jeg har karakterer fra tre ulike universiteter i graden min) og gjøre om til unconditional offer. Så starter Lånekassen-kaoset, som jeg helst vil skal være i orden før jeg flytter til utlandet og må begynne boligjakt.

Søkte på hastevitnemål, jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...