Fjaselina Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Kan nokon med peiling opplyse meg litt? Eg har ein samsung galaxy med for lite lagringskapasitet i forhold til mine behov. Har ikkje mange bilete og videoar, dei fleste blir sletta (har dropbox). Men kvar gong eg vil installere ein ny app, må eg slette ein annen. Og dei eg har no, er berre ting eg brukar! Ingen spel, men knytta til bank, butikk, ulike fritidsaktivitetar etc. Og spotify/insta/face/snap.. Så då må eg sjå vidare. Vurderer å kjøpe minnekort og installere. Men vil det vere eit plunder i bruk? Er det slik at eg må gjere noko annleis for å bruke ekstra minnekort, eller er det berre å bruke mobilen som før??
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Du kan kjøpe et minnekort og sette inn i telefonen. Koster omlag en hundring på Teknikkmagasinet eller andre steder der de selger den slags. Mobilen bestemmer hvor høy lagringskakasitet minnekortet kan ha. Anonymkode: 8e981...5b6
Fjaselina Skrevet 18. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kjøpe et minnekort og sette inn i telefonen. Koster omlag en hundring på Teknikkmagasinet eller andre steder der de selger den slags. Mobilen bestemmer hvor høy lagringskakasitet minnekortet kan ha. Anonymkode: 8e981...5b6 Men kan eg berre sette inn minnekortet og så "gløyme" at det fins? Eller må eg bestemme kvar ting skal lagrast?
Vitenskapsmannen Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Hei. Det er ikke helt smertefritt nei. Det første du bør gjøre er å flytte over store ting som f.eks. bilder musikk og videoer. Dette gjør du i filbehandleren. Så bør du sette kameraet til å lagre bilder og videoer på minnekortet. Dersom du fortsatt har for lite minne kan du gå inn i instillingene og flytte programmer over på minnekoret. Dette må gjøres enkeltvis for hvert program og er litt knotete. Du kan sikkert få hjelp til dette hos en teleforhandler dersom du kjøper minnekortet der. Kan hende det blir et par kroner dyrere, men dersom du er teknisk handikappet er det vært prisen for å slippe frustrasjonen. Men til slutt helt ærlig: lite minne tyder som regel på at det er på tide med en ny telefon.. Lykke til! Morten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå